Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste scanner ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste scanner ?

Om dia's en z/w negatieven te scannen . ( MF ).
    Alle tips welkom .

Dank bij voorbaat ,

Danny
    http://www.canonians.com

Re: Beste scanner ?

Aangezien je naar de beste vraagt : Hasselblad, maar of je dat wil ophoesten zal een ander verhaal zijn
    BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
      Aangezien je naar de beste vraagt : Hasselblad, maar of je dat wil ophoesten zal een ander verhaal zijn
      Hi Wim ,

Zou het eerder een sprookje noemen ....

Ik dacht aan een Nikon Coolscan V ED of Canon equivalent .
      Iets waar ik 4000 dpi kan uithalen en ICE of Silverfast gebruiken .

Anders , vind ik drumscanners ook interessant .

Met dank voor de reply ,

Danny

Comment

Misschien : Epson Perfection 750 Pro

Wordt besproken in luminous landscape : camera to print en ze zijn er zeer positief over. Je zou zelfs een vloeistof (enkele druppels) tussen de scanner en je MF negatieven kunnen aanbrengen, zou betere resultaten geven.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
          Misschien : Epson Perfection 750 Pro

Wordt besproken in luminous landscape : camera to print en ze zijn er zeer positief over. Je zou zelfs een vloeistof (enkele druppels) tussen de scanner en je MF negatieven kunnen aanbrengen, zou betere resultaten geven.

Alain
          Hi Alain ,

Dat is nu info waarvan ik houd !

Had nooit aan scanning gedacht maar nu mijn digitaal materiaal weg is , moest er een nieuwe challenge komen . Met fotograferen kun je , eigenlijk , nooit stoppen .
          Zal mijn ' produktie ' tot op 1/1000ste terugbrengen maar proberen
          beter te doen .

Nogmaals grote dank voor je antwoord ,

Danny

Comment

voor de gewone mens ?

Canon mp810 of 830

(zeer goed resultaat voor dia's) : rond de 400 €

lees ook testen op bijv. www.kieskeurig.nl

r
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Ik gebruik naast de Nikon LS4000 ook de Epson perfection 4990, en vind dat deze weinig moet onderdoen voor de Nikon, integendeel zelfs, in de hogere resolutie met dig ICE enz. ingeschakeld neemt hij er wel ruim de tijd voor, maar dat doet de Nikon ook, maar je kan er dan ook in één keer 8 ingekaderde, of 24 niet versneden dia's/negatieven op kwijt, na de préscan kan je per dia reeds een paar instellingen aanpassen, na alle instellingen op een wat hogere resolutie, is hij soms wel voor een dik uur bezig, maar de resultaten mogen er zeker zijn, ook plaatst hij ieder beeld netjes appart als een bestand, daarnaast heb je nog het grote voordeel dat het een topklasse opzichtscanner is.
              kortom, ik ben heel tevreden over deze scanner
              Tegenwoordig nieuw te koop voor minder dan 400 euro.
              Last edited by Guest42; 18 september 2007, 07:17.

Comment

Ik heb ook de epson 4990, al heb ik nog niet de tijd gehad om deze grondig te testen. Als er iemand tips heeft voor de 'ideale instelling voor dia's', laat maar komen...

Smt.
                Last edited by summit; 18 september 2007, 20:33.
                Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Heb zowel de LS2000 als de 4000ED met filmrolhouder van Nikon en ben daar nooit super tevreden over geweest. 't Is trouwens de reden waarom ik destijds overgeschakeld ben naar een Canon D60.

Mijn Epson 750 Pro daartentegen is een zeer goed toestel .

Comment

Hallo Danny,

Ik heb vroeger met een Nikon gewerkt maar was een kleinbeeld type, behoorlijke resultaten, maar erg tijdrovend. Ik kocht het in de tijd voor zwart-wit te doen en hoopte op betere resultaten dan uit de digitale DSLR.

Al bij al heb ik nu beter resultaten dan vroeger met de scaning, de zwakste schakel was de afdruk, eens ik de Epson R 2400 in huis had was het al dik OK, en dan iets later als ik het Barrietpapier ging gebruiken voor de zwart-wit afdrukken was het nog beter, perfect te vergelijken met afdrukken uit de natte doka, geen zweem en diep zwart.

Nu wil ik niet meer terug naar film, op twee jaar zijn de resultaten veel verbeterd, zelf een afdruk met afmetingen meer dan 1 meter zijn digitaal perfect haalbaar.

Bekijk het eens en denk er nog eens over, dit is enkel mijn mening .

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Heb zowel de LS2000 als de 4000ED met filmrolhouder van Nikon en ben daar nooit super tevreden over geweest.
                      Daar moet ik je tenvolle gelijk in geven, mijn LS4000 ED heeft in de tijd 2.000 euro gekost, en deze is zeker die prijs niet waard.

Comment

Dank U allemaal .

Zo te lezen is het een moeilijke keuze .
                        Ik ken geen fluit van scannen . Is het , misschien , niet beter om mijn films ( tenminste foto's die ik wens te tonen ) door een lab te laten scannen ?
                        Ik begrijp dat er instellingen bij te pas komen maar kunnen deze niet naderhand ( eens de foto's gescand zijn ) bijgewerkt worden in PS zoals eender welke digitale file ?
                        It's a long way to go .....

Ik probeer het nu zo goedkoop mogelijk te houden .
                        Goede resultaten met mijn Fuji 645 GA Pro of alles met mijn G5 .

Beste groetjes ,

Danny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonian Bekijk bericht
                          Dank U allemaal .

Zo te lezen is het een moeilijke keuze .
                          Ik ken geen fluit van scannen . Is het , misschien , niet beter om mijn films ( tenminste foto's die ik wens te tonen ) door een lab te laten scannen ?
                          Ik begrijp dat er instellingen bij te pas komen maar kunnen deze niet naderhand ( eens de foto's gescand zijn ) bijgewerkt worden in PS zoals eender welke digitale file ?
                          It's a long way to go .....
                          Neen, 't beste is gewoon digitaal fotograferen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Neen, 't beste is gewoon digitaal fotograferen

Neen , sorry .
                            Dan ga ik liever z/w en met mijn handen in de soep .
                            Is trouwens , jarenlang , mijn job geweest .
                            Het zal dan een een vergroter worden in plaats van een scanner .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canonian Bekijk bericht
                              Neen , sorry .
                              Dan ga ik liever z/w en met mijn handen in de soep .
                              Is trouwens , jarenlang , mijn job geweest .
                              Tja, gezond en milieuvriendelijk is 't natuurlijk niet hé, al die chemische troep. Maar we gaan OT. Toch die vraag nog, waarom ben je gestopt met digitaal? Je had/hebt zelfs een website daarover, vanwaar die plotse ommekeer?

Comment

Working...
                              X