Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio: Flitslicht vs ContinuLicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio: Flitslicht vs ContinuLicht

Hallo,

Bij deze wil ik een vraag stellen die mij en enkele vrienden al geruime tijd bezighoud.

Ik wil eventueel zo'n set kopen, maar de vraag is welke type?

Nu hoor ik enkele voordelen van beide systemen en had ik graag jullie raad + bevindingen gehoord, liefst van mensen die al met beide systemen hebben gewerkt of in het bezit zijn. Ik zet mijn voor en nadelen die ik tot nu toe gehoord heb bewust niet, om objectieve meningen te bekomen.

Ik wil dus geen raad over merken en type's, maar mijn vraag gaat enkel over de voor- en nadelen van beide manieren van verlichting.

Ik wil verlichting kopen voor modelfotografie. Nu het winter word en we ook al geen mega zomer hebben gehad

PS: Ik denk dat nog wel meer mensen met deze vraag rondlopen.

Groeten
    Sergio
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Re: Studio: Flitslicht vs ContinuLicht

tja... das een goeie vraag.

Denk dat warmteontwikkeling en stroomverbruik bij continuelicht het grootste nadeel is. Voordeel is WYSISWYG.
    Buiten kun je het vergeten als je op stap gaat ivm de stroom die je dan nodig hebt.

Ik gebruik zelf alleen de flistser, bijv. Bowens 500w. Daar kun je en mee naar buiten en binnen prima mee modellen schieten. Zowel full body als portret.

Zou eigenlijk niet zo snel een nadeel aan flitsers kunnen vinden. Er zit ook modellight op dus je kunt ook zien waarmee je bezig bent.

Mss anderen nog meer tips?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Dit is idd wel een goede vraag.

Overal hoor je namelijk flitsinstallaties maar over continue licht word er bijna nooit gesproken.

Wat mij bijvoorbeeld interesseert is:
      Wat kan je met flitslicht wel wat met continue licht niet mogelijk is en vice versa.
      Dit in combinatie met modelfotografie.

En dit dan puur over de mogelijkheden met beide.

Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Met flitsers ben je gebonden aan de flitssynchronisatiesnelheid van je camera.
        Bij continu licht heb je meer variatiemogelijkheden in de sluitertijd.

Een groot voordeel van de flitsers is de mogelijkheid om toch beweging te bevriezen bij de lagere slutertijden.

Flitsers genereren minder warmte en er zijn meer accessoires voor beschikbaar voor je licht te sturen.

Continu licht wordt meestal gebruikt voor productfotografie.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Het grootste voordeel van een flitser is natuurlijk dat deze veel krachtiger is in verhouding.
          Een spot van 500watt is véél minder sterk dan een flits van 500watt/seconde. En als je dan zowel krachtig als goed licht wil hebben dan betaal je je blauw.
          Een lamp moet je ook heel kort op je onderwerp/model zetten anders heb je veel teveel lichtverlies.

Je zou eens moeten zien wat voor lampen ze op een filmset gebruiken, daar staat eigenlijk héél veel licht en toch is het daar geen snelle sluitertijd.

Comment

Working...
          X