Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC of MAC?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• PC of MAC?

Hallo,

Ik ben toe aan de vervanging van mijn PC, zeker nu ik de CS3 wil aan kopen.
    Nu twijfel ik of ik bij PC zou blijven of meteen de overstap zou maken naar MAC.
    Is een MAC zoveel beter, sneller, stabieler, duurder dan PC?
    Graag jullie ervaring, en met welke configuratie jullie werken zowel PC of MAC en waar eventueel aan te kopen.
    Alvast bedankt voor de nuttige tips.
    Peter.
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

Re: PC of MAC?

Beter, sneller en stabieler: zeker.
    Duurder: als je met alles rekening houdt zeker niet.
    Stap vrijblijvend een Mac-dealer binnen en test en bekijk.
    Nikon, Apple & Epson

Comment

Once you go Mac, you never go bac(k).
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Once you go Mac, you never go bac(k).
        Daarin geef ik je gelijk, ik zou thuis geen PC meer kopen.
        http://www.jvermeulen.be

Comment

Kijk ook even of je randapperatuur compatiable is anders kan het nog een dure grap worden.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben enkele maanden geleden ook naar mac overgestapt.
            Ik vind het toch wel veel stabieler dan windows.
            Sneller is het ook wel maar vooral handiger om te gebruiken!
            Duurder is het niet indien je rekening houd met wat er allemaal bij de mac bijgeleverd is.
            Wacht nog even tot oktober en dan wordt mac os 10.5 'leopard' gereleased en dat ziet er echt zalig uit!
            Panasonic G1

Comment

Heeft er iemand ervaring met fotobewerking op de glanzende schermen van de nieuwe I-macs?Zo'n externe cinema display ziet mij er toch wat geschikter uit als je wil weten waar je mee bezig bent.

Comment

Hier gaan we weer......
                Gebruik eens de zoekfunctie...

Comment

Ik heb hier vandaag nog zitten klagen over de verschrikkelijke traagheid van de nog maar 2 jaar oude PC laptop die hier staat; en sinds het installeren van Panda2008 weer een nieuwe vreemde error geeft bij 't opstarten—toen we 'm kochten was hij nochtans behoorlijk snel en we gebruiken 'm eigenlijk alleen voor mail, webbrowser en een programmaatje voor de wielrennerij (dat dus alleen op PC draait, vandaar).

Met de twee macs die hier staan heb ik heel wat minder problemen. Daar doe ik zowat alles op.

Als je CS3 gaat aanschaffen en je wacht gelijk ook op Leopard, dan zou ik best nog een ietske langer wachten. Adobe beweert dat ze de software nog niet deftig hebben kunnen testdraaien op een finale versie van het nieuwe besturingssysteem en reserveert eventuele probleempjes die nog weggewerkt moeten worden met een update.
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                    Hier gaan we weer......
                    Gebruik eens de zoekfunctie...
                    Was net 't zelfde aan 't denken....

Comment

Ik denk dat een Mac kopen nu wel een goede keuze is . Als het echt niet moest gaan , kan je er nog XP opzetten met bootcamp

Wacht nog een paar weken op Leopard
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Ik ben ook enige tijd geleden overgestapt op een Mac. Een Mac Mini nog wel. 't Was een 1.5ghz core solo, wel met 2Gb geheugen. Een zeer fraai en stijlvol apparaatje maar die core was me toch te langzaam. Heb 'em daarom al na een paar weken geupgraded met een 1.83Ghz core duo. Een heel grote verbetering.

Ik wilde een (Intel) Mac proberen, en de Mini bood de goedkoopste mogelijkheid. (in de uitverkoop, 359,- euro ) Ik ben verkocht, voor mij nooit meer Windows pc.

