Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV en Polar filters van B+W

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• UV en Polar filters van B+W

hallo,

wie heeft ervaring met de filters van B+W met name de

- B+W 77 e UV MRC (dient ter bescherming)
    - B+W 77 E Polar Circular Käsemann MRC

dient voor op een 24-70 L van Canon
    toestel 20D

alle pro en contra's zijn welkom gezien het toch
    om een mooie investering gaat

alvast bedankt
    crisis

Re: UV en Polar filters van B+W

Tja, B+W is gewoon goed. Maar voor deze kwaliteit betaal je idd wel
    Ik heb polarizer + filters van B+W en ze doen wat ze moeten doen.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Ik ben ook tevreden over deze filters , maar ik gebruik ze wel op een Nikkor
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Een goede raad, heb je Canon lenzen koop dan Canon filters, hetzelfde geldt voor Nikon gebruikers, coatings van lenzen en filters kunnen niet beter op elkaar aangepast zijn, Bij Nikon heb je nu de zogenaamde NC filters , speciaal voor digitaal, en in de plaats van een overbodige UV. filtering, deze bestaan uit hetzelfde glas als het frontglas die in de dure 300,400, en 500mm enz. lenzen zit, of deze ook bij Canon bestaan, dat weet ik niet

Comment

Ik heb voor al mijn lenzen B+W filters zitten, en mijn polar is ook een B+W, waarom veel geld aan lenzen geven en dan uitsparen op de filters ?

Enkel ter bescherming zijn ze hun geld al waard, je weet nooit wanneer er een steentje omhoog gesmeten wordt, en het moet maar eens recht in je dure, nieuwe lens terecht komen ...

Heb mij wel laten vertellen dat de MRC coating eigenlijk marketing bla bla is, die maar miniem helpt en dan alleen nog in héél extreme gevallen ... en toch een hoop extra kost, zeker op de 77mm filters. Of dit waar is of niet weet ik niet, maar ik gebruik de gewone B+W UV's en die werken prima, een 77mm 010 slim filter zit rond de 75 Euro denk ik.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik heb voor al mijn lenzen B+W filters zitten, en mijn polar is ook een B+W, waarom veel geld aan lenzen geven en dan uitsparen op de filters ?

Enkel ter bescherming zijn ze hun geld al waard, je weet nooit wanneer er een steentje omhoog gesmeten wordt, en het moet maar eens recht in je dure, nieuwe lens terecht komen ...

Heb mij wel laten vertellen dat de MRC coating eigenlijk marketing bla bla is, die maar miniem helpt en dan alleen nog in héél extreme gevallen ... en toch een hoop extra kost, zeker op de 77mm filters. Of dit waar is of niet weet ik niet, maar ik gebruik de gewone B+W UV's en die werken prima, een 77mm 010 slim filter zit rond de 75 Euro denk ik.

Mark
            Heb mij wel laten vertellen dat de MRC coating eigenlijk marketing bla bla is, die maar miniem helpt en dan alleen nog in héél extreme gevallen
            Geloof niet alles wat ze vertellen, achter opdamptechnieken om coatings te leggen zit meer dan je denkt, ik ben er zelf vele jaren mee bezig geweest, op duur glas zijn het net nog deze minime verschillen die het hem doen

een 77mm 010 slim filter zit rond de 75 Euro denk ik.
            Jij denkt dat zo een filter rond de 75 euro kost, maar ik weet zeker dat deze 77mm NC filter van Nikon maar 69 euro kost en bovendien speciaal ontwikkeld voor digitaal zie onderstaande link.

Comment

Working...
            X