Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in CF kaartjes?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil in CF kaartjes?

Ik heb al gezocht maar nog niet gevonden op dit forum...

Wat zijn de verschillen tussen al de Cf kaartjes?
    Ik wil een Cf kaart aankopen voor mijn Nikon D70s maar welk type of merk is het beste?

Bedankt.
    Vriendelijke groeten van Pyper
    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

Re: Verschil in CF kaartjes?

Al jaar en dag Sandisk (extreme 4 is zowat het snelte wat er is)
    ook goeie reputatie is lexar (wel de pro serie)

Verschil is de snelheid vooral=> hoe sneller hoe meer je moet betalen.
    Maar je D70s heeft feitelijk geen snelle kaart nodig maar voor de transfer van je beelden via een geheugenkaart lezer helpt het wel

Comment

niet welk merk, maar welk type en welke snelheid

type 1 en Type 2 hebben verschillende dikte, alle DSLR's die ik al gezien heb, aanvaarden beide types. vroeger bestonder er bv. harde schijven in de vorm van een CF kaart die iets dikker was (type2) dan een gewone CF kaart (type1). dit noemde dan een "microdrive" van 1GB. In die tijd een "grote kaart" ('k heb er nog zo enkele liggen die nog werken) Er bestaan ook type 3 die nog dikker zijn, en niet in fototoestellen passen, maar die vind je bijna niet in de winkels, de toepassingen waren nogal specifiek, denk trouwens dat die niet meer gemaakt worden

een D70 maakt geen onderscheid tussen snelle (150x) en trage kaartjes (33x), maar bij overzetten naar je PC is er een verschil (1MB/sec tot 10MB/sec in praktijk). recentere camera's maken wel een verschil tussen traag en snel

Sandisk ExtremIII (of IV) en Transcend 120x (of 150x) zijn snelle kaartjes

Comment

Snelste tot hier toe is 266x van verschillende merken...

Comment

Sandisk Ultra II voldoet uitstekend voor een D70.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Sandisk Ultra II voldoet uitstekend voor een D70.
            Dit type voldoet ook voor mij ! Aangezien de prijzen op de markt danig veranderen, ben je volgens mij beter niet 'het van het' te willen (zeker op gebied van geheugenkaartjes, USB-sticks,...)
            Nuja, ieder zijn mening hierover natuurlijk !

Comment

Een snellere kaart dan een Sandisk Ultra II zal je D70 niet sneller maken.

Bij de nieuwe snellere camera's zal je pas verschil merken vanaf het ogenblik dat de buffer vol raakt, maar dan moet je al heel wat foto's kort na elkaar maken omdat die buffer ook steeds groter gemaakt wordt.

Bij het uploaden van de foto's naar de pc kan je wel wat tijd winnen met een sneller kaartje, op voorwaarde dat de kaartlezer snel genoeg is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

ik sluit me aan bij Black Bandit: ultra II van sandisk is perfect, en ook nog betaalbaar.
                Persoonlijk vind ik meerdere kaartjes van tussenformaat ( 1 of 2 GB) prima. Je zal maar meemaken dat zo'n 4 of 8 GB stuk gaat, vol pas geschoten foto's.
                mvg
                Filip

Comment

Hoe zit het bij de Canon 400D, heeft een extreme kaart daar zin, of presteert ultra daar even goed?
                  Canon 40D - 70-200mm L F4 - 17-40mm L F4 - 100mm 2.8 USM Macro - 430EX II
                  http://nick-verbeeck.fotopic.net
                  http://www.wix.com/Nixken/Nick-Verbeeck---Fotografie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nixken Bekijk bericht
                    Hoe zit het bij de Canon 400D, heeft een extreme kaart daar zin, of presteert ultra daar even goed?
                    ultra en extreme presteren in een 400D zowat hetzelfde (scheelt hooguit 2 procent)
                    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Ik gebruik 2 types :
                      - Sandisk Ultra II (60x) of III (2gb +-50euro)
                      - Kingston Ultimate 120x (2gb +- 55 euro)

Van beide tevreden. Voor mijn d40x is 120x eigenlijk niet nodig, maar bij het transferen is dit hééél handig

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                      niet welk merk, maar welk type en welke snelheid

type 1 en Type 2 hebben verschillende dikte, alle DSLR's die ik al gezien heb, aanvaarden beide types. vroeger bestonder er bv. harde schijven in de vorm van een CF kaart die iets dikker was (type2) dan een gewone CF kaart (type1). dit noemde dan een "microdrive" van 1GB. In die tijd een "grote kaart" ('k heb er nog zo enkele liggen die nog werken) Er bestaan ook type 3 die nog dikker zijn, en niet in fototoestellen passen, maar die vind je bijna niet in de winkels, de toepassingen waren nogal specifiek, denk trouwens dat die niet meer gemaakt worden

een D70 maakt geen onderscheid tussen snelle (150x) en trage kaartjes (33x), maar bij overzetten naar je PC is er een verschil (1MB/sec tot 10MB/sec in praktijk). recentere camera's maken wel een verschil tussen traag en snel

Sandisk ExtremIII (of IV) en Transcend 120x (of 150x) zijn snelle kaartjes
                      Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                      Mijn fotoalbums

Comment

Working...
                      X