Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe flitser of Nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe flitser of Nieuwe lens

    Hallo.

    Ik ben sins enige tijd bezig met fotografie. Toen ik ermee begon heb ik een Nikon D50 kit gekocht met een 70-300 lens van nikon. Alleen wil ik nu wat scherpere foto's maken. maar ik heb ook vaak het probleem dat ik te weinig licht heb. En dan is mijn interne flitser niet goed genoeg om dit te corrigeren.
    Maar flitlicht vind ik ook niet echt mooi. Ik heb een budget van max 120,- Ik heb veel goede dingen geleven over de Nikkon 50mm 1.8 zou dit een goede koop zijn en werkt deze lens met een D50. Of zou ik beter een Cullman flitser kunnen kopen.http://www.cullmann-foto.de/html/pro...330D4500-N.htm het is mischien een beetje een rare vergelijking maar ik kan er niet uitkomen

    Alvast bedankt voor jullie hulp

  • #2
    Re: Nieuwe flitser of Nieuwe lens

    Flitser is idd. kaklicht, behalve dan: in de studio, short invullers, rear curtains, of PopArt HC fotografie)
    Statief en snelle lenzen is altijd beter (kost wel geld, mahja)

    agzz
    I Love Leica

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe flitser of Nieuwe lens

      Ik zou zonder twijfelen voor de 50mm f/1.8 gaan. Heb 'm zelf ook op de Nikon D50, en wil nooit meer anders!

      Met de extra flits krijg je meer licht, maar je kitlens blijft matige resultaten geven. Met de 50mm f/1.8 heb je veel minder licht nodig, en krijgt ook nog 's haarscherpe foto's zonder vervormingen e.d.
      One day, I would like to make nice pictures :-)
      www.lucaskoijen.nl

      Comment

      Working...
      X