Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genoeg licht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Genoeg licht?

Op zolder heb ik een fotostudiootje gebouwd, met primitieve middelen. Twee 500 watt lampen, een achtergrond (rood en blauw). Hier een voorbeeld van mijn eerste oefening. Wat mij opvalt is dat ik geen snelle sluitertijd kan gebruiken, omdat de foto dan te donker wordt. Het beweeglijke model heeft dan snel last van onscherpte.
    Heeft iemand tips hoe ik de belichting beter kan regelen, zodat de sluitertijd sneller kan? Ik heb nu bijgeflitst, maar dat geeft voor mijn gevoel niet zo'n mooi resultaat. Alle tips zijn welkom!

Re: Genoeg licht?

Meer lampen plaatsen ofwel een set goedkope studioflitsers aanschaffen.
    http://www.gsl.be/shop/index.php/cPa...page/1/sort/4a
    (wel even naar onderen scrollen )
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Meer lampen plaatsen ...
      Misschien toch wel opletten: hoe meer lampen, hoe meer schaduwen?

Guy
      www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Misschien toch wel opletten: hoe meer lampen, hoe meer schaduwen?
        Niet echt nee, goed geprobeerd.

Comment

Hoi,

Ik werk op dezelfde manier ... maar wel met 3 x 1000 W ... en dat heeft goede resultaten.

Pat

Comment

2 x 500W kan soms genoeg zijn, alles hangt af van hoe groot de ruimte is en hoe ver de lampen van je onderwerp staan.
            Hoe verder je een lamp van je onderwerp verwijderd hoe meer licht je nodig hebt. Het nadeel van constant licht is natuurlijk dat het opwarmd dus het kan ook niet te dicht.
            Meer lampen betekend daarom niet meer schaduwen, dat hangt af van de richting waaruit het licht komt en het soort licht (hard of zacht).
            Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amati Bekijk bericht
              Hoi,

Ik werk op dezelfde manier ... maar wel met 3 x 1000 W ... en dat heeft goede resultaten.

Pat
              In de winter kan je dan de verwarming uitschakelen, maar in de zomer zal je toch een airco nodig hebben met 3.000W.
              Het model zal zelfs in de winter last hebben van de stralingswarmte van de lampen...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X