Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help

Ik heb zonet een lens met extention tube van kenko tweedehands gekocht ( NA36 mm ).
    Aan de zijkant van de tube naast dat rood bolleke zit zo'n grijs lepke.

Nu komt mijn probleem...
    Ik krijg die lens niet van die extention tube.
    Als ik hem een kwart toerke losdraai ( zoals een gewone lens op uw body ) dan komt hij een beetje los te zitten, maar komt niet van elkaar.
    Ik heb al zachtjes aan dat lepke zitten trekken, duwen, naar beneden schuiven maar niks helpt.

Weet er iemand hoe ik deze uit elkaar kan krijgen?

Groeten
    Lieven
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Re: Help

Ik heb dit ooit eens aan de hand gehad met twee tubes op elkaar die ik niet los kreeg. Toen was het probleem dat één van de schoefjes(4stuks) op het koppelvlak was losgeraakt. Het schoefje kwam bij het losdraaien in het pen gleufje( plek waar de blokkeerpen in komt) te zitten waardoor je niet verder kon draaien en aldus de twee tubes niet van elkaar kon krijgen. Ik heb toen ook wat gesukkeld....maar uiteindelijk toch kunnen losdraaien door iets meer kracht te gebruiken. Heb je de lens zo gekocht met de tube eraan.....of waren ze afzonderlijk.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Re: Help

Ik heb ze aan elkaar gekocht ...
      Goeie tip !
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
      X