Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Misschien beter een Wimberley P-5 (66.09 euro) te kopen bij Konijnenberg.
Die is universeel voor elke camera, en heel, heel goed. En dus Arca-Swiss systeem compatibel.
Anders bij KirkPhoto (Indiana) in de VS zijn ze al leverbaar voor 55 US$.
Op 4 dagen () tijd worden ze geleverd (deze week nog een statiefring voor mijn 300/4 AFS ontvangen).
Anders bij KirkPhoto (Indiana) in de VS zijn ze al leverbaar voor 55 US$.
Op 4 dagen () tijd worden ze geleverd (deze week nog een statiefring voor mijn 300/4 AFS ontvangen).
Jepe, voorlopig nog niets van de douane gehoord, maar ik ben toch nog iets verwachtende. Ik ben eveneens benieuwd. Ik laat je het zeker weten.
Ik heb de laatste twee keer prijs gehad, laten afkomen via US Postal Service.
ABX rekent zelfs 25 Eur behandelingkosten aan en interest op het 'voorschot'
De doos was zelfs niet deftig dicht gemaakt, zodat alles kon uitvallen.
De verzending was uiterst correct met FedEx. De items waren zeer goed verpakt en de levering vreselijk snel. Dus tot daar geen klagen.
Hoe lang daarna heb je de (BTW)-toeslag gekregen van onze douane?
Vorige maand is mijn statiefring van bij Kirk geleverd via FedEx. De douanefactuur is twee weken later via een FedEx faktuur aangekomen. Kirk doet niet mee aan spelletjes om te verzenden als "gift" of onder de werkelijke waarde. Uiteindelijk heb ik in totaal toch een 15% minder betaald als in Europa.
De verzending was uiterst correct met FedEx. De items waren zeer goed verpakt en de levering vreselijk snel. Dus tot daar geen klagen.
Hoe lang daarna heb je de (BTW)-toeslag gekregen van onze douane?
Ik kreeg een mail van ABX voor verklaring over de prijs (copy van de betalignbewijs was nodig) en inhoud.
Ze hebben dit gecontroleerd want de doos was open.
Betaling was bij levering
BTW
Invoerheffing
25 Eur formaliteiten
0.75 Eur kosten op het voorschot
Om uitleg gevraagd, nooit gekregen
Ik kreeg een mail van ABX voor verklaring over de prijs (copy van de betalignbewijs was nodig) en inhoud.
BTW
Invoerheffing
25 Eur formaliteiten
Hoi JP,
ik denk dat die 25€ de kosten waren voor de douaneformaliteiten, "vroeger" -voor 1992- ging alles binnen de Unie via een douanebureau (of je deed de papierwinkel zelf) en daar betaalde je wat voor.
BTW
Invoerheffing
25 Eur formaliteiten
Dit heet witteboordcriminaliteit! Verdwijnt zeker in de een of de andere zijn zakken, ga dat maar eens na.
Misschien is dit alleen van toepassing met bestelling via USPostal (werken misschien samen met ABX).
De volgende keer zal ik er zeker op letten om US Postal te vermijden.
Comment