Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45 CT1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Metz 45 CT1

Hierbij een waarschuwing van METZ :

"Can the mecablitz 45 CT 1 also be used with the new autofocus cameras?

Regretfully, the Metz mecablitz 45-CT 1 does not yet have the connecting capabilities of the Metz SCA adapter system. Consequently, no corresponding adapter is available for combination with autofocus cameras. The Metz mecablitz 45-CT 1 can therefore only be connected to such cameras with a standard synchronising cable.

Furthermore, it is necessary to note that Metz mecablitz 45-CT 1 units featuring a model number that is smaller than 534 000 are fitted with a so-called high-voltage ignition circuit. These flash units must not be directly connected to modern cameras as this could even damage the camera!

All other flash units of the Metz mecablitz 45 CT and 45 CL series feature a low-voltage ignition circuit in keeping with the current standard."

Gilby
    Nikon D90 + 18-200 VR

Comment

Sorry dat ik wat laat reageer. Maar ik was wat achter geraakt met lezen op dit forum.
      Ik heb zelf een Metz 45 CT1 op mijn Canon 350D. Maar ik bij Foto & Flitstechniek een adapter gekocht die de triggerspanning verlaagd naar 5 volt. Dit is in ieder geval een veilige spanning.

roducts_id=222&osCsid=140e5c7c62d00d8161306f651585 802b

Comment

Het gebruik van dergelijke flitsers zal vroeg of laat voor problemen zorgen. De ene heeft geluk, de andere misschien niet.
        Een 45CT1 en een vivitar 283 mag je niet gebruiken. Een Vivitar 285 wel. Zoals ik al eerder schreef in deze tread, MEET de spanning op het flitscontact in geval van twijfel.
        En wil je zeker zijn, koop een tweedehanse flitser die in orde is.
        Ik gebruik een Nikon SB800, heb daarbij een paar jaar geleden voor 50€ een SB24 gekocht. Dit soort flitsers (SB24, 25, 27, 28........) is veilig en mits wat zoekwerk koop je ze voor 50....100 €. Een Metz 45CL4 zal al niet veel meer kosten. En wat kost die spanningsverlager?????????
        Kom nu niet zeggen dat dat veel geld is als ik lees met wat voor een toestellen dat jullie werken, dan is die 100€ wel een peulschil, als je daar risico's wil voor nemen........

Comment

Working...
        X