Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitssnelheid studioflitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitssnelheid studioflitsers

Kan iemand bevestigen of de flitsduur (ik heb het niet over de herlaadsnelheid) bij een studioflitser korter is op de laagste stand dan op de hoogste stand?

Als in de specificaties maar van één flitsduur wordt gesproken (vb 1/800), hoe moet je dit dan interpreteren.
    Last edited by PSG; 23 oktober 2007, 16:14.

Re: flitssnelheid studioflitsers

meestal is flitsduur tussen 1/500 tot 1/800 op alle intensiteiten
    uw sluitertijd moet wel beneden de synchro snelheid van je cam blijven ,he .. anders krijg je last met deels oncorrect belichte foto's

Comment

ik weet dat vb een canon 580ex op 1/128e instelling een tijdsduur kan halen van 1/130000e van een seconde ! ja... dit is zo...
      Hoe groter de intensiteit, hoe langer de flitsDUUR.

Bij studioflitsers zal dit wel hetzelfde zijn zeker?? of niet? Ik heb nooit antwoord gekregen op deze vraag... (nu zal ik het te weten komen zeker?)
      -=- Light is the key...

Comment

Hoe meer vermogen hoe langer de flitsduur, hangt ook af van merk tot merk zie link:

Comment

Vooral opgelet bij grote studioflitsers of zelfs staafflitsers.
          Dit komt rechtstreeks uit de manual van de Metz Mecablitz CL-4 staafflitser:

Flitsduur:
          • Ong. 1/125 ... 1/20.000 seconde,
          • in de M-functie ong. 1/125 seconde bij vol vermogen

Hoe hoger het ingestelde flitsvermogen, hoe langer de flitsduur uiteraard.

In mijn 20D manual staat om bij grote studioflitsers niet boven 1/125s te gaan.
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
            Vooral opgelet bij grote studioflitsers of zelfs staafflitsers.
            Dit komt rechtstreeks uit de manual van de Metz Mecablitz CL-4 staafflitser:

Flitsduur:
            • Ong. 1/125 ... 1/20.000 seconde,
            • in de M-functie ong. 1/125 seconde bij vol vermogen

Hoe hoger het ingestelde flitsvermogen, hoe langer de flitsduur uiteraard.

In mijn 20D manual staat om bij grote studioflitsers niet boven 1/125s te gaan.
            Ik zou niet weten waarom je sneller dan 1/125 s zou moeten gaan bij studiowerk, de belichtingstijd speelt hier over het algemeen geen rol, enige nadeel dat je hebt tegenover een technische camera, is dat je voor dezelfde onscherpte een veel groter diafragma moet instellen, waardoor het omgevingslicht meer gaat meespelen
            In een studio met niet al te veel omgevingslicht kan je gerust op 1/30 of 1/60 sec. werken, het zijn toch de studiolampen die je belichtingstijd bepalen, in dat geval vind ik het dan ook jammer dat de nieuwe Nikon toestellen terug een laagste isowaarde van 200 hebben, dat beperkt de mogelijkheden bij teveel omgevingslicht

Comment

Ja, ik werk altijd gewoon op manueel en 1/125e.
              Maar de vraag ging eigenlijk over de duurtijd van de flits bij een studioflits.

Comment

Working...
              X