Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of MAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: PC of MAC?

Oorspronkelijk geplaatst door X-DraGoN Bekijk bericht
    Waarom zou je dan een duurdere (meestal toch) imac/macbook/G5 kopen
    Voor mij heel simpel, ik vind die gewoon véél mooier. Ik betaal graag meer voor mooi design.

PS : 't is al MacPro ipv G5

Comment

Valt het op dat ik met Linux werk?
      Dat niet maar wel dat je illegale dingen voorsteld.
      Legaal kan je geen macOS draaien op een PC.
      Soms vraag ik me af op een PCknutselsite of op een fotosite te zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Voor mij heel simpel, ik vind die gewoon véél mooier. Ik betaal graag meer voor mooi design.
        Now we're talking. Precies hoe ik er ook over denk. Ook ik ben weg van Apples omdat ze vooral mooi zijn

Momenteel denk ik eraan een iMac aan te schaffen... wel met een Windows licentie erbij; want MacOS is niet aan mij besteed en gaat meteen naar de achtergrond.

Hert

Comment

tja, je ziet ook overal in amerikaanse series, een plastiek over de schone canapé.

Comment

Nog een voordeeltje aan een mac: hij gaat langer mee dan en pc. Wanneer je Vista wil draaien heb je nu al minstens een core 2 duo met 1,5 Gb nodig om dat ding een beetje vlot te doen draaien.
            Ik gebruik een G4 1,25 Ghz en kan nog steeds mee om het allernieuwste OS te draaien. Probeer dat maar eens met een PC.

Ik wil nu niet overkomen als een freak die de Mac boven alles stelt, maar ikzelf wil toch ook nooit meer terug naar een pc.
            Een collega van mij is ook net geswitched en hij komt mij nog elke dag vertellen hoe super tevreden hij is van zijn iMac 20 inch. Wil dus ook niet meer terug.

Comment

Ik heb ooit met een mac moeten werken en nooit meer wat mij betreft. Die werken gewoon tegendraads, ik kan die nooit naar mijn goesting ingesteld krijgen en ik wil niet werken zoals mijn pc dat wil. Mijn pc moet werken zoals ik dat wil. Ook veel te weinig software (pcb design, fpga design, 3D cad/cam).

Ook als je 3 mac fans bij elkaar ziet heb je genoeg van die dingen... amaai zeg. Heb zo 3 kenissen eens met hun macbooks bezig gezien. Triestig, net kinderen die voor de eerste keer een pc zagen.

Design kan me gestolen worden, die kast staat onder mijn bureau, daar zie ik niets van. De enige keren dat ik er eens iets van zie is als ik een kabel wil versteken, er is iets achter gevallen is of moet stofzuigen. Horen doe ik ze ook niet.

En lang meegaan...deze gaat al 3 jaar mee zonder enig probleem. Ik ga nu eens een update doen, wat meer geheugen en 2 snellere cpu's (ook niet de snelste, ben niet gek). Dan zit ik op de hoogste trap van de vorige generatie. Van de gelegenheid gebruik maken om een uit te stoffen en eens te herinstalleren kwestie van de rommel die ooit eens geinstalleerd is kwijt te geraken.

Probleem is dat je eerst goed moet nadenken wat je wil gebruiken, wat daarvoor nodig is en dan de goede componenten kiezen. Welke soft ga je gebruiken, hoeveel cpu, memory en grafische power heeft dat nodig? Vertrek van de software, de rest volgt daaruit. Dan kwaliteits componenten bij elkaar zoeken en niet de laatste snufjes. Plannen voor 1 update onderweg. Ook kaarten kiezen die eventueel 1 overstap naar een nieuwe pc kunnen doen. Zo zit mijn soundkaart in zijn 3de pc en is nog steeds prima. De vorige hd controller heeft 2 pc's meegegaan. Deze die er nu inzit zal een overstap ook nog meemaken. En in de vorige kast hebben 2 pc's gezeten. Enkel moederbord, cpu en memory gaan er iedere keer uit na 1 update. Gemiddeld 5 jaar per configuratie.

Oh ja, er draait linux op.

Comment

goed dat er al die toepassingen zijn voor linux, die cad en 3d enz. zeker als ze niet op mac bestaan?

ik koop een pc als werktuig, niet om aan te werken.
                Ik verander ook niet de motor van mijn auto, ik doe daar diesel in en als mijn dashbord het aankondigd gaat hij in de garage.
                ieder zijn goesting evenwel.
                (tussen haakskes, ik heb geen apparte soundkaart nodig in mijn macske.)

Comment

Dat je daar nog over na moet denken
                  Als je eenmaal met een echte computer gewerkt heb wil je nooit meer terug naar zo'n Micro$oft doos.

Comment

Als je echt weinig van computers kent qua hardware en software . . . kies voor een Mac . . . dat ding werkt altijd, loopt nooit vast, heeft amper last van virussen . . . kortom, 't is computeren zonder zorgen.

