Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

low budget amateurstudio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• low budget amateurstudio

hallo,

ik denk eraan om als leek fotograaf, die nie zoveel vrije tijd heeft, een klein studiootje de bouwen met alternatieve materialen

ik dacht aan een zwarte en wit doek die ik ruim genoeg neem
    twee halogeenlampen 300 watt en één van 500 watt (de oldschool lampen die je aan de gevel van huizen tegekomt om de terassen te verlichten)
    bijhorende statiefjes van bij de legerstock
    en twee witte paraplu's

ik beschik over speedlite 550ex

kan dit wat worden???
    is heel goedkope methode zodat ik (als studiofotografie mijn ding niet blijkt te zijn) het niet kan tegenvallen, maar als jullie zeggen: ''jongeman, foute boel" dan begin ik er niet aan

andere tips zijn tevens welkom

mvg
    Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
    Beginnende fotograaf. (hobby)

Re: low budget amateurstudio

mmm... dit is een studio...

netzoals een compact cameraatje zonder optische zoom een camera is...

je kan er best iets mee doen...

maar kan je de sterkte van je lampen regelen? is het comfortabel werken? kan je je camera afstemmen op de sterkte van het licht? kan je er attributen bij gebruiken?

als je met een traditionele studio wil kennis maken, om te zien als het je ding is... volg een workshop, ga bij een fotoclub, ...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

en weet er iemand of dat bestaat zulke halogeenlampen die je kan aanpassen, of is dat er een beetje over?

tips waar ik witte paraplu kan vinden?

mvg
      Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod

Comment

Halogeenlampen worden toch wel vrij warm, kijk in elk geval uit welk materiaal dat je gebruikt om het licht zachter te maken.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baltje Bekijk bericht
          en weet er iemand of dat bestaat zulke halogeenlampen die je kan aanpassen, of is dat er een beetje over?

tips waar ik witte paraplu kan vinden?

mvg
          ik denk dat de beste oplossing om te leren werken met studio, en zonder te hard te moeten investeren in hardware, is het kopen van een twee tal flashes, goedkoop merk, aansturen met

Wireless 4 Channel Slave Strobe Flash Trigger

ca 25€

extra receiver:

17€

Flash Light Stand Mount X 2

14€ X 2

2 parapluutjes...
          ik heb er lmik heb er laats ééntje gekocht voor 30€ op Ebay
          en twee statiefkes
          best lokaal kopen, is nogal duur om te verzenden....
          vanaf 25€ voor een statief van 2m
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

bedankt voor de tips

Comment

welke goedkope-merk van flash zou je aanraden?
              heb reeds de canon 550ex

Comment

Waarom huur je niet eerst eens een studio ?
                Zo zie je onmiddelijk hoe het in elkaar zit.

Met die gloeilampen ga je niet enkel ferm warm hebben ook heb je veel licht te weinig waardoor je zal moeten werken met een redelijk lange sluitertijd ( beweging ).

Al de kosten die je doet aan die lampen zijn kosen te veel, tenzij je die lampen achteraf nog kan gebruiken in de tuin.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

tips waar je zoiets kunt huren aan degelijke prijs (ben van west-vlaanderen)
                  mss kan ik alvast beginnen een duister hoekje in te richten op mijn zolder, dat kan al een goeie start zijn, en gestaag opbouwen (zal toch ooit eens moeten deftig investeren...)
                  mss lijkt die flash trigger iets om mee te beginnen

Comment

flash is interessant als je ook op locatie gaat werken...

www.strobist.com hier vind je heel veel info...
                    Je hebt natuurlijk geen piloot licht zoals in een studio, om je licht te modelleren.
                    Dus 't is trial and error...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      ik denk dat de beste oplossing om te leren werken met studio, en zonder te hard te moeten investeren in hardware, is het kopen van een twee tal flashes, goedkoop merk, aansturen met

Wireless 4 Channel Slave Strobe Flash Trigger

ca 25€

extra receiver:

17€

Flash Light Stand Mount X 2

14€ X 2

2 parapluutjes...
                      ik heb er lmik heb er laats ééntje gekocht voor 30€ op Ebay
                      en twee statiefkes
                      best lokaal kopen, is nogal duur om te verzenden....
                      vanaf 25€ voor een statief van 2m

Geeft zo'n soort setje wel genoeg licht voor bijv. portretten, of belichten van hoofd + bovenlijf van een persoon?

BTW, wat bedoelen jullie met een 'pilootlicht' ?
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Geeft zo'n soort setje wel genoeg licht voor bijv. portretten, of belichten van hoofd + bovenlijf van een persoon?

BTW, wat bedoelen jullie met een 'pilootlicht' ?
                        zie: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=180601

pilootlicht is een extra lamp in de studio lamp die een zwakker continu licht schijnt, waardoor je op voorhand ziet hoe het licht zal vallen en je kan bijsturen...

Comment

Er bestaat ook nog zoiets als een fotoclub.
                          Vele van deze clubs hebben een studio die je als lid kan gebruiken.

Comment

Working...
                          X