Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale tas voor K100D + 2tal lenzen & access.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ideale tas voor K100D + 2tal lenzen & access.

Hallo BD-ers,

Ik zoek al een tijdje naar de "ideale tas". En ook al zal dit voor ieder wel wat verschillen naargelang smaak, toch maar eens proberen...
    Wat moet er in kunnen :

- Pentax K100D Super (body+kitlens)
    - Pentax A 35-105 zoomobjectief
    - Pentax DA 21mm (zit er aan te komen)
    - Nog wat accessoires: AA-batts, ladertje, etc.

Vereisten :

- Niet al te groot
    - alles snel en makkellijk bereikbaar in de tas
    - LIEFST GEEN 'klassieke' SCHOUDERTAS die vind ik teveel doorhangen en brengt het gewicht altijd naar één kant van het lichaam

Mijn idee:
    - KATA Torsopack T 214 (lijkt echter nogal groot, of niet?)

Iemand ervaring met deze tas?

Natuurlijk zijn er ook tips mbt andere tassen meer dan welkom

Bedankt
    Tom
    PENTAX K100d SUPER !!!!!
    Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
    En een dapper standaard-kitlensje

Re: Ideale tas voor K100D + 2tal lenzen & access.

Een schoudertas kan je wel afwisselen van schouder. Een rugzakje vind ik persoonlijk maar niks omdat je gerief dan niet makkelijk toegankelijk is.

Ideaal compromis is een Slingshot. Ik heb de Pentax SLR Crossover Bag. Dat is een Pentax-versie van de Lowepro Slingshot 100 AW. Identiek op de kleur en labels na, maar de Pentax heeft wel niet de regenhoes en is dus wat goedkoper.

Voor jou setje is deze ruim voldoende. Een slingshot zit makkelijk op je rug (wel maar één schouder, maar je rug vangt ook wat op) en draait er snel naar voren om makkelijk aan de inhoud van je tas te kunnen.

Ik gebruik de mijne als ik met m'n kleine vaste brandpunten op stap ga (vb de DA21, de drie FA limiteds en de Zenitar 16/2.8).

hth, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Thanks, Wim !
      Was daarnet nog even in de Fnac, en daar heb ik de Lowepro AW100 effe 'gevoeld'. Lijkt me idd. niet slecht, maar zou dan eerder ook voor de Pentax gaan, kwestie van merktrouw

Wens hem ook nog eens grondig te 'testen' en dan kan ik beter even langs Konijn gaan.
      Het is dus een mogelijke 'kandidaat'.

Tom
      PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

hallo,

Ik heb onlangs de schoudertas van lowpro aangeschaft, heel makkelijk en zit comfortabel. Wanneer deze op je rug hangt en je hebt iets nodig uit de tas, dan kan je deze makkelijk onder je arm door naar voor brengen en langs de zijkant de schouderzak openen.

Mvg Scalle1972

Comment

Merci, Scalle. Bij Konijn hebben ze de Pentax-variant niet. Wel de Lowepro AW 100.
          PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Ik passeerde langs Grobet (Antwerpen) voor de Pentax variant, maar daar beweerden ze dat ik droomde (hun cataloog was ietwat verouderd). Dan maar naar De Beukelaer gemaild, en die hebben de tas dan naar Grobet gestuurd, waar ik 'm 2 dagen later ben gaan ophalen. Had 'm liever rechtstreeks thuis gekregen, maar ze stonden erop via de kleinhandel te gaan...

Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Grobet, best een goede zaak, met veel kennis maar niet van de goedkoopste. Nochtans sta ik er met de tram op 15 minuten. Eens kijken of ze hem nu wel op hun nieuwe site hebben....
              PENTAX K100d SUPER !!!!!

Comment

Working...
              X