Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat te kopen met mijn bon ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat te kopen met mijn bon ?

hoi ,

ik ben een beginner en weet nog lang niet wat er allemaal bestaat van lenzen en andere accecoires .
    Dus vraag ik het eens aan jullie , ik heb een bon van 100 euro ... wat schaf ik mij best aan?

ik zal er bij zeggen dat ik het meeste hou van fotos van details in oude gebouwen .... en fotos van mijn kindjes nemen.
    Wat is dan het handigste om mij aan te schaffen ?
    Ik kan eventueel wat opleggen hoor dus mag tot zo +/- 200 euro gaan.

alvast bedankt ...

groetjes.
    Pentax K10D - 18-55mm en 50-200mm .
    Flitser Pentax AF 360 FGZ

Re: wat te kopen met mijn bon ?

Ik zou voor allerlei keine dingetjes gaan zoals:
    optech USA elastische camera riem
    rocket blower
    microvezellensdoekje
    afstandsbediening
    displaybescherming

of een bv een goede flits.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

statief ? polafilter ?
      ev. externe flits ?

dat zijn de dingen waar ik zelf eerst aan denk
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Ik zou voor een goed statief gaan.
        Mvg Tim

Comment

Met een externe flitser zit je nooit mis: http://www.foto-rubens.be/content/fo...996&startrow=1
          Last edited by Leopard; 4 december 2007, 07:58. Reden: taalfout
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een beetje raar hé, zo'n vraag koop, wat je graag hebt, dat hoef je toch niet aan anderen te vragen
            dat weet jezelf het best !

kusjes XXX Valerie

Comment

Woooooow ,

bedankt voor de vele en snelle reacties zeg !
              Ik stel die vraag omdat ik niet eens weet wat er allemaal bestaat van accecoires , and this is the place to be huh !

vb : die Polafilter ik wist nie eens dat zoiets bestond of een optech USA elastische camera riem .

ik denk dat ik ga gaan voor de externe flitser , maar die optech USA elastische camera riem vind ik zo een reuzetip dat ik hem er bij ga kopen.
              Van die polafilter zie ik het nut nog nie echt in ....ik ben dan ook een noob hé.

bedankt hoor !!!

oh en nogb tips zijn welkom hoor ... ik sla ze eventueel op in mijn bovenkamer.

Comment

een BOF boek misschien.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  een BOF boek misschien.
                  grt,bouk.

... wat is een Bof boek ? want ik heb effe ge-googled en ze komen op 6december naar terneuzen ik woon daar niet zo ver af .
                  is het een boek met enkel fotos of staan daar ook tips in om mooie fotos te nemen ?
                  Last edited by gravis; 4 december 2007, 12:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gravis Bekijk bericht
                    ... wat is een Bof boek ?
                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=179805

Comment

Bedankt voor de link , het is dus een fotoboek.

tenzij men hier nog een schitterend ideetje heeft voor mij zal het de externe flitser worden en die optech USA elastische camera riem .

Comment

Je kn je bon ook altijd aan mij geven, ik krijg hem wel op
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
                          Je kn je bon ook altijd aan mij geven, ik krijg hem wel op

zou je da echt willen doen voor mij ??? zo zie je maar , er zijn nog goeie mensen op deze wereld.

ik heb de bon als voorschot gebruikt voor de Pentax AF 360 FGZ Flitser en daarbij een Pentax P-DA 50-200mm f/4-5.6 ED
                          maar het is zelfs nog nie zeker dat ze dat kunnen krijgen bij Dixons !
                          véél keuze heb je daar niet hoor voor Pentax... eigenlijk niks , anders zal ik er maar cartridges mee kopen en fotopapier en zo ...

groetjes en bedankt allemaal.
                          Last edited by gravis; 10 december 2007, 11:30.

Comment

De Pentax O-ME53 View finder loupe (1.2x) is ook een erg handige accessoire. Deze vergroot het beeld dat je door je zoeker ziet met een factor 1.2 (in werkelijkheid 1.18). Ik vond dat een wezenlijk verschil maken en bij mij gaat die er nooit meer af!!

Echter... Geen goed idee als je een bril draagt en met je bril op fotografeert. Dan ga je met deze loupe nl niet de hele zoeker kunnen zien. Zonder bril is 't een schitterende toevoeging!!

Een alternatieve riem is ook een goed idee. Ikzelf kocht me de LowePro Voyager C.

Een polarizatiefilter kan nuttig zijn, maar een goede gaat je bon helemaal opeisen.

Koop mss gewoon nog een kaartje bij en leer in RAW fotograferen dankzij die extra opslagruimte. Als je dat al niet doet tenminste.

Een extra batterij is ook nooit teveel...

Jammer dat je niet genoeg hebt voor de grip... Maar mss kan die bon de grip wel binnen je budget brengen, en moet je eerder daarvoor gaan. Ik vind m'n K10D veel aangenamer vastnemen sinds de grip erop zit. Maar dan heb je zeker die nieuwe draagriem nodig, want de grip maakt de camera een stuk zwaarder. Een een extra batterij is niet inbegrepen in de grip, dus die moet je er dan ook nog bijkopen... en zo blijf je bezig... been there done that

hth, Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                              De Pentax O-ME53 View finder loupe (1.2x) is ook een erg handige accessoire. Deze vergroot het beeld dat je door je zoeker ziet met een factor 1.2 (in werkelijkheid 1.18). Ik vond dat een wezenlijk verschil maken en bij mij gaat die er nooit meer af!!

Echter... Geen goed idee als je een bril draagt en met je bril op fotografeert. Dan ga je met deze loupe nl niet de hele zoeker kunnen zien. Zonder bril is 't een schitterende toevoeging!!

Een alternatieve riem is ook een goed idee. Ikzelf kocht me de LowePro Voyager C.

Een polarizatiefilter kan nuttig zijn, maar een goede gaat je bon helemaal opeisen.

Koop mss gewoon nog een kaartje bij en leer in RAW fotograferen dankzij die extra opslagruimte. Als je dat al niet doet tenminste.

Een extra batterij is ook nooit teveel...

Jammer dat je niet genoeg hebt voor de grip... Maar mss kan die bon de grip wel binnen je budget brengen, en moet je eerder daarvoor gaan. Ik vind m'n K10D veel aangenamer vastnemen sinds de grip erop zit. Maar dan heb je zeker die nieuwe draagriem nodig, want de grip maakt de camera een stuk zwaarder. Een een extra batterij is niet inbegrepen in de grip, dus die moet je er dan ook nog bijkopen... en zo blijf je bezig... been there done that

hth, Wim
                              OK !

die Pentax O-ME53 View finder loupe (1.2x) en de riem dat ga ik zeker onthouden voor de volgende investering. En die Grip staat ook al al op m'n
                              lijstje.
                              dat extra kaartje heb ik al

bedankt en groetjes !

Comment

Working...
                              X