Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede kwaliteit navulinkt Inktec: ervaring ermee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede kwaliteit navulinkt Inktec: ervaring ermee ?

Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
    En hoe zit het dan nog met het resetten van de chip? Is daar een oplossing voor?
    Ja, een vriend van mij (refillmaster, die regelmatig advertenties zet op 2dehands.be) is als een van de weinigen in de Benelux om de chip te resetten. Hij vult ze na met Hobbicolors UW-8 inkt (op mijn aanraden, omdat hij mij foto's eens heeft gezien en niet kon geloven dat het navulinkt was) en je verliest ook je garantie niet omdat je niet de ink level meters moet uitschakelen.

Andere oplossing: GEHA-tuning kit, maar de besparing is dan maar 40-50 % en je zit vast aan hun patronen (naar het schijnt hebben de afgedrukte foto's met deze inkt een lichte geelzweem over huidskleuren), terwijl hij (refillmaster) een besparing tot 70 % kan geven en hij ze bovendien navult met een excellente kwaliteit navulinkt (Hobbicolors UW-8). Dit laatste was mijn tip geweest voor hem, want ik heb hem erop gewezen dat er teveel goedkope navulinkt op de markt is te krijgen met slechte afdrukresultaten en je op die manier nooit een goed alternatief kunt bieden voor de originele navulinkt.

Wat je moet doen is je patronen naar hem opsturen en na 3-4 dagen heb je ze terug nagevuld en de chip weer gereset op vol. Website moet je maar opzoeken via 2dehands.be, want ik mag geen reclame maken op deze site.
    Last edited by stefaand; 16 december 2007, 15:09.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

ik volg met belangstelling deze rubriek over alternative inkten, en vullingen, maar nergens is er gesproken over welk papier is gebruikt, terwijl dit wel mede een van de belangrijkste factoren is in het printen, en beoordelen van de resultaten, graag zou ik horen welke papiersoorten daarvoor gebruikt worden, of als er ook goed kwaliteitspapieren bestaan die kunnen concurreren tegen de merkpapieren vb canon

Comment

Ik gebruik ook Hobbicolor uw8 inkten voor mijn Canon IP5000. Resultaten zijn beter dan de noname inkten zoals MCCD en inkten in een groepsbuy.

Het papier dat ik hiervoor gebruikt is Aldi 280gr fotopapier. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, het kost 5,99€ voor 50 A4-vellen. Iedereen is onder de indruk van de resultaten. Ik heb ook nog Aldi 240gr fotopapier van de Nederlandse Aldi maar deze heeft minder gloss en geeft minder eindresultaat als 280gr.
        Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

[QUOTE=Blord;1675897]Ik gebruik ook Hobbicolor uw8 inkten voor mijn Canon IP5000.
          QUOTE]

En hoe is het verschil in kwalitieit tegen de originele inkten ?
          BD0808BE

Comment

Hobbicolors UW-8 inkt werkt goed op de volgende papiersoorten:

-Tetenal Fine Art High Gloss papier 290 gsm
            -Tetenal Semi Matte papier 240 gsm (echter slechte houdbaarheid kleuren)
            -Aldi Sihl X Inkjet fotopapier Hoogglanzend 280 gsm (absolute aanrader 2007 !!!)
            -Aldi Netbit 280 gsm (het papier van vorig jaar)
            -HP Premium Photo Paper 240 gsm (zeer goede lichtbestendigheid: swellable papier)
            -Canon Photo Paper Pro en Glossy Photo Paper (gebruik echter de instelling Glossy Photo Paper Extra om af te drukken voor een optimaal resultaat, want de instelling Photo Paper Pro vind ik niet zo mooi)
            -Goodlook R0213 (Hoogglans) en R0223 (Zijdeglans)

Beste papiersoorten voor een foto die zo lang mogelijk goed moet blijven: swellable papier (vb: HP Premium Photo Papier, Canon Glossy Photo Paper GP-401). Nadeel is wel dat dit soort papier langzamer droogt, dus zeker een aantal uren tot 24 uur laten drogen voordat je ze achter glas steekt of in een album plakt.

Comment

Ik vind de originele patronen gewoon overpriced !
              10€ per patroon is schandalig duur.

