Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen inktpatronen canon ip 4200.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen inktpatronen canon ip 4200.

    Ik heb een 20 tal Mvcd inktpatronen zonder chip voor een canon ip 4200 gekocht . Ik heb de chip van men orginele patronen zoals het hoort ( dubbelzijdig kleefband , niet aanraken met de vingers enz...) overgezet op die van mvcd . Ik moet zeggen het is wat ge***** maar de prijs maakt dit goed . Ook kijk ik regelmatig naar de patronen om ze niet helemaal leeg te trekken . Ik zit nog niet door men eerste rondje en heeft de printer nu plots aan : Sommige inkttanks worden niet herkend. Vervang de patronen waarvan het lichtje niet brand ! Ik krijg dit probleem niet opgelost . Een nieuw setje orginele canon patronen is een oplossing natuurlijk ,maar dan blijf ik hier staan met de mvcd inktpatronen ! Of de chip alleen ?

  • #2
    Re: problemen inktpatronen canon ip 4200.

    Ik weet niet waarom je zit te klooien met die MVCD patronen. Ten eerste vind ik de kleurweergave belabberd en ze vervagen veel te snel (al na een paar maanden). Bovendien zijn er inktpatronen op de markt waarbij je niet hoeft te prutsen met lijm(pistool) of plakband. Jettec is zo'n fabrikant met een speciale uitsparing op de inkttank, waar je doodeenvoudig de chip erin kunt schuiven zonder gevaar dat een elektrisch contact wordt afgedekt.

    Afgezien hiervan: probeer de patroon uit te nemen en wrijf voorzichtig met de vlakgom van een potlood de contacten voorzichtig af en steek het opnieuw in de printer. Let erop de chip goed gepositioneerd is: met plakband bestaat het gevaar dat de chip na een tijdje verschuift van plaats met als gevolg foutmeldingen. Als het na een paar keer nog niet werkt: chip is helaas kapot !

    Of als je geen gepruts wil met chips: hervul doodeenvoudig de originele inktpatronen en je bent voor een groot deel bevrijd van tegenstribbelende chips. Veel mensen weten niet dat bijvoorbeeld de gechipte Canon Pixma Pro 9000 (een van de topmodellen van Canon) exact dezelfde printkop gebruikt als de IP8500 en de i9950: dezelfde resolutie en dezelfde hardware. Afgezien van de betere kwaliteit inkt in de nieuwere CLI-8 tanks en misschien wat extra snelheid en wat bling bling in de software en uiterlijk, is er geen fundamenteel verschil tussen de oudere en nieuwere (gechipte) modellen.

    Canon wilde blijkbaar zijn melkkoe (inkt) beter afschermen met "nieuwere" gechipte printers. Sterker nog: In Duitsland en Frankrijk is er een speciale GEHA/Armor tuning kit te koop waarmee met speciale chippatronen de inktstandweergave intact blijft en daarmee als eerste de chips heeft kunnen omzeilen. Probleem natuurlijk is dat je dan verschuift van zeer dure Canon inktanks naar de iets minder dure GEHA/Armor chippatronen. Deze tuning kit is te verkrijgen voor verschillende modellen met 4, 5 en 6 inktanks (IP3300/IP4200/5200/5300/IP6600/6700) en ze werken perfect.

    Canon heeft blijkbaar deze hete adem ondertussen ontdekt en heeft ondertussen "nieuwere" modellen op de markt gebracht waaronder de IP4500: bij dit model is de GEHA/Armor tuning kit niet te gebruiken, terwijl de hardware exact dezelfde is als de IP4300 !!! M.a.w.: Canon is Epson achterna gehold met nieuwere firmware's in hun printers om alternatieve chippatronen een hak te zetten. Zo zijn Epson printers na april 2007 geproduceerd zeer kritisch met alternatieve inktpatronen vanwege de "verbeterde" firmware. Enkel Jettec patronen hebben de nieuwere encryptie kunnen omzeilen. Dus diegenen die geïnteresseerd zijn in die GEHA/tuning kit: pas op dat je geen nieuwere Canon printer aankoopt, die Canon onlangs heeft geïntroduceerd !!!

    Daarom heb ik het liefst de oudere niet-gechipte printers: in deze oudere printers kan je bovendien moeiteloos de gechipte CLI-8 inktpatronen steken voor een betere lichtbestendigheid. En voor minder kritisch gebruik heb ik dan de vrije keuze op de goedkopere nabouwen om de printkosten drastisch te drukken. De CLI-8 patronen hebben eveneens een prisma voor een nauwkeurige inktstandweergave op de oudere Canon printers en als ze op zijn kan je ze eventueel doorverkopen aan iemand die ze éénmalig kan navullen en genieten van een werkende inktstandweergave op de gechipte printers. Spaart ook al weer op de kosten dan .

    Geen gedoe met tegenstribbelende chips die onterecht beginnen te klagen dat ze of kapot zijn of dat er 2 kleuren van dezelfde kleur geïnstalleerd zijn of nog: dat de inkt op is, terwijl de patroon voor 3/4 vol is !!!
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment

    Working...
    X