Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom A6 of A5?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wacom A6 of A5?

Ik twijfel tussen een Wacom Intuos A6 Wide of A5 Wide formaat om foto's te retoucheren in Photoshop.

Is hier enig verschil tussen, buiten de fysieke omvang (en een goede 200 euro's ) ?

Ik ga er van uit dat je met een A6 dezelfde foto gewoon in meerdere delen moet bewerken, omdat je telkens een klik meer moet inzoomen om hetzelfde bereik als een A5 te hebben. In zulks geval lijkt een A5 me niet echt nodig; ik ga er niet echt met tekenen. Of zijn er andere zaken die ik over het hoofd zie?

Re: Wacom A6 of A5?

Oorspronkelijk geplaatst door arnoudt Bekijk bericht
    Ik twijfel tussen een Wacom Intuos A6 Wide of A5 Wide formaat om foto's te retoucheren in Photoshop.

Is hier enig verschil tussen, buiten de fysieke omvang (en een goede 200 euro's ) ?

Ik ga er van uit dat je met een A6 dezelfde foto gewoon in meerdere delen moet bewerken, omdat je telkens een klik meer moet inzoomen om hetzelfde bereik als een A5 te hebben. In zulks geval lijkt een A5 me niet echt nodig; ik ga er niet echt met tekenen. Of zijn er andere zaken die ik over het hoofd zie?
    Ik gebruik de A6 Wide. Voor mij groot genoeg en ik gebruik 2 schermen naast elkaar. Zo'n tablet gebruik je meestal in "absolute" modus. Dwz, de linkerbovenhoek van je tablet is de linkerbovenhoek van scherm 1 en de rechteronderhoek van je tablet is de rechteronderhoek van scherm 2. Een A6 Wide kan je ook bedienen zonder je hand op te lichten. Een A6 Wide neemt ongeveer 27 op 21 cm in beslag op je buro dus voor grotere tabletten heb je echt veel plaats nodig. Bij grotere tabletten moet je ook je hand verplaatsen. Ik heb zo ooit een A4 gehad, compleet onbruikbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Bij grotere tabletten moet je ook je hand verplaatsen. Ik heb zo ooit een A4 gehad, compleet onbruikbaar.
      Klopt, ik heb dat ook zo ervaren bij mijn Intuos2 A4, was veel te groot.
      Ik heb die vorig jaar verkocht en een A5 model gekocht, neemt minder
      plaats in en ik moet minder armbewegingen maken. Ben er heel tevreden
      van!

Comment

bedankt mannen

Comment

Working...
        X