Maar als je graag zelf het initiatief neemt, blijf dan van een Mac af, neem dan een PC, daar heb je veel meer dingen zelf in de hand, wat natuurlijk ook meebrengt dat het eens de mist kan in gaan. Maar dat is natuurlijk ook net een beetje de uitdaging.

Kortom, een Mac kan alles wat een PC kan en omgekeerd dus ook . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Als je echt weinig van computers kent qua hardware en software . . . kies voor een Mac . . . dat ding werkt altijd, loopt nooit vast, heeft amper last van virussen . . . kortom, 't is computeren zonder zorgen.

Maar als je graag zelf het initiatief neemt, blijf dan van een Mac af, neem dan een PC, daar heb je veel meer dingen zelf in de hand, wat natuurlijk ook meebrengt dat het eens de mist kan in gaan. Maar dat is natuurlijk ook net een beetje de uitdaging.

Kortom, een Mac kan alles wat een PC kan en omgekeerd dus ook . . .
                      Niet helemaal mee eens.
                      Als je veel verstand hebt van een Mac kun je in de terminal heel veel dingen veranderen.Je kan echter de boel daarmee ook behoorlijk in de war sturen als je niet weet wat je doet.

Comment

ik kan je enkel aanbevelen om met mac te werken. Ik zelf werk met een MacPro quad 3,0ghz met 8 GB ram.(MacBook en iMac) Ik ben vooral bezig met videografie en dan slikt het beestje wel wat.
                        Maar heb nog geen ander toestel gezien dat hier aan kan tippen ( pc ). als je apparaten compatibel zijn met mac. Zou ik niet twijfelen. Gebruiksvriendelijk, stabiel, snel,... teveel voordelen om nog te twijfelen.
                        Voor mijn foto's gebruik ik Aperture.

Vergeet niet dat een mac veel langer zijn waarde houdt. Een MacPro kan je ook langere tijd upgraden een iMac niet. Wat het beeldscherm betreft... ik heb een 23" en 30 "Cinema Display van Mac... prachtig beeld. (Heb een nieuwe iMac besteld zal zien wat het glazen scherm biedt.) Als je nog een beeldscherm hebt dan zou ik zeker niet twijfelen om een MacPro te kopen.

Voor meer info over mac ( + aankoopadvies)kan je altijd een pb achterlaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macrea Bekijk bericht
                          Voor meer info over mac ( + aankoopadvies)kan je altijd een pb achterlaten.
                          zit er hier een Appledealer in de zaal?

Comment

vermoed dat je zelf nog nooit met mac hebt gewerkt ...

Beter: pc beter dan mac? dan nog vooral in grafisch? yeah right, sorry hoor heb tot XP een drietal jaar geleden ook steeds met windows gewerkt, maar windows is echt rommel, vooral grafisch. Laat een windows machine 10 sec. rekenen en het is van "Reageert Niet". Sorry hier gaat de vlieger niet op voor windows ...

Sneller: mac is zo goed als altijd sneller geweest dan windows, mac OSX draait op unix, een uitermate performant, stabiel en veilig os dewelke zijn verdiensten al tientallen jaren heeft verdiend op de server markt (ben zelf redhat enterprise server linux sysadmin). Als je een G4 (van pakweg 5-6 jaar geleden?) vergelijkt met hedendaagse modellen misschien wel ja, logisch niet. Vergelijk nu eens een powermac (xeon dual quadcore) met de performantste pc machines ...
                            Zelf heb ik al 3 tal jaren een powermac dual G5, en die is voor hedendaagse normen nog retesnel.
                            Dan spreek ik nog niet op de vele rommel die op windows machines komen (spyware, adware, trojans, etc.). Na nieuwe install vertraagt je machine na x aantal maanden met meer dan de helft. Velen vinden dat niet zo erg, ze hebben wel hd image staan, of doen nieuwe installatie ... wat ze wel niet weten is dat door de gebrekkige veiligheid in windows (wat voor windowsgebruikers als doodnormaal wordt beschouwd) jouw cpu, maar vooral internetverbinding gretig wordt gebruikt om in achtergrond voornamelijk spam te versturen (dank je wel alle windows gebruikers voor jullie dagelijkse portie spam). Je systeem wordt hoe langer hoe meer ... trager ...

Stabieler: geloof je dit zelf? of merk je door de te hoge frequentie van "Reageert Niet", vastlopers, reboots, etc. het niet meer op ?
                            Op 3 jaar tijd heb ik misschien 5 keren voorgehad dat een programma vast liep (en is onmiddelijk te sluiten ipv gans systeem lam te leggen).
                            Mijn reboots op mac? Kan ik niet eens meer herinneren, vermoedelijk 1 of 2 keer op 3 jaar tijd ...

