Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

remote flitsaansturingssysteem canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• remote flitsaansturingssysteem canon

Hoe zit het eigenlijk met het remote flitsaansturingssysteem van Canon?
    Ik weet dat Nikon een mooi systeem heeft (creative lighting system) waarmee je makkelijk verschillende flitsen remote kunt aansturen.

Heeft Canon iets dat redelijk in de richting komt.

Zou voor fotografie op locatie zijn (vb urban).

Re: remote flitsaansturingssysteem canon

Niemand?

Zitten hier geen Canon gebruikers meer of zo?

Comment

Canon maakt gebruik van de ST-E2 een infrarood transmitter die je speedlite's kan aan sturen met behoudt van ETTL en met ratio instelling per groep (2 groepen mogelijk) het werkt behoorlijk maar hoor klagen van mensen die het outdoor gebruiken, een feit is natuurlijk dat zender en ontvangers elkaar moeten kunne zien iets wat je niet hebt met radiotriggers maar dan ben je de ETTL kwijt en is het zuiver manueel werken.

Met een 550 of 580 kan je ook sturen maar dan staat er een flits de camera de aparte transmitter heeft geen flits.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ST-E2 werkt prima, maar ik heb hem nog niet buiten gebruikt omdat ik daar nooit flits.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Is het eventueel mogelijk om een 430ex aan te sturen, via een gewone falcon eyes ir trigger?

Eventueel via dit: http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1305

grtz
          Mijn werkjes

Comment

Ik denk dat de 430 ex dan zal flitsen bij de voorflits en niet bij de eigenlijke flits.
            gr, Jan.

Comment

Working...
            X