Ik ben in het bezit van 3 vivitar 5600 flitsen, gekoppeld aan telkens 1 pt-04 reciever, gemonteerd op statief.
De vivitars zijn instelbaar op auto- m/ttl - 1/4 - 1/16. (inc de gebruikelijke f ,iso en afstand in meters, W & T met lcd-schermpje)
Op de D70s is een RF-604 gemonteerd op de hotshoe ( zonder sync-kabel omdat de D70s dit niet ondersteunt).
De D70s is ingesteld op TTL commander mode, full, M....
Het probleem: gelijk welke flitsstand ik gebruik op de D70s, de RF-604 geeft geen singaal door. De testbutton op de RF werkt zonder probleem.
Op enkele sites lees ik dat de ingebouwde flitser moet opengeklapt zijn om de vivitars aan te sturen. Op andere sites lees ik dan weer dat dit helemaal niet nodig is....![Green](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/greenie.gif)
De ingebouwde flits van de D70s kan niet helemaal openklappen met de RF op de hotshoe... Weet iemand hier een oplossing voor of wat doe ik verkeerd?
Ik heb zowel de vivitars als de D70s al in diverse flitsstanden geprobeerd maar telkens word er geen signaal doorgegeven door de RF.
(filmpje van de RF en PT)
Mvg.
De vivitars zijn instelbaar op auto- m/ttl - 1/4 - 1/16. (inc de gebruikelijke f ,iso en afstand in meters, W & T met lcd-schermpje)
Op de D70s is een RF-604 gemonteerd op de hotshoe ( zonder sync-kabel omdat de D70s dit niet ondersteunt).
De D70s is ingesteld op TTL commander mode, full, M....
Het probleem: gelijk welke flitsstand ik gebruik op de D70s, de RF-604 geeft geen singaal door. De testbutton op de RF werkt zonder probleem.
Op enkele sites lees ik dat de ingebouwde flitser moet opengeklapt zijn om de vivitars aan te sturen. Op andere sites lees ik dan weer dat dit helemaal niet nodig is....
![Green](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/greenie.gif)
De ingebouwde flits van de D70s kan niet helemaal openklappen met de RF op de hotshoe... Weet iemand hier een oplossing voor of wat doe ik verkeerd?
Ik heb zowel de vivitars als de D70s al in diverse flitsstanden geprobeerd maar telkens word er geen signaal doorgegeven door de RF.
(filmpje van de RF en PT)
Mvg.
Comment