Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accessoires 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Accessoires 40D

Ik hoop a.s. zaterdag o.a. de Canon 40D aan te schaffen,
    zojuist einde achter analoge tijdperk gezet...

Ik wil een 4-Gig kaart erbij, welke raden jullie mij aan?
    Of al meer dan een 4-Gig?

En welke afstandsbediedinigskabel?

En welke extra accu's?

Wat is nog meer handig/nodig? Zo'n grip?

Ben benieuwd. alvast bedankt.

't Is voor natuurfotografie, lenzen die erbij komen zijn
    een macro-, landschaps- en telelens.

Re: Accessoires 40D

Als je een echte fotofreak bent, dan kom je met 1 kaartje van 4 Gb niet toe.
    +/- 310 foto's op een kaartje in RAW formaat.
    Ga zeker voor een extreme 3 kaartje omwille van snelle lees en schrijfsnelheden. Komt van pas bij het snel volschieten van de buffer.
    De grip heb je niet echt nodig, omdat het toestel op zich al prettig vasthouden is. En de batterij kan goed standhouden voor veel fotos.

Een extra accu is enkel nodig als je meer dan 300 foto's neemt op een dag met soms eens flits. Ga je op reis, dan een tweede aanschaffen.

Wat je lenzen hierbij mogen zijn, hangt af van je perssonlijke keuze.

100mm/2.8 macro usm is een goede voor macro en portret - 500 euro ongeveer
    koop voor de lenzen zeker een L-lens. Opmerkelijke kwaliteit.

Standaard is de 17-85 goed, maar heeft wat vertekeningen in de hoeken, en is minder scherp dan dan de 24-70L/2.8.

Voor landschap kan je bijvoorbeeld meerder plaatjes schieten van L naar R om dan vervolgens ze samen te voegen tot panorama. Dan heb je geen grote breedhoek nodig. Maar dit vraagt wat oefening bij de bewerking en verlichting.

Comment

Re: Accessoires 40D

17_85 is zeker geen slechte lens is een allrounder! maar zoals gezegd heeft ze last van vertekening op 17mm. Maar zelf met L glas ga je dit hebben! De batterygrip is wel leuk als je grote handen en je kan ook met je toestel verticaal gemakkelijk foto's nemen! Daarom ga ik hem kopen niet zo zeer voor de extra energie maar dat moet je zelf uitmaken. Voor batterijen moet zelf uitmaken wat je wil, wil je alles origineel of je kan kiezen voor b merken die een zeer goed alternatief zijn. Dit is bijvoorbeeld een goede site wordt hier ook aangeraden http://www.akkuinternational.de/s01....eur&sp=de&ag=1.
      Last edited by mont@n@; 8 november 2007, 20:23.

Comment

Working...
      X