Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

soft difussor / omnibounce

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• soft difussor / omnibounce

ik ben eens aan het rondkijken op fotoshopaalten.nl
    en ik ben een lijstje aan het maken met wat ik zou kopen, in dit lijstje zou onder meer staan een soft difussor of een omnibounce

nu vraag ik mijaf wat het mooiste licht zou geven bij bv:
    - familiefeesten
    - reportages
    - modelfotografie
    en macro

graag jullie advies, ervaring met deze twee toch wel handige dingen.

Re: soft difussor / omnibounce

Zelf gebruik ik de Omnibounce, maar beiden hebben dezelfde werking daar de soft diffuser op alle types flitsers werkt en minder plaats inneemt en minder kost kan dit als een voordeel beschouwd worden, daarentegen een Omnibounce is ontworpen elk voor zijn eigen model van flits en is steviger en geeft geen last van de beugels die in de soft diffuser zijn ingebouwd (onder en boven in de soft diffuser, onder flitskopkanteling 90° is dit geen probleem maar onder 45° kan dit een lichtverstoring geven) dus is de lichtverdeling net iets beter bij de Omnibounce .
    Ik weet niet als dit en indicatie is maar kijk eens op TV daar waar er gefotografeerd word door toch prof reporters veel soft diffuser zal je daar niet zien Omnibounce daarentegen komen frequent in beeld.
    mvg Luc.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

Hoi,

Voor reportage's en familiefoto's gebruik ik een SB 600 met omnibounce... ben er tevreden over en bekom een mooie spreiding van het licht.Sinds de aankoop is deze niet meer van mij flits verwijdert geweest...met een difusser heb ik helaas geen ervaring.
      Heb deze aangekocht bij geheugenkaart.be
      nadeel. per type flitser heb je een andere omnibounce nodige ??

Pat

Comment

Ik heb sinds kort de softdiffuser en ben daar zeer tevreden over. De bovenkant van de diffuser isvan binnen spiegelend(soortalu folie) en onder 45gr. geeft dat een zeer zacht licht. En een test voor 9euro....ga je ook niet failliet.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat als je de Lumiquest ProMax Mini SoftBox (of ander produkt van Lumiquest) opneemt in de vergelijking?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik heb sinds kort de softdiffuser en ben daar zeer tevreden over. De bovenkant van de diffuser isvan binnen spiegelend(soortalu folie) en onder 45gr. geeft dat een zeer zacht licht. En een test voor 9euro....ga je ook niet failliet.
            Geeft dit dan een ander effect dan de diffuser van de SB800 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Geeft dit dan een ander effect dan de diffuser van de SB800 ?
              Ja en kijk http://www.fotoshopaalten.nl/product...f4e2413ad8aa7c hier maar en dan ziedat hij heel anders is. Je hebt een kleine softbox op je flits. Met de flitskop op 45 graden werkt de ingebouwde 'spiegel' aan de bovenkant goed. Schaduwen zijn een stuk zachter.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Schaduwen zijn een stuk zachter.
                Dat hij er anders uit ziet, dat had ik al gezien. Ik wou enkel informeren naar het effect en het verschil met de meegeleverde diffusor bij de SB800.

En inderdaad... van 9 euro ga je niet failliet .

Comment

Working...
                X