De mini (en tevens de goedkoopste Imacs van de vorige generatie) heeft maar een nadeel en da's de onboard videokaart (GMA950). Da's niet bepaald een hoogvlieger. Maar 't Werkt wel prima zolang je geen 3d spellen of programma's zoals Aperture gaat draaien. Daarnaast kan de vorige generatie Intel Mini maximaal 2gb geheugen aan. (de nieuwste serie gaat tot 3gb)

Als't mij lukt om mijn pc te verkopen (en dat valt nog niet mee sinds er op Marktplaats.nl etc. tegenwoordig no-name budget-machientjes zo ongeveer gratis worden weggegeven ) , dan krijgt mijn Mini ook een nieuw baasje, en schaf ik mij ook een Imac aan. Lukt dit niet, dan blijft ik vrolijk met mijn Mini verder werken. ('k zou alleen zo graag zo'n 20" breedbeeldscherm van Apple gaan gebruiken )

Mocht je een Imac kopen van de vorige generatie (die worden op't moment tegen scherpere tarieven aangeboden bij verschillende Mac winkels zoals bijv bij a-mac.nl), dus die met het volledig witte scherm en zonder Chrystal Bright effect, koop dan in ieder geval een met een Radeon x1600 videokaart.
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik werk als voltijds IT'er en mijn mening hierover is :
                          • Beter : wordt vooral bepaald door de hoeveelheid beschikbare software, en in dit geval is de PC duidelijk in het voordeel, zelfs voor grafische programma's. Vb. Elements 6 is al beschikbaar voor PC, Mac moet nog wachten. Bovendien heeft de PC versie meestal een aantal extra features, niet veel maar toch... . En als je een fotoalbum wil samenstellen, veel afdrukcentrales hebben enkel een PC-versie van hun software.
                          • Sneller : tegenwoordig draaien ze op dezelfde hardware dus.... Toen Mac nog op G4, G5 processors draaiden, was het Intel-kamp zeker in het voordeel.
                          • Stabieler : Ooit wel, toen windows nog versienummers 9x droegen. Ik werk voor een softwarebedrijf, en zowel ik, als mijn collega's hebben al jaren geen problemen meer van crashes en vastlopen. En wij spenderen toch vele uren achter de PC, en wij doen echt wel zaken die de doorsnee gebruiker niet doen. Maar voorlopig houd ik mijn handen nog wel af van Vista, maar XP is rocksolid !!!
                          • Duurder : zonder enige twijfel, zeker als je uw systeem wil uitbreiden, dus buiten de standaard configuratie gaat, of je een herstelling moet laten uitvoeren.

Pas op, ik wil Mac als systeem niet afbreken, en ik begrijp best dat sommige mensen liever met Mac werken ipv PC. Dit is dezelfde discussie als Canon tov Nikon, BMW tov Audi, ...

Maar als je specs objectief bekijkt, vind ik weinig of geen voordeel in de Mac, zeker als je het prijskaartje bekijkt. Maar als je je beter voelt bij een Mac, koop dan een Mac. Een slecht systeem ga je zeker niet in huis halen. Maar Windows draagt nog altijd de slechte naam van vroeger, en die was toen echt wel terecht. Maar dit is echt wel in gunstige zin geëvolueerd hoor.

Ik weet ook niet welke Mac je eventueel wilt aanschaffen, maar zo een alles in 1 oplossing als de iMac zou ik nooit moeten hebben. Als je scherm defect gaat, kan je uw pc niet meer gebruiken. Ik sluit gewoon een ander scherm aan en ik kan verder werken. Plus het voordeel dat ik zelf kan kiezen welk scherm ik gebruik. Er loopt trouwens op dit forum trouwens een discussie, dat de schermen van de nieuwe Imac blijkbaar niet voor iedereen zo denderend zijn. Dan is het wel jammer dat je zelf niet kan bepalen welk scherm je gebruikt.
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

als je voor de snelheid ga toch voor de mac kiezen http://www.pcworld.com/article/id,13...s/article.html
                            en voor de rest MAC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
                              als je voor de snelheid ga toch voor de mac kiezen http://www.pcworld.com/article/id,13...s/article.html
                              en voor de rest MAC

PCWORLD
                              Gezien waar die laptop op draait? Een intel core2duo, waarop draait een pc versie op denk je?
                              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Working...
                              X