Duurder: velen denken van wel, maar dat is het eigenlijk niet, of toch althans minimaal. Maar dan wel geen appelen met peren vergelijken.
                            Stel een systeem samen op bv. Dell dewelke identieke specificaties heeft als een mac (en vergeet niet alle features aan te vinken dewelke standaard in mac zitten, zoals bv. bluetooth). Of vergelijk eens een macpro xeon quadcore met een Dell XPS, en dan heeft deze laatste nog een desktopprocessor ! (en eveneens desktopmoederbord, cheaper ram, etc.).
                            En mijn smalle kleine macbook van 13 inch met core duo2 en alles op voor 1100 euro, is echt niet zo duur hoor. Zoek maar een andere smalle portable met dezelfde specificaties...
                            Idem herverkoopwaarde is als een BMW vs Renault. Verkoop eens een 2ehands mac, en een windows pc ... Een windows pc geraak je na 3-5 jaar niet meer aan de straatstenen kwijt.

Los van deze reactie op de onwetende windows gebruiker kan ik u aanraden om the mac way te gaan, en niet voor het design wat meerdere zeggen waarom ze voor mac kiezen, maar voor het echt wel sublieme operating systeem: OSX ! Ik heb nooit zo'n performant, stabiel en veilig os geweten als OSX. Dat was 3 jaar geleden ook de reden waarom ik overgestapt was op mac. Mac doet het gewoon, bij windows moet je dat steeds hopen.

Maar voor de windows gebruikers: windows'ers zijn kunstliefhebbers,
                            mac'ers zijn de kunstenaars

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                            Ik werk als voltijds IT'er en mijn mening hierover is :
                            • Beter : wordt vooral bepaald door de hoeveelheid beschikbare software, en in dit geval is de PC duidelijk in het voordeel, zelfs voor grafische programma's. Vb. Elements 6 is al beschikbaar voor PC, Mac moet nog wachten. Bovendien heeft de PC versie meestal een aantal extra features, niet veel maar toch... . En als je een fotoalbum wil samenstellen, veel afdrukcentrales hebben enkel een PC-versie van hun software.
                            • Sneller : tegenwoordig draaien ze op dezelfde hardware dus.... Toen Mac nog op G4, G5 processors draaiden, was het Intel-kamp zeker in het voordeel.
                            • Stabieler : Ooit wel, toen windows nog versienummers 9x droegen. Ik werk voor een softwarebedrijf, en zowel ik, als mijn collega's hebben al jaren geen problemen meer van crashes en vastlopen. En wij spenderen toch vele uren achter de PC, en wij doen echt wel zaken die de doorsnee gebruiker niet doen. Maar voorlopig houd ik mijn handen nog wel af van Vista, maar XP is rocksolid !!!
                            • Duurder : zonder enige twijfel, zeker als je uw systeem wil uitbreiden, dus buiten de standaard configuratie gaat, of je een herstelling moet laten uitvoeren.

Pas op, ik wil Mac als systeem niet afbreken, en ik begrijp best dat sommige mensen liever met Mac werken ipv PC. Dit is dezelfde discussie als Canon tov Nikon, BMW tov Audi, ...

Maar als je specs objectief bekijkt, vind ik weinig of geen voordeel in de Mac, zeker als je het prijskaartje bekijkt. Maar als je je beter voelt bij een Mac, koop dan een Mac. Een slecht systeem ga je zeker niet in huis halen. Maar Windows draagt nog altijd de slechte naam van vroeger, en die was toen echt wel terecht. Maar dit is echt wel in gunstige zin geëvolueerd hoor.

Ik weet ook niet welke Mac je eventueel wilt aanschaffen, maar zo een alles in 1 oplossing als de iMac zou ik nooit moeten hebben. Als je scherm defect gaat, kan je uw pc niet meer gebruiken. Ik sluit gewoon een ander scherm aan en ik kan verder werken. Plus het voordeel dat ik zelf kan kiezen welk scherm ik gebruik. Er loopt trouwens op dit forum trouwens een discussie, dat de schermen van de nieuwe Imac blijkbaar niet voor iedereen zo denderend zijn. Dan is het wel jammer dat je zelf niet kan bepalen welk scherm je gebruikt.
                            Fuji XPRO1

Comment

het verschil is het os, en wat het er mee doet

draai eens een 64bit native linux of unix (ok, in linux world is 64 bit al jaren mainstream, idem mac), of mag nog op 32 bit zijn, en draai dan eens windows ...

Specificaties van hardware alleen is kortzichtig...

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              PCWORLD
                              Gezien waar die laptop op draait? Een intel core2duo, waarop draait een pc versie op denk je?
                              Fuji XPRO1

Comment

Gimp?

Bij PC denken blijkbaar de meeste mensen aan Windows...
                                Ik heb een PC en ik kan daar Linux/Windows en JA, zelfs Mac OS X op draaien!
                                Waarom zou je dan een duurdere (meestal toch) imac/macbook/G5 kopen als je zelf een PC kan samenstellen op basis van een goede intel proc en daar dan gewoon een Mac OS opzetten, kan je ineens dual-booten en/of triple booten naar eender welk besturings systeem je dan nodig hebt. Lijkt je dit allemaal te ingewikkeld? Emuleer het dan! Ook geen probleem...

Valt het op dat ik met Linux werk?
                                Fuji XPRO1

Comment

Working...
                                X