Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitssets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitssets

Er zijn goedkopere fllitssets vb tot 500€, van 2x150W/s of 250W/s,... van merken zoals daar zijn Falcon Eyes, Jinbei, Interfit,...
    Is dit voldoende voor een thuisstudio, model- en portretfotografie, of moet je veel meer geld uitgeven om te starten.
    Graag feedback aub?
    Pace
    Canon-fan
    www.photographypace.be
    blog

Re: Flitssets

Ik heb een flitssetje van falcon eyes van 300w/s en dat is voldoende voor een model uit te lichten.
    Ik heb er nu wel een derde flitser bij gekocht vooral om de achtergrond te belichten.
    Groetjes.

Comment

Ga voor een thuisstudio zeker nt hoger dan 300 W.
      Voor sporadische sessies lijkt mij FE & co zeker voldoende.
      De dure merken zijn om te beginnen al duur maar de accessoires nog veel meer.

Comment

k'heb 2 setjes van 15O W, telkens FE
        voldoen ruimschoots voor mijn portretfotografie
        full body doe ik toch niet veel en da's soms nipt
        (1 stop verschil tussen het hoofd en de voeten)
        voor mij volstaat dat , maar je moet er binnen mee blijven, zonlicht wegflitsen lukt er niet mee, ik vind wel dat er een groot verschil is tussen de SS reeks en en 150 B reeks welke ik heb , de eerste zijn laatst aangekocht maar zijn eerder speelgoed , vind ik hé
        efkes op mij site kijken,

grtz
        D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
        Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
        en ewa flitsspeelgoed

Comment

JP,

Ik was met plezier eens op uw site gaan kijken, maar hij is blijkbaar nergens beschikbaar...noch in uw profiel, noch in uw banner
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

sorry, effe vergeten

grtz
            en ewa flitsspeelgoed

Comment

JP, ik zou deze set willen proberen: SS-300TX, dit is zelfde reeks zoals jij hebt.

Ben je dan zo ontevreden over deze set? Ik zal deze enkel gebruiken voor productfotografie en portretten. Ik verkies de SS-serie, omdat prijsverschil wat betreft accesoires wel redelijk groot is.

De langere herlaadtijd geeft niet, in vgl met de MV serie.

Heeft iemand ervaring met die TX-serie, die blijkbaar nog niet zolang beschikbaar is.

grtz
              Mijn werkjes

Comment

@JP

Vind je alleen de bouwkwaliteit speelgoed of ook de werking?
                Wat ik begrepen heb is de F serie van plastiek en de TX serie van metaal.

Als het flitsvermogen hetzelfde zou zijn ( 300W/s = 300W/s neem ik aan ) dan zou het voor mij niet zo uitmaken namelijk als het van een iets mindere bouwkwaliteit zou zijn, het is het resultaat dat telt toch ?

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

de werking is dezelfde, daar heb ik niets op aan te merken

de B reeks is geleverd met een reflector, op de SS reeks zijn twee softboxen meegeleverd

SS 15O F is iets zoals ik heb , maar het model is lichtjes gewijzigd
                  en de accessoires kunnen duurder zijn, maar heb een barndoor en een grid voor beide sets, en dan moet ik weer hetzelfde zeggen, het verschil is groot, het ene is plastiek en moete niet te zot mee doen , het andere steviger metaal

effe zeggen, ik ben niet ontevreden, 't werkt prima
                  maar na de eerste aankoop van de B reeks heb ik enkele maanden later de SS reeks gekocht, en ik vond het verschil toch wel groot

voordeel is wel dat de SS reeks beter gemanipuleerd kan worden, ge pakt da statief vast en kunt gemakkelijk bijlichten, t'weegt immers twee keer niks en is klein

en je mag ni ontevreden zijn hé, t'kost ook niet veel, dus als het werkt , alles OK
                  en ewa flitsspeelgoed

Comment

Working...
                  X