Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung SyncMaster 206BW/226BW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Samsung SyncMaster 206BW/226BW

hallo,

ik ben van plan de SyncMaster 206BW te kopen, maar had graag geweten als iemand van jullie daar ervaring mee heeft.

ik ga grafische en digitale media studeren, en gebruik m'n pc vooral voor adobe creative suite 3, dus ook voor fotobewerking.

mvg,
    Andreas
    Last edited by AndreasD; 25 augustus 2007, 22:42.

Re: Samsung SyncMaster 206BW/226BW

Ik heb de 226BW en CS3 gaat daar wel leuk op. Nu voor gamma correctie is het mss niet de beste monitor maar prijs kwaliteit komt die er toch altijd goed uit. Wil je echt veel plek op je monitor dan is 24' met 1920 resolutie aan geraden.

grtz van een andere grafische en digitale media student

Comment

Behalve een grotere monitor is een kleiner (en dus goedkoper model) misschien wel handig. Steek wat extra centen in een tweede apparaat, en met 2 beeldschermen ben je meteen klaar voor de grafische omgeving (te bewerken beelden op de ene monitor en al de menu'tjes op de 2de - leuk).
      Mischien even meegeven dat ik thuis op een Samsung (de 226 dus) werk, maar voor het "echte" (ahum) werk prefereer ik toch mijn klassieke 21" CRT op het werk. Al neemt die verdomd veel plaats in !

Comment

Ik heb in het verleden op een ander forum dit gelezen:

"Samsung Syncmaster 226bw en 226cw:
        De BW heeft 3 verschillende panelen, S, C en A, S zijn Samsung panelen en zijn van de hoogste kwaliteit, C zijn van mindere kwaliteit ( geen Samsung paneel), en A is rommel, CW zijn altijd S panelen en dus altijd goede kwaliteit

CW heeft betere kleurenechtheid en verbeteringen aan de backlight.
        "

Verder had ik al vernomen dat je als je een 226bw koopt niet alleen mag verdergaan op basis van wat op de verpakking staat. Zelfs als daar S op staat moet je dit 'in' het toestel zelf controleren (softwarematig volgens mij). Dus het is misschien wel verstandig om bij je verkooppunt dit te laten bevestigen, want er blijken wel degelijk grote kwaliteitsverschillen te bestaan.
        www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Comment

Working...
        X