Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze statief + balhoofd, budget +- 500 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze statief + balhoofd, budget +- 500 euro

    Welk statief + balhoofd zouden jullie nemen voor combinatie 350d + ef 100-400 L IS USM rekening houdend met huidige prijzen en:

    -mogelijke upgrade in toekomst naar 500mm + tc en iets zwaardere body
    -ook te gebruiken voor telescoop
    -budget +- 500 euro
    (-liefst carbon, omwille van gewicht)

    Ik heb zowat alle topics doorzwommen hier op het forum... maar toch...

    Ik had m'n oog zowat laten vallen op een gitzo g1327 die tegenwoordig toch relatief "laag" staat in prijs, maar dan heb ik niet veel overschot meer voor statiefkop...
    Stel ik koop een Gitzo, is zoiets materiaal voor het leven of ben ik daar te naïef in ?


    Groeten K !

  • #2
    Re: keuze statief + balhoofd, budget +- 500 euro

    Velbon CF-640 statief
    Markins M10 balhoofd
    Bevestigingsplaatje voor camera en lens.

    Heb ik zelf ook, maar met een Markins Q3, héél tevreden over, nog geen seconde spijt van gehad, en staat rotsvast !
    De prijzen ken ik nu niet direct van buiten, maar het zou rond de 500 moeten zijn.

    Ik heb ook uitgekeken naar de gitzo, maar met balhoofd kom je nog es veel duurder uit. Voordeel van de Velbon is dat hij standaard uitgerust is met beenbeschermings hoezen, en rubberen/metalen pootjes. Die dingen moet je allemaal extra kopen als je een gitzo hebt dacht ik.

    Comment


    • #3
      Re: keuze statief + balhoofd, budget +- 500 euro

      Heb ook juist rond gekeken, ga morgen shoppen!
      heb 30D met de 100-400 L en lonk naar de prime 500.
      Een stevig tele-statief moet ook een hoge max.load hebben om rotsvast te staan.
      Ik kom toch steeds terug bij Manfrotto op de site, die heeft speciaal voor het gewichtige cam-lens werk een mooie keuze/lijn; Geared column tripods (alu), van 12 zelfs 20kg.loads en van 199 tot 379 € (kamera-express.nl)
      Gebruik geen "gewone" kop, doordat het cam/lens gewicht / zwaartepunt dan boven de draaipunten licht klapt ie zo om (lens tegen je statiefpoten).
      Om de zelfde reden heb je ook geen kantelfunctie nodig, want je lens/cam draaid in je lens-statiefgondel.
      Ik ga voor de Mf 393 heavy lens support (179€), daarligt de horizontale as (op en neer kantelen) midden door de lens/zwaartepunt.
      'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

      Comment


      • #4
        Re: keuze statief + balhoofd, budget +- 500 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
        Welk statief + balhoofd zouden jullie nemen voor combinatie 350d + ef 100-400 L IS USM rekening houdend met huidige prijzen en:

        -mogelijke upgrade in toekomst naar 500mm + tc en iets zwaardere body
        -ook te gebruiken voor telescoop
        -budget +- 500 euro
        (-liefst carbon, omwille van gewicht)

        Ik heb zowat alle topics doorzwommen hier op het forum... maar toch...

        Ik had m'n oog zowat laten vallen op een gitzo g1327 die tegenwoordig toch relatief "laag" staat in prijs, maar dan heb ik niet veel overschot meer voor statiefkop...
        Stel ik koop een Gitzo, is zoiets materiaal voor het leven of ben ik daar te naïef in ?


        Groeten K !
        Kijk eens hier op marktplaats tekoop. Volgens mij heb ik een carbon gitzo met een RRS BH-55 te koop zien staan. Dan heb je echt het neusje van de zalm !!!!
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: keuze statief + balhoofd, budget +- 500 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
          Kijk eens hier op marktplaats tekoop. Volgens mij heb ik een carbon gitzo met een RRS BH-55 te koop zien staan. Dan heb je echt het neusje van de zalm !!!!
          jip, was ik ook op gevallen, maar ik denk dat de 1228 net iets te licht (8kg) is voorn voor m'n voorziene combinatie ? (volgens regeltjes hans braakhuis zou ik uitkomen op iets van 3 kg + 4*1.6 (5*1,6) +- 10 kg...

          of heb ik het mis?

          Comment

          Working...
          X