Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ex580 ombouwen tot studioflits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ex580 ombouwen tot studioflits

    Ooit heb ik wel eens iemand in de Utrecht zien fotograferen met een Canon 30D en de 580 flits.

    De flits had hij niet op de camera, maar op zijn statief waarhij een paraplu aan bevestigd had. Hij flitste dus draadloos.

    Kent iemand dit systeem? Red je het kwa flitssterkte wel? Is dit gewoon te koop voor bijv. de manfrotto statiefen?
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

  • #2
    Re: ex580 ombouwen tot studioflits

    Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
    Ooit heb ik wel eens iemand in de Utrecht zien fotograferen met een Canon 30D en de 580 flits.

    De flits had hij niet op de camera, maar op zijn statief waarhij een paraplu aan bevestigd had. Hij flitste dus draadloos.

    Kent iemand dit systeem? Red je het kwa flitssterkte wel? Is dit gewoon te koop voor bijv. de manfrotto statiefen?

    Het werkt, en nog wel heel goed ook. Maar je hebt wel wat centen nodig om een set uit te bouwen!
    1 x 580ex, 1 x off camera kabel (of transmitter), statief, paraplu en hulpstuk van manfrotto. Op zich voor 1 lichtpunt nog te doen. Maar als je meerdere lichtpunten wilt, ben je beter af met een goedkoop setje studioflitsers, waar alles bij zit, zelfs 150w setjes gaan al goed. en kosten alles bij mekaar (2 koppen, 2 parapluutjes en statieven) minder dan 1 580ex.
    Nog beter zijn 2 koppen van 300w

    Comment


    • #3
      Re: ex580 ombouwen tot studioflits

      Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      Ooit heb ik wel eens iemand in de Utrecht zien fotograferen met een Canon 30D en de 580 flits.

      De flits had hij niet op de camera, maar op zijn statief waarhij een paraplu aan bevestigd had. Hij flitste dus draadloos.

      Kent iemand dit systeem? Red je het kwa flitssterkte wel? Is dit gewoon te koop voor bijv. de manfrotto statiefen?
      Zoiets dus: http://www2.photim.com/NewCmd/accstd.xml
      (rechtsboven)

      Comment


      • #4
        Re: ex580 ombouwen tot studioflits

        Bekijk ook eens deze draad, waarschijnlijk bedoel je dit.
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment

        Working...
        X