Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefkop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statiefkop

Hallo,

Ik heb een Manfrotto 055 prob statief en daarbij zoek ik een kop die ongeveer 7 kg aankan.
    Weet iemand hier welke ik zou kunnen nemen?

Re: Statiefkop

Ik ga me dat statief aankopen (055 proB) in combinatie met een manfrotto 488rc0 of rc4 (vanwege de waterpasjes, rc2 heeft dit niet). Dat balhoofd heeft, ivm de 468, ook een horizontale verstelknop, interessant voor panorama's ed. Maximum belastbaarheid van hoofd = 8 kg

Mvg, Fre
    Mvg, Fre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
      (vanwege de waterpasjes, rc2 heeft dit niet)
      Zijn waterpasjes echt nodig?
      Ik heb een RC2 en gebruik de rasterlijnen om het geheel "plat" te houden.
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Die zijn niet echt nodig, maar kunnen wel handig zijn, hangt ook wat van camera af. Bij een 400D heb je bijvoorbeeld geen raster, dus vandaar dat ik persoonlijk voor de rc0 of rc4 ga kiezen.
        Mvg, Fre

Comment

En de nieuwe Nikon D3 heeft zelfs een 'waterpas' ingebouwd.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

D3 : Heb je geen statief nodig: beetje meer ISO en het probleem is opgelost

Comment

Heb op mijn MF 475B als "kop" de 393 Heavy lens support; FENOMENAAL!!
              Aangekocht onder de EF500, maar de EF100-400 trekt óók veel beter uit!
              Is nóóit topzwaar: het draaipunt ligt in het zwaartepunt van lens/cam, kan, qua balans, zelfs frictie loos gebruikt worden, en met de IS op UIT!
              Heeft géén kantelfunctie, maar voor een staande foto draai je gewoon in je statiefgondel.
              Last edited by Astral; 28 augustus 2007, 17:30.
              'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

Comment

Working...
              X