Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-kaartje flipt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SD-kaartje flipt

Hey, heb nu enkele weken een Nikon D40x en maak gebruik van een 4gig SD-kaartje van Transcend.
    Nu heb ik al drie maal voorgehad dat dit kaartje in volle actie blokkeert en vraagt om te
    worden geformateerd. De twee eerste keren heb ik het via de PC op kunnen lossen door er
    eerst alle foto's af te halen en dan te formateren (waarna het weer perfect functioneerde),
    maar gisteren liep het anders. Zowel in de camera als op de PC kon er met dat kaartje niks meer
    worden gedaan, kon het zelfs niet openen op de PC, deze blokkeerde zich zelfs voor korte tijd.
    Heb het kaartje dan maar geformateerd (was enige functie die nog werkte) en nadien even door
    de PhotoRescue laten draaien. Heb op deze manier dan toch het grootste deel van m'n
    foto's kunnen recupereren. Vandaag dan weer dat kaartje gebruikt en nu doet dat
    helemaal niks meer. Vraag : ligt het aan dat kaartje, te zwaar voor die D40x, is dat kaartje
    defect, scheelt er iets met het toestel, ..... ? Zou morgen om een nieuw SD'ke gaan, maar
    weet dus niet of ik er goed aan doe om weer voor een 4gig te kiezen.
    Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
    Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Re: SD-kaartje flipt

Ik weet niet of je hier iets mee bent...
    Normalerwijze zou het in de handleiding moeten staan, of de D40x SDHC ondersteunt, en op de site van Transcend vind je een compatibilitylist waar de D40x niet tussen staat. Vraag is natuurlijk wanneer die nog aangepast is...
    De kaartjes van Transcend hebben in wezen levenslange garantie, dus als het compatibel is, en 't werkt niet, zou het onder garantie moeten vervangen of hersteld worden.
    Ik gebruik eenzelfde (class6 - niet het supersnelle 150x) kaartje in mijn D80, zelfs een 8Gb, en die werken perfect.

Comment

Re: SD-kaartje flipt

SD kaartje wordt opgestuurd naar Transcend, er is idd een Lifetime Warrenty.
      Als het kaartje wordt herkend als defect, sturen ze een nieuwe.
      Afwachten dus ....
      Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
      Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Comment

Working...
      X