Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief ( nog 1 )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• statief ( nog 1 )

Ik heb al gezocht maar niet echt iets gevonden op BD
    Ik zoek dus een statief van rond de 100€
    Ik weet niets daarover.

Ik heb er nu nog maar 1 op oog
    de Giotto MT9251 .
    Is deze aan te raden ???
    Of is een andere beter voor dat geld ??
    Help me
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

Re: statief ( nog 1 )

Ik had ook een nieuwe nodig daar mijn vorig statiefke het gewicht niet meer aankon
    Op een bepaald moment zag ik het bos door de bomen niet meer en ben ik gewoon naar mijn vaste winkel gegaan (Art & Craft in Mariakerke, Gent).
    Daar hebben ze mij de Manfrotto 728B aangeraden en na testen was ik enorm tevreden. Ideaal voor de paar keer dat ik een statief nodig heb en stabiel genoeg.kan laag genoeg en hoog genoeg. Ik ben 1m80 en hoef me niet te bukken. En toch nog zeker stabiel genoeg. Officiele prijs was daar 149 euro, maar tis de periode van de kortingen eh :-) Dus laat ons zeggen voor een paar eurootjes meer dan 100 heb je een degelijke statief. Mijn vorige kostte een pak minder maar nu merk ik wel een serieus verschil tussen de twee.
    Niet teveel besparen want een statief is een investering die lang kan meegaan. Als je brol koopt, kijk je na een paar keer gebruikt te hebben toch uit naar een betere en dan is dat natuurlijk weggesmeten geld. Been there, done that. Dus liever even de "korte pijn" en iets meer uitgeven dan een maand of zo later toch tot de bevinding te komen dat ik beter iets meer had uitgegeven.

Cheers
    BD1092BE - Carpe Noctem
    Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

Comment

De Manfrotto 728B is er eentje uit de Digi Compact reeks van Manfrotto en wordt door Manfrotto zelf aangeraden voor compact camera's en bridgetoestellen.
      Niettemin is dit statief stevig genoeg voor de kleinere DSLR's als de D40/50/80
      of 350D/400D, zolang gewerkt wordt met korte lenzen. Voor langere lenzen is dit statief absoluut ongeschikt vanwege instabiel.
      Het grote voordeel is de compacte afmetingen opgeplooid en het relatief lage gewicht. Ik durf het wel eens aan de rugzak hangen om te gebruiken met bv. een Tokina 12-24.
      Voor gebruik met zwaardere DSLR's en voor telewerk zou ik dit niet aanraden.
      Beter dan eens zien naar de Velbon Sherpa Pro reeks.
      Eén ding is zeker : voor minder dan 100€ vindt ge geen degelijk statief, laat staan eentje met een goed hoofd erop.
      Budgetstatieven belanden meestal redelijk snel in de kast op zolder, zonde van het geld dus, beter effe doorsparen en degelijk materiaal aanschaffen.
      fotosite

Comment

ik heb me een manfrotto 055WNB (tot 7kg) met een 322RC2 (tot 5kg) kop gekocht
        en ben van beide nog steeds hééél tevreden. 'k ben ook iets meer als 1.85
        en vind de werkhoogte (zonder midenzuil) heel aangenaam.
        de kop is trouwens super handzaam! standaard staat de grip rechts,
        maar hij werkt handiger als je ze links monteert (zie ingesloten handleiding
        bij de kop)

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Enkele weken terug een Manfrotto 718B Digi Compact aangeschaft bij Studio73.be (85,95 eur) voor gebruik met mijn FZ50. Dit statief voldoet perfect voor het huis-, tuin- en keukengebruik dat ik er van maak. Let wel op de toevoeging DIGI in de naam: dus geschikt voor bridge camera's en lichte DSLR's tot 2,5 kg.
          Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
          vr. gr. DOOV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            ik heb me een manfrotto 055WNB (tot 7kg) met een 322RC2 (tot 5kg) kop gekocht
            en ben van beide nog steeds hééél tevreden. 'k ben ook iets meer als 1.85
            en vind de werkhoogte (zonder midenzuil) heel aangenaam.
            de kop is trouwens super handzaam! standaard staat de grip rechts,
            maar hij werkt handiger als je ze links monteert (zie ingesloten handleiding
            bij de kop)

mm
            kan je daar een D80 opzetten met 200mm zoomlens?
            www.designed4u.be

Comment

hoeveel weegt dat?

zoek trouwens eens op die 322RC2 kop hier op het forum.
              is vrij populair bij (budget) naturespotters wegens de snelle
              vergrendeling/ontkoppeling van de bal ...

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"

Comment

oei, ik weet niet hoeveel dat weegt, wel genoeg

maar na het bekijken van het statief denk ik wel dat het kan houden...

zou je opteren voor een tripod of een monopod met van die voetjes? of is dat niet goed? ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuw statief, maar ben er nog niet volledig uit wat ik ga nemen.
                www.designed4u.be

Comment

hoeveel weegt dat?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                  oei, ik weet niet hoeveel dat weegt, wel genoeg
                  D80 -> 600gr | 70-200f2.8 -> 1400gr | totaal: 2kg.
                  statief-kop combinatie kan dragen: 5kg.
                  ik denk dat je vrij velig zit ...

monopod met van die voetjes? hell no!
                  dient dat niet alleen om die stok in de showroom te laten
                  staan zonder omvallen? meer nut zie ik daar niet in

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"

Comment

Ikzelf werk ook met het Manfrotto 055PROB statief maar met een 488RC2 balkop.
                    Daar heb ik mijn D200 met grip en de 50-500mm lens van Sigma op.
                    Je zal er zeker niet komen met je 100€ maar ik volg de stelling van Elsan, een goed statief kost geld en spaar je beter een beetje door. Ik heb me deze koop nog nooit beklaagd. Zonder kop past het statief trouwens in mijn Samsonite Oyster valies wat voor mij een heel grote bonus is

Comment

D80 -> 600gr | 70-200f2.8 -> 1400gr | totaal: 2kg.
                      statief-kop combinatie kan dragen: 5kg.
                      ik denk dat je vrij velig zit ...

monopod met van die voetjes? hell no!
                      dient dat niet alleen om die stok in de showroom te laten
                      staan zonder omvallen? meer nut zie ik daar niet in

mm
                      ik had ooit eens gevraagd aan een amateur-fotograaf collega wat hij zou kiezen. Omdat ik veel sportfoto's trek in een sportzaal en dus mobiel moet zijn, maar toch graag wat stabiliteit onder mijn camera wenste, dat ik dus voor een monopod met voetjes moest gaan. Maar als dat niet goed is, dan nemen we dat niet hé ;-)

50-500 zal nog wel wat meer wegen zeker?
                      www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                        50-500 zal nog wel wat meer wegen zeker?
                        die weegt 1840gr

voor mobile situaties zoals sport e.d. zou ik wel een monopod durven aanraden,
                        maar het nut van die pootjes onderaan ontgaat we echt ...

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Working...
                        X