Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flash extender=> voor telelenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flash extender=> voor telelenzen

http://www.synvis.com/FlashXtender.htm

hierboven is er een link naar een soort van een 'extender' om direct op de externe flash te zetten. Ik had het reeds enkele keren opgemerkt in boeken, (vb: Nature photography van john shaw's) alsook op enkele websites.

Heeft iemand van jullie hier al kenis van kunnen nemen?
    Ervaring?
    Waar kan men dit aanschaffen?

Re: flash extender=> voor telelenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen Bekijk bericht
    http://www.synvis.com/FlashXtender.htm

hierboven is er een link naar een soort van een 'extender' om direct op de externe flash te zetten. Ik had het reeds enkele keren opgemerkt in boeken, (vb: Nature photography van john shaw's) alsook op enkele websites.

Heeft iemand van jullie hier al kenis van kunnen nemen?
    Ervaring?
    Waar kan men dit aanschaffen?
    Hier:https://www.photoproshop.com/index.p...036e7af844b03b

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
      dank je voor u reactie,

heb je er reeds ook ervaring mee?

Comment

Om het doel nog even te verduidelijken van mijn vraag naar ervaring:

een filtser (bv in mijn geval EX 580 van canon) heeft een synchronisatie tijd van 1/250.
        Maar om met een telelens van >300mm (zoals er hier ook beschreven stond) een foto te nemen moet je al een sluiterstijd van min. 1/300 gaan gebruiken om geen bewegingsonscherpte te krijgen.
        Of zie ik iets over het hoofd of?

Comment

Wat je over het hoofd ziet is dat je flash niet belicht gedurende de volle 1/250e, maar eerder in de buurt van 1/10000 of zelfs 1/25000 (ik doe er een gok naar, het hangt van de lichtomstandigheden af, maar het is in die orde van grootte).

Edit:
          En het is niet de flitser die een synchronisatiesnelheid heeft, maar de camera.
          Last edited by pol parasol; 7 november 2007, 08:48. Reden: 2de zin toegevoegd

Comment

Hier is nog een linkje.

better beamer

Je kan je flits (580 EX) op "high speed synchro" zetten en dan volgt de flits de ingestelde snelheid. Ook op 1/2000 sec enz...

Je moet wel in de instellingen op de camera( persoonlijke voorkeuze n° 3) je flits synchro op automatisch zetten.

Als ze op "vast "staat zal ze alleen op 1/250sec flitsen.

Je zal de flits met een speciale houder vanvoor op de lens moeten monteren en moeten werken met een speciaal verlengsnoer om de verbinding flits <==>camera te verkrijgen.

Afstanden van zo een 15-20meter zijn gemakkelijk te overbruggen, maar omdat de lichtflits van de 580EX zo sterk gebundeld wordt door de Better Beamer is het (goed) werken ermee niet zo gemakkelijk.

Konijn verkoopt de BB ook.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Working...
            X