Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Camera Control & Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Camera Control & Lightroom

Is het mogelijk om via Nikon Camera Control (1.3) de foto's rechtstreeks naar een ander programma (bv. Lightroom) te sturen? Het viewertje dat in NCC ingebakken zit voldoet aan geen kanten en in studio is het uitermate handig de foto's direct op scherm te hebben.
    Of zijn er andere oplossingen?

Re: Nikon Camera Control & Lightroom

Je kan ze wel naar een Nikon-eigen programma doorsturen zoals Nikon View, of Nikon Capture. Bij mij bestaat althans de mogelijkheid niet van andere programm's te selecteren.
    Mijn is wel de Nikon Capture 4.4.2 versie.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik dacht dat je in lightroom de mogelijkheid om een folder te monitorenhad. Zorg dat camera control de beelden naar een lightroom directory stuurt, of vertel lightroom om de directory van capture te monitoren.

mvg,
      Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
        Ik dacht dat je in lightroom de mogelijkheid om een folder te monitorenhad. Zorg dat camera control de beelden naar een lightroom directory stuurt, of vertel lightroom om de directory van capture te monitoren.

mvg,
        Kristof
        Sorry, maar ik denk dat dit hier even naast de kwestie is. Het gaat om het direct viewen van foto's genomen met Nikon Capture Control naar een andere een browser dan het kleine venstertje in control.

Groetjes,
        Pol
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hallo Pol,

Ik dacht dat er in Nikon Camera Control wel een mogelijkheid zou zijn om het beeld direct te bewaren op de PC (in bvb NEF formaat). Als je NCC control configureert om dat te doen in c:\autoimport en Lightroom configureert om c:\autoimport als "watched" folder, deze setup toch zou moeten werken...?

PS: geen ervaring met NCC, dus als deze mogelijkheid niet bestaat, mijn excuses.

mvg,
          Kristof

Comment

De Auto import van Lightroom doet dit inderdaad, en na wat knutselwerk met directories begint het er op te lijken. Bedankt kmeirlaen.
            Als Nikon nu ook nog eens werk maakt van een snelle(re) wifi dan ziet het er helemaal goed uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
              Hallo Pol,

Ik dacht dat er in Nikon Camera Control wel een mogelijkheid zou zijn om het beeld direct te bewaren op de PC (in bvb NEF formaat). Als je NCC control configureert om dat te doen in c:\autoimport en Lightroom configureert om c:\autoimport als "watched" folder, deze setup toch zou moeten werken...?

PS: geen ervaring met NCC, dus als deze mogelijkheid niet bestaat, mijn excuses.

mvg,
              Kristof
              Hallo Kristof,

Sorry dan voor de reply. Zal het eens proberen. Heb nog niet zoveel ervaring met Lightroom en hopelijk lukt het ook. Bedankt alvast.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Geen probleem hoor, zou goed gekund hebben dat ik er naast zat.
                Hopelijk lukt het bij U ook, net zoals bij de TS.

mvg,
                Kristof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melnik Bekijk bericht
                  De Auto import van Lightroom doet dit inderdaad, en na wat knutselwerk met directories begint het er op te lijken. Bedankt kmeirlaen.
                  Als Nikon nu ook nog eens werk maakt van een snelle(re) wifi dan ziet het er helemaal goed uit
                  Kan je eens nader toelichten hoe je tewerk gaat?

Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zoals Kristof al zei: configureer NCC zo dat het preview venster niet opengaat en de .NEFs in directory X worden geschreven (zie menu 'options')
                    Daarna watched folder van lightroom laten verwijzen naar X. Het leuke is dat lightroom zelf de foto's naar een andere definitieve folder plaatst (per project dus). Folder X zal ten alle tijde leeg zijn, maar de laatste shot staat wel op uw scherm, en alle foto's zitten in de folder Y (auto import - settings)
                    Enige nadeel dat ik nog merk is traagheid...de WT2 doet er 10 sec over om een shot te tranfereren, en lightroom reageert ook niet bijster snel. Dus als je 10 shots snel na elkaar maakt zit je 2min te draaien eer je iets ziet.
                    Probeer het eens, 't is simpeler gedaan dan uitgelegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melnik Bekijk bericht
                      Zoals Kristof al zei: configureer NCC zo dat het preview venster niet opengaat en de .NEFs in directory X worden geschreven (zie menu 'options')
                      Daarna watched folder van lightroom laten verwijzen naar X. Het leuke is dat lightroom zelf de foto's naar een andere definitieve folder plaatst (per project dus). Folder X zal ten alle tijde leeg zijn, maar de laatste shot staat wel op uw scherm, en alle foto's zitten in de folder Y (auto import - settings)
                      Enige nadeel dat ik nog merk is traagheid...de WT2 doet er 10 sec over om een shot te tranfereren, en lightroom reageert ook niet bijster snel. Dus als je 10 shots snel na elkaar maakt zit je 2min te draaien eer je iets ziet.
                      Probeer het eens, 't is simpeler gedaan dan uitgelegd.
                      Bedankt voor de uitleg.
                      Lukt inderdaad zeer goed. Alleen zoals je zegt met nogal wat vertraging om de foto's in LR te krijgen. Maar zeer interessant als je LR als je voornaamste ver- en bewerkingssoftware aanwendt.Je kan er meteen aan beginnen.

Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                      X