Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeter: 2de hands!?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtmeter: 2de hands!?

    Hallo allemaal!

    Momenteel ben ik begonnen met m'n cursus fotografie en het was al meteen duidelijk dat een lichtmeter een belangrijk toestel is om mooie foto's te trekken.

    Ik vroeg me dan ook af of het aankopen van een 2de hands lichtmeter aan of af te raden is.

    Met welk merk hebben jullie goeie ervaringen? Minolta? Polaroid?

    Groetjes,
    4ke
    Nikon D80

  • #2
    Re: Lichtmeter: 2de hands!?

    Nodig om goeie foto's te maken is die (losse) lichtmeter niet hoor . Ik ben wel heel tevreden van mijn kleine handige Gossen Digisix, maar gebruik die enkel met mijn MF camera, die geen eigen lichtmeter heeft. Voor digitaal werkt de lichtmeter in mijn D200 meestal beter...
    Kris

    Comment


    • #3
      Re: Lichtmeter: 2de hands!?

      Ik heb begrepen dat je nu speciale lichtmeters hebt voor digitale camera's omdat de oude lichtmeters niet altijd werken.
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lichtmeter: 2de hands!?

        Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
        Ik heb begrepen dat je nu speciale lichtmeters hebt voor digitale camera's omdat de oude lichtmeters niet altijd werken.
        Niet waar.
        mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Lichtmeter: 2de hands!?

          Tegenwoordig heb je zelf tassen die gemaakt zijn speciaal voor digitale camera's. Precies alsof een ander toestel niet meer werkt als je het erinstopt.

          Comment


          • #6
            Re: Lichtmeter: 2de hands!?

            Je hebt lichtmeters die gebruik maken van een zgn. fotocel. Dit zijn oudere types die gekenmerkt worden door een gebobbeld glaasje voor de sensor. Zullen gebruikt vast geen bal kosten, maar laat ze liggen. Deze cellen verliezen namelijk hun kracht in de loop der jaren en geven dus geen betrouwbare metingen door.

            Comment

            Working...
            X