De enigste originele patronen die ik gebruikt heb zijn de patronen die geleverd waren bij de printer. Het is ook bijna 3 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gebruikt. Dus direct vergelijken kan niet. Maar ik heb wel de indruk dat UW8 inkten minstens zo goed zijn.

Het resultaat is een combinatie van inkt en papier. Canon inkt werkt het best op Canon papier. UW8 inkt kan evengoed gaan maar ik heb zichtbaar resultaat van UW8 op Aldi papier en dat is behoorlijk goed.
              Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blord Bekijk bericht
                Ik vind de originele patronen gewoon overpriced !
                10€ per patroon is schandalig duur.

De enigste originele patronen die ik gebruikt heb zijn de patronen die geleverd waren bij de printer. Het is ook bijna 3 jaar geleden dat ik voor het laatst heb gebruikt. Dus direct vergelijken kan niet. Maar ik heb wel de indruk dat UW8 inkten minstens zo goed zijn.

Het resultaat is een combinatie van inkt en papier. Canon inkt werkt het best op Canon papier. UW8 inkt kan evengoed gaan maar ik heb zichtbaar resultaat van UW8 op Aldi papier en dat is behoorlijk goed.
                Blord, heb je ondertussen zelf ook bij Dave Hobbicolors UW-8 inkt besteld ? Ik had voor jou een tijdje geleden een stel patronen nagevuld met deze inkt en je bent er blijkbaar ook zeer tevreden mee. Heb je al iets getest m.b.t. de lichtbestendigheid van deze inkt in vergelijking met de inkt die je vroeger gebruikte ?

Comment

Jahoor, ik had 4oz van elk kleur bij Hobbicolor besteld en ze liggen al een tijdje hier.

De licht bestendigheid is heel goed. Ik had 2 vellen uitgeprint, eentje met noname inkt en andere met UW8 inkt. Printinstellingen ware identiek. Dagelijks lagen ze open en bloot op de vensterbank naar het oosten. Hier zijn de resultaten na 3 maanden, noname inkt boven en UW8 beneden. Ik heb geen originele Canon inkt meer, anders had ik die ook meegenomen in de test.

Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

En dan heb je nog deze mannen.
                    Die verkopen een systeem dat je cartridges vervangt en je kan alle tijden bijvullen. Ze beweren zelfs dat je voor al die printers kan kiezen tussen dye en pigment.

Maar ik heb er geen ervaring mee. hier een voorbeeld voor IP8500.
                    http://kysonusa.eznet.biz/index.php?...products_id=34
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                      En dan heb je nog deze mannen.
                      Die verkopen een systeem dat je cartridges vervangt en je kan alle tijden bijvullen. Ze beweren zelfs dat je voor al die printers kan kiezen tussen dye en pigment.

Maar ik heb er geen ervaring mee. hier een voorbeeld voor IP8500.
                      http://kysonusa.eznet.biz/index.php?...products_id=34
                      Ik heb mijn grootste twijfels omtrent deze pigment inkt en ik ken dit systeem van mijn vroegere gegoogel. Het schijnt dat het systeem nep is en je gewoon een goedkope dye inkt krijgt in deze CISS-systeem en na een paar maanden zijn de foto's gewoon gebleekt door de felle zon.

Nochtans moet het mogelijk zijn om een pigment inkt te ontwikkelen voor de Canon printkoppen, want ook de nieuwste Canon Pro 9500 gebruikt de bubblejet technologie, weliswaar met een iets grotere druppelgrootte (3 pl t.o.v. 2/1 pl bij dye inkt). Misschien moet ik mijn vriend eens vragen of hij zoiets kan ontwikkelen met echte lichtvaste pigmentinkt, want volgens mij moet er hier een markt voor zijn. Met de juiste profielen tover je dan zo een IP8500 om tot een geduchte concurrent van de Epson R800.

Comment

Stefaand : slechts één woord : je bent MAGISCH !

Ik denk dat ik voor jou en de Refill Master een altaar ga oprichten...
                        Know what you know, and don't know what you don't know.

Comment

Zijn er ook ergens vooraf gevulde inktpatronen (CLI-8) te koop die gevuld zijn met die hobbicolors inkt? Of kan je de hobbicolors enkel kopen in zelf te vullen sets?
                          Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                          http://www.orlik.be

Comment

Working...
                          X