Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image tank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Image tank

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
    Hangt er beetje vanaf hoeveel opslag je wilt natuurlijk. Als ik 2 weken op reis ga schiet ik in raw al snel 40-50Gb vol. Als je zo'n opslag capaciteit aan Cf kaartjes moet hebben dan zal je veel geld kwijt zijn.
    Als je een snellere 16GB CF card koopt van Sandisk dan ben je evenveel geld kwijt als een 80Gb HyperDrive space. Ik heb er trouwens zo eentje en ben er zeer tevreden over.
    Wat ik doe op reis is dan gaan selecteren waarvan ik RAW plaatjes schiet en waarvan ik JPG ga maken...
    Zo kom ik toch met een 5-tal Gig toe...
    Maar natuurlijk als je alles in RAW wilt maken, dan kost het u wel wat geld.
    Probleem is natuurlijk ook dat een image tank eigenlijk als Back-up moet dienen..
    Als je enkel de foto's op je imge tank bewaard, en deze gaat defect (hij valt op de grond bv) dan ben je alle foto's kwijt....
    Ik zou zowel kaartjes als image tank mee willen nemen...
    #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
    Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
      Tot nu toe nam ik altijd Sandisk extreme, maar potverdorie, dit zijn inderdaad interessante prijzen!! En gratis opgestuurd boven de 100€!
      U hebt mij overtuigd
      En ik kan bevestigen dat Transcend heel goed kaartjes produceert. Nodeloos om meer geld uit te geven aan Sandisk kaarten.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

als ik CF kaartjes zou kopen, dan liever een 10 tal van 4gig dan enkele van 16 gig... zo loop je minder kans op foto's te verliezen... als er zo ééntje van 16 kapot gaat, en dat gebeurt! onlangs nog met een sandisk..., je hebt natuurlijk wel garantie en je krijgt een neiuw kaartje... maar je bent mooi je foto's kwijt!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sallybelgium Bekijk bericht
          Ik ben aan het overwegen om een image tank (digital foci picture porter elite) aan te schaffen. Maar met de dalende prijzen van de de cf kaartjes ben ik aan het twijfelen of het niet beter is om enkele 4GB kaartjes aan te schaffen...
          Wat is jullie mening hierover?
          Ik heb voor twee jaar ook zo'n ding aangeschaft van 20GB: een perfect apparaat maar ik gebruik hem uitsluitent als MP3 speler.
          4 of meer GB kaartjes zijn zo goedkoop; betrouwbaarder en simpeler in gebruik, dat zo'n image tank nog van weinig nut is. Ben je ver van huis en je kaartjes zijn onverhoopt vol dan koop je er even een bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            als ik CF kaartjes zou kopen, dan liever een 10 tal van 4gig dan enkele van 16 gig... zo loop je minder kans op foto's te verliezen... als er zo ééntje van 16 kapot gaat, en dat gebeurt! onlangs nog met een sandisk..., je hebt natuurlijk wel garantie en je krijgt een neiuw kaartje... maar je bent mooi je foto's kwijt!
            Is waar!
            Ik heb nu wel zo'n oude image tank (xs-drive) van een 30-tal GB (toont geen previews)liggen die ik uitsluitend meeneem als backup tegen dat zoiets gebeurt.
            Daar heb ik trouwens ook nog een vraagje over :
            Momenteel herkend dit apparaatje enkel kaartjes tot 1GB, maar hij kopieert wel zonder probleem 2GB kaartjes.
            Ik vraag mij af of hij ook kaartjes van 4,8,....leest.
            Ik heb contact genomen met de leverancier, maar die zegt dat het apparaat slechts kaartjes van max 1GB kan lezen.....
            Heeft iemand hier ervaring mee?
            Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Ik heb een VP 2060 http://www.xs-drive.com/xsdrive2/index.htm en die kan zonder problemen 4 GB CF kaarten lezen. Apparaat is wel niet snel.
              Groeten
              Olympus 500 Nikon D300, D70s Nikon Nikon F5 + glas

Comment

Van mij is het een XS Drive 2 XL VP2260 Silver
                Geeft die van jou ook 1GB aan als je het kaartje erin steekt? Of herkend het apparaat direct 4GB?

Oorspronkelijk geplaatst door Olympus500 Bekijk bericht
                Ik heb een VP 2060 http://www.xs-drive.com/xsdrive2/index.htm en die kan zonder problemen 4 GB CF kaarten lezen. Apparaat is wel niet snel.
                Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  Ik denk dat de kans dat je een van die 10 kaartjes onderweg kwijtspeelt groter is dan dat er eentje defect gaat
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                    Ik denk dat de kans dat je een van die 10 kaartjes onderweg kwijtspeelt groter is dan dat er eentje defect gaat
                    Da's waar

Comment

Working...
                    X