Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tevreden gebruikers van Gitzo G1227 MK2 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tevreden gebruikers van Gitzo G1227 MK2 ?

Is dit een goed statief?
    Moet dienen voor D200 met maximum 80/200 2.8
    Ik stel deze vraag omdat er een tweetal tweedehands worden aangeboden!
    Gaat een carbon statief even lang mee als een Allu statief,of is het kwetsbaarder?
    Ik kan er ééntje voor een goede prijs tweedehands kopen,waar moet ik op letten..wat zijn eventueel de zwakke punten?
    Hoeveel gewicht mag ik onderaan aan de haak hangen ter verbetering van de stabiliteit...1KG of meer?

Re: Tevreden gebruikers van Gitzo G1227 MK2 ?

karbon en ... 1 kg gewicht onderaan bijhangen?

heb een een oude (+10jaar) gitzo gezien met een balhoofd, verdorie met je pink zet je zonder te overdrijving direct de camera muurvast in elke positie

hoeveel kost deze normaal?

franky

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
    Is dit een goed statief?
    Moet dienen voor D200 met maximum 80/200 2.8
    Ik stel deze vraag omdat er een tweetal tweedehands worden aangeboden!
    Gaat een carbon statief even lang mee als een Allu statief,of is het kwetsbaarder?
    Ik kan er ééntje voor een goede prijs tweedehands kopen,waar moet ik op letten..wat zijn eventueel de zwakke punten?
    Hoeveel gewicht mag ik onderaan aan de haak hangen ter verbetering van de stabiliteit...1KG of meer?
    Fuji XPRO1

Comment

Ik heb de G1228 MK2, dit is dezelfde als de 1227 maar heeft 4 secties (dus compacter). Heel stevig en stabiel statief.
      Nadelen :
      - Het uitschuiven en terug vastschroeven van de poten gaat niet heel snel
      - kan niet volledig plat tegen de grond, ook niet met de korte middensteun
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
        karbon en ... 1 kg gewicht onderaan bijhangen?

heb een een oude (+10jaar) gitzo gezien met een balhoofd, verdorie met je pink zet je zonder te overdrijving direct de camera muurvast in elke positie

hoeveel kost deze normaal?

franky
        Ik heb geen idee wat die nieuw kost,vermits ik de prijs nieuw niet vind.
        Ik kan er één kopen met een een balhoofd van 210€ en een Markins Base plate van 85€,korte middenzuil en statief tas voor 450€
        Volgens de verkoper alles samen 850€ gekost,ik weet ook niet hoe oud dit alles is,maar ga het morgen eens bekijken.
        Wat betreft gewicht toevoegen,aan de statief haak wordt dit door diverse mensen aangeraden,fototas,grote steen,snelbinder aantrappen enz.

Comment

Waar mijn aandacht naar zal gaan is:
          - Krassen op het carbon van bijv in en uitschuiven met zand. ( zoals bij hengels )
          - Speling op de scharnier punten en andere bewegende delen.
          - En of het statief jou de hoogte's en mogelijkheden bied die jij wilt.

Max gewicht zou ik niet weten

Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
            Ik heb de G1228 MK2, dit is dezelfde als de 1227 maar heeft 4 secties (dus compacter). Heel stevig en stabiel statief.
            Nadelen :
            - Het uitschuiven en terug vastschroeven van de poten gaat niet heel snel
            - kan niet volledig plat tegen de grond, ook niet met de korte middensteun
            Ik heb het gisteren de G1227gekocht,met een Markins Base plate,Linhof Profi II balhoofd.
            Kan zeer laag met deze montage,middenzuil dus wegnemen en Markins Base plate TB 20 en Balhoofd erop.
            Vastschroeven geen probleem,wel kunnen de voetjes niet door spikes worden vervangen.
            Dit is het enige minpunt dat ik kan aanmerken.

Comment

Working...
            X