Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kiezen : Falcon Eyes 2x GN150 of 1xGN300?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat kiezen : Falcon Eyes 2x GN150 of 1xGN300?

Ik sta voor een dilemma en ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen
    Ik bezit reeds een studioset van 2 x GN150 van falcon eyese (2 x 150 Ws). Nu zou ik deze willen uitbreiden om van een iets flexibelere opstelling te kunnen genieten. Nu komt de vraag? koop ik beter een tweede set van 2 x GN150 of ben ik beter af met 1 GN300 flits? (set van 2 x 300 Ws is boven mijn budget) Ik weet wel dat de 300 Ws-flits 2 maal krachtiger is en dat hij een instelbaar instellicht heeft, maar 2 flitskoppen zijn vermoedlijk wel wat felxibeler inzetbaar dan 1. Kan ik bovendien geen 2 150Ws dicht naast elkaar zetten om meer licht te verkrijgen? (2 x 150Ws = 1 x 300 Ws?) Graag jullie advies.
    Last edited by flitske; 17 november 2007, 16:52.
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Re: Wat kiezen : Falcon Eyes 2x GN150 of 1xGN300?

Wat gaat het verste schijnen?

Twee zaklampen naast mekaar of een zaklamp van dubbel het vermogen?

Door twee flitsers van hetzelfde vermogen naast elkaar te zetten ga je het lichtoppervlak vergroten niet de intensiteit.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Wat gaat het verste schijnen?

Twee zaklampen naast mekaar of een zaklamp van dubbel het vermogen?

Door twee flitsers van hetzelfde vermogen naast elkaar te zetten ga je het lichtoppervlak vergroten niet de intensiteit.
      Klopt inderdaad. Maar wat mij vooral interesseert is dat ik geen lichtverlies heb wanneer ik ten voeten uit ga fotografen. Uit je opmerking besluit ik dan dat het beter is om 2 flitsen van 150 Ws te gebruiken dan 1 van 300 Ws om bijvoorbeeld een model ten voeten uit te belichten.
      Misschien nog een belangrijke informatie : de ruimte waarin ik flits is vrij klein (4,5 x 4,5) De flitsen worden dus nooit vanop een verre afstand van het model gebruikt.
      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske Bekijk bericht
        Klopt inderdaad. Maar wat mij vooral interesseert is dat ik geen lichtverlies heb wanneer ik ten voeten uit ga fotografen. Uit je opmerking besluit ik dan dat het beter is om 2 flitsen van 150 Ws te gebruiken dan 1 van 300 Ws om bijvoorbeeld een model ten voeten uit te belichten.
        Misschien nog een belangrijke informatie : de ruimte waarin ik flits is vrij klein (4,5 x 4,5) De flitsen worden dus nooit vanop een verre afstand van het model gebruikt.
        Een model ten voete uit in een ruimte van 4.5 meter? ga je een groothoek gebruiken dan ?

Bij het egaal uitlichten van een model ten voete uit speelt ook de grote van de softboxen mee (zou voor minimum 1 m20 gaan).

Hoe groter hoe beter, zeker als je de flitser dichtbij gaat plaatsen.
        In pro studio's hebben ze daar softboxen van bijna 2m voor, maar dan heb je natuurlijk weer meer power nodig (hoe meer het licht verspreid wordt hoe minder de lichtopbrengst).

Overlaatst nog een shoot gedaan met de BD flitsset = 3 x 600 w/s
        Het hoofdlicht op 37% om het model ten voete uit te belichten vanop 2,5 meter bij F/8.

Derde flitser op bijna 55% om de achtergrond wit te flitsen. (had zelfs nog iets meer mogen zijn)

als je dat even herrekend dan had ik iets meer dan 220 w/s nodig om het model uit te lichten en iets meer dan 330 w/s voor de achtergrond.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
        X