Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro belt system.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro belt system.

Ik zag onlangs op een website een lowepro riem waar je verschillende tassen kunt aan vastmaken. ( zoals in onderstaande link )

eventueel kun je er ook het harnas van hieronder vastmaken.

Heeft iemand ervaring met zo'n systeem ? Wat zijn de pro's en contra's hiervan ? Het lijkt mij wel handig.

Bedankt alvast.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

Re: Lowepro belt system.

Deze brede heupbanden zijn zeer handig in combinatie met lenstassen maar je moet er wel het harnas (foto 2) bij gebruiken zodat het gewicht verdeeld wordt.

Ik heb het systeem gebruikt in combinatie met
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Deze brede heupbanden zijn zeer handig in combinatie met lenstassen maar je moet er wel het harnas (foto 2) bij gebruiken zodat het gewicht verdeeld wordt.
      Niet helemaal waar. Ik gebruik de "Steroid Speedbelt" heupband van Thinktank constant.

http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ProMod.php

http://www.thinktankphoto.com/ttp_pr...StrdSpdBlt.php

Hieraan draag ik - zonder harnas - een Nikon 80-400, een Tokina 12-24 en eventueel nog een tas voor een SB800. Hiermee kan je nog ongestoord een volle dag rondlopen. Heb hiermee deze zomer de Catharenkastelen in Zuid Frankrijk bezocht. Stijle klim onder de felle zon telkenmale :-)
      Wat ik afraad is om de camera ook aan de heupband op te hangen, dit werkt in de praktijk niet vlot genoeg.
      Voordeel van deze heupband: totaal geen last van schouder/nekpijn, lenstassen aan de steroid speedbelt kunnen vlot verschoven worden om eventueel het evenwicht te verleggen, tijdens neerhurken etc.

Comment

Tijdens een zoektocht naar een gelijkaardig systeem, ben ik ooit eens op een goede review van verschillende systemen gebotst. Ik weet echter niet meer waar ik die gevonden heb. In die review bespreekt een professional zijn in-field ervaringen van verschillende systemen. Thinktankphoto en Kinesis kwamen daar als beste uit (met elk zijn eigen pros, maar natuurlijk ook enkele cons). Google is your friend. Als ik het terug zou vinden laat ik zeker iets weten.
        Ikzelf ben ook nog altijd aan het uitkijken naar zo'n systeem, dus ik blijf deze thread aandachtig volgen. Als iemand een Europse (of nog beter, Belgische) dealer zou weten waar het materiaal van Kinesis kan getest worden ben ik zeer geïnteresseerd.
        Apple Inc. rulez

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
          Wat ik afraad is om de camera ook aan de heupband op te hangen, dit werkt in de praktijk niet vlot genoeg.
          Bedoel je die tassen waar je body + lens kan instoppen ? ( zoals hieronder )
          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish

Comment

http://www.lf99.net/catalog/images/T...eft_cam_1a.jpg
            Inderdaad, heb zelf zo een tas van Thinktank voor mijn D200 met 18-200 lens. Als tas werkt die perfect, hoge kwaliteit.
            Maar hem "ophangen" aan de heupgordel is wel mogelijk, maar werkt in de praktijk niet erg leuk. Uithalen en terug wegstoppen van toestel met lens is onhandig, moeilijk. Werkt veel makkelijker indien tas aan schouder en/of hals hangt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
              Inderdaad, heb zelf zo een tas van Thinktank voor mijn D200 met 18-200 lens. Als tas werkt die perfect, hoge kwaliteit.
              Maar hem "ophangen" aan de heupgordel is wel mogelijk, maar werkt in de praktijk niet erg leuk. Uithalen en terug wegstoppen van toestel met lens is onhandig, moeilijk. Werkt veel makkelijker indien tas aan schouder en/of hals hangt.

En als je nu bvb met 2 body's werkt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                http://www.lf99.net/catalog/images/T...eft_cam_1a.jpg
                Ideaal voor op reis als je niet al uw lenzen mee neemt !
                Ik heb deze tas (lowerpro TLZ1) mee op reis naar Kreta genomen , daarin mijn Minolta 5D met lens 18 - 200 mm er op, ik was heel blij dat ik mijn camera met lens zo altijd en overal veilg kon mee nemen , heb ze wel aan mijn nek gedragen niet aan een gordel.
                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                Web-Albums

Comment

En als je nu bvb met 2 body's werkt ?

Ik veronderstel dat er dan altijd één veilig en één onveilig aan uw nek hangt.
                  Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                  Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                    Ik veronderstel dat er dan altijd één veilig en één onveilig aan uw nek hangt.

Momenteel hangt er aan iedere schouder een body, endan nog een zware schoudertas van meer dan 10 kg met extra materiaal in. Op de plaatsen waar ik fotos neem moet ik regelmatig wachten vooraleer ik er 1 mag maken.
                    De ene keer gebruik ik die lens, danweer die andere ...

Daarmee was ik van plan om zo'n harnas te kopen, aan de ene kant een toploader 65 van lowepro en aan de andere kant een toploader 75 van lowepro + aan de achterkant nog 2 of 3 lenstassen.

Comment

Ik heb de belt thuis liggen, samen met een hele hoop tasjes voor lensen etc.

Ik vond hem zelf niet zo handig. Voor een prijsje kan je hele hoop hebben ;-)
                      I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Owanneke Bekijk bericht
                        Ik heb de belt thuis liggen, samen met een hele hoop tasjes voor lensen etc.

Ik vond hem zelf niet zo handig. Voor een prijsje kan je hele hoop hebben ;-)
                        Enkel de riem of ook het harnass ? Welke maat ?

Comment

Enkel de riem of ook het harnass ? Welke maat ?

Owanneke ?

Comment

Sorry, topic tracking vergeten aan te zetten.

Het harnas heb ik niet, de riem is XL, heb meerdere tasjes voor lenzen en nog enkele andere tasvormen.
                            I need more time in my life. Don't you? :-) http://www.ramael.be

Comment

Working...
                            X