Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk "reis" statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk "reis" statief?

Omdat ik volgend jaar een aantal maanden ga reizen zoek ik een goed, licht en stevig statief. Wat er op moet komen/kunnen (even van het extreemste uitgaand):
    -Nikon D50 met Sigma 100-300 F4
    -Sony FX1/FX7 (videocamera, zo'n 2 a 2,5 kg)

Nu zoek ik dus een statief welke dit kan dragen, makkelijk mee te nemen is (ga naar Australië, maar heb daar ook een auto) en vooral stevig. Ook zoek ik nog een kop voor deze, of moet ik er 2 nemen? Budget is rond de 300-400 euro, mag iets meer zijn maar liever niet.

Re: Welk "reis" statief?

Ook wel handig om er bij te vermelden is dat ik ook veel macro fotografeer, dus het moet een statief zijn zonder middenzuil zodat ik laag bij de grond kan.

Comment

voor macro gebruik ik meestal de middenzuil. Die is bij het statief dat ik gebruik om te draaien en dan kan ik optimaal laag bij de grond komen. In de spreidstand lukt dat niet zo goed want het balhoofd / statiefkop heeft ook hoogte.

Met een hoekzoeker kan ik de compositie en scherpte bepalen.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

En heeft iemand ook aanraders qua types/modellen? Het belangrijkst is stevig en niet te zwaar, prijs is niet heel erg belangrijk...

Comment

FEISOL是專門生產碳纖維三腳架及攝影雲台的公司

Die hebben een carbon reisstatief van 1100 gram dat tot op 186 cm hoogte gaat. Kan gekocht worden via hun site of via ebay.

Comment

Working...
          X