Ik twijfel tussen een tas van lowepro of jack wolfskin? JW heeft ook een tas voor fototoestellen. Het voordeel aan deze tas is de verluchting van de rug door zo een net en hier is ook een harde wand achter het net zodat de zak zelf van je rug blijft. Lowepro heeft dit niet (toch niet op deze wat ik tot nu toe heb gezien in de winkel. Heeft er iemand ervaring met deze tassen of een voorkeur voor eerder een ander merk?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lowepro of Jack Wolfskin tas?
Collapse
X
-
-
-
Re: Lowepro of Jack Wolfskin tas?
Denk ook eens aan crumpler tassen! Persoonlijk heb ik hiervoor gekozen na een vergelijk tussen diverse merken in de winkel.
http://www.crumpler.nl
Succes
Ed---------------- Ik doe niet meer mee
Comment
-
Jack Wolfskin materiaal is over het algemeen wel kwaliteit (heb 7 jaar oude skijas, wandelschoenen, regenjas, ... en die zijn veel gebruikt en toch nog in goede staat). Lowepro heeft dan weer een uitgebreide keus. Kijken dus of het model wel aan al je verwachtingen voldoet (grootte, moduleerbaarheid, raincover, ...). Kwalitatief gezien zullen ze wel alletwee in orde zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pikes Bekijk berichtJack Wolfskin materiaal is over het algemeen wel kwaliteit (heb 7 jaar oude skijas, wandelschoenen, regenjas, ... en die zijn veel gebruikt en toch nog in goede staat).
Voor fotomateriaal zou ik het toch durven riskeren van hem aan te kopen. Al is het enkel om geen natte rug meer te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reus Bekijk berichtVoor fotomateriaal zou ik het toch durven riskeren van hem aan te kopen. Al is het enkel om geen natte rug meer te hebben.
Er is jammer genoeg geen enkele klassieke fabrikant van foto-opbergmateriaal die van rugzakken kaas gegeten heeft.
Comment
-
-
-
Ik heb een Computrekker AW. In de laptopruimte kan ik een 1,8 liter Platypus drinksysteem steken.
Comment
-
ik ga toch nog maar een keer het merk Crumpler promoten
Zeer degelijke rugzakken met goed draagcomfort en zeer solide binnenzijde voor je foto spulletjes.....
Daar hoef je echt geen Lowepro voor te kopen.
Ga eens een grote fotozaak binnen en test de verschillende tassen eens uit. Ikzelf ben met mijn gehele arsenaal aan fotospulletjes naar de winkel getogen en heb er verschillende uitgeprobeerd.
Voel /ervaar de verschillen tussen de diverse tassen en de keuze is dan snel gemaakt.
Succes,
Ed---------------- Ik doe niet meer mee
Comment
-
Een daguitstap maken met al je fotomateriaal én wat noodzakelijke spullen in een rugzak. Het kan, voorbeelden genoeg.
Maar dan meteen een rugzak vnden die comfortabel zit, de nodige steun (aan je rug) en bescherming (aan je fotospullen) geeft én je rug vrijwaart van vocht? Wat een combinatie.
Daar ik zelf op zoek ben naar een oplossing, ben ik al in diverse sport-, foto- en outletwinkels geweest. Rugzakken genoeg, fototassen ook. Maar een goede combi is een rariteit.
En ja, de Wolfskin kan misschien soelaas bieden. Kijk een op onderstaande link voor wat meer plaatjes:
http://freenet-homepage.de/Tschannerl/Fotorucksack/
Ook RedDeer zou een goede combi-rugzak moeten hebben, maar daar heb ik geen verdere info over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tricky Bekijk berichtDaar ik zelf op zoek ben naar een oplossing, ben ik al in diverse sport-, foto- en outletwinkels geweest. Rugzakken genoeg, fototassen ook. Maar een goede combi is een rariteit.
.---------------- Ik doe niet meer mee
Comment
-
-
Ben naar de winkel geweest en geprobeerd. Heb toch voor de jack wolfskin gekozen. Zit voor mij beter op mijn rug dan een andere tas zonder steun. Ik krijg er voldoende in kwijt voor wat ik nodig heb. Ben er tot nu toe tevreden over. Heb hem gisteren al geprobeerd in de regen. Rain cover gebruikt die erin zit en werkt perfect. Bedankt alvast voor de reacties.
Comment
-
Dan ben je een stap voor op me. Alleen, waar ligt er een winkel waar je de tas kan proberen? Ik heb zelfs een berichtje gestuurd naar de fabrikant met de vraag naar een lokale verdeler. Noppes dus, geen antwoord.
Kan jij me misschine aan een adresje helpen? Alvast bedankt !!
Comment
-
Ik ben ook van plan een foto-rugzak aan te schaffen.
Ik heb op't net al wat zitten snuisteren en heb er ééntje ondekt die volgens mijn noden ideaal zouden zijn.
(Ik heb mijn EOS met standaard-lens , een extra lens en een aantal kleine toebehoren. En wil er nog een aantal gewone stuff in kwijt zoals een flesje water of ...)
Een lowepro slingshot 200AW vind ik net iets te groot (aangezien het weinige materiaal) en wil er sowieso ééntje met 2 schouderriemen.
Daarom heb ik mij oog laten vallen op een TAMRAC Adventure 6, die tevens op http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=159 spotgoedkoop te krijgen is.
Ook op http://www.factoryprices.nl/product_...cts_i d=45342 is deze te vinden, maar dan wel 15'tal euro duurder.
Iemand ervaring met dit merk en/of deze webwinkel ?
Of hebben jullie sowieso een betere ervaring met Lowepro Orion Trekker II? Ik denk dat deze quasi zijn equivalent is van de Tamrac.
Alvast bedankt voor een ev reactie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tricky Bekijk berichtDan ben je een stap voor op me. Alleen, waar ligt er een winkel waar je de tas kan proberen? Ik heb zelfs een berichtje gestuurd naar de fabrikant met de vraag naar een lokale verdeler. Noppes dus, geen antwoord.
Kan jij me misschine aan een adresje helpen? Alvast bedankt !!
en b.t.w.; zelf ben ik meer dan tevreden over mn Wolfskin ACS Photopack :-)
Comment
Comment