Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon flits SB-24

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon flits SB-24

Besten,

Een SB-24 flitser in bruikleen gekregen. Daar heb je 4 stande op: A,M,TTL en nog ééntje met een picto van 3 flitsjes (bliksemtjes). Dat effen uitgeprobeerd en vroeg me nu af of dit staat voor invulflits (of zit ik er hélemaal naast?!).
    Kreeg wel mooie resultaten om dan toch niet geheel mijn onderwerp/omgeving plat te flitsen en zo goed als behoud van het omgevingslicht.

Gaarne jullie kennis.
    Groetjes
    Nikon D80 / 28-80mm F 3.5-5.6 / Metz 32

Re: Nikon flits SB-24

Als ik mij niet vergis is dat de stroboscoop stand.
    Je stelt op je flits dan de flitskracht in, het aantal flitsen, en de frequentie van het flitsen. Je moet wel zorgen dat je in sluitertijdvoorkeuze werkt, en dat je sluiter voldoende lang open blijft om de volledige cyclus van de flits te kunnen doormaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elben Bekijk bericht
      Besten,

Een SB-24 flitser in bruikleen gekregen. Daar heb je 4 stande op: A,M,TTL en nog ééntje met een picto van 3 flitsjes (bliksemtjes). Dat effen uitgeprobeerd en vroeg me nu af of dit staat voor invulflits (of zit ik er hélemaal naast?!).
      Kreeg wel mooie resultaten om dan toch niet geheel mijn onderwerp/omgeving plat te flitsen en zo goed als behoud van het omgevingslicht.

Gaarne jullie kennis.
      Groetjes
      Hier kan je de handleiding van de SB 25 gaan downloaden, SB 24 staat niet ter beschikking op de Nikon site, maar de bediening is omzeggens hetzelfde.

Comment

Dank voor jullie feedback!
        Nikon D80 / 28-80mm F 3.5-5.6 / Metz 32

Comment

Working...
        X