Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speedlite en softbox?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • speedlite en softbox?

    hey,

    mss domme vraag maar heeft het zin op een speedlite flitser een softbox te hangen, of heeft dit exact hetzelfde effect als een witte diffuserkap?

  • #2
    Re: speedlite en softbox?

    Het lijkt mij dat als je er een grote softbox omheen plaats je minder schaduw zal hebben.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: speedlite en softbox?

      Hoe groter het lichtoppervalk hoe zachter het licht is.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: speedlite en softbox?

        Hier wat info over hotshoe softboxen in de UK Kijk eens naar ezybox hotshoe

        During 2021 the Lastolite By Manfrotto products were all rebranded to Manfrotto. Discover the range of innovative lighting tools for professional creators.


        Is dat iets waard?
        Groetjes Steco

        Comment


        • #5
          Re: speedlite en softbox?

          Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
          Hier wat info over hotshoe softboxen in de UK Kijk eens naar ezybox hotshoe

          During 2021 the Lastolite By Manfrotto products were all rebranded to Manfrotto. Discover the range of innovative lighting tools for professional creators.


          Is dat iets waard?
          aahh zoo zit dat dan in mekaar ik zag maar constant softboxen met zo'n studioflitser opening en geen met een speedlight... das de constructie dus

          mss ebay, eens kijken..

          Comment


          • #6
            Re: speedlite en softbox?

            Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
            aahh zoo zit dat dan in mekaar ik zag maar constant softboxen met zo'n studioflitser opening en geen met een speedlight... das de constructie dus

            mss ebay, eens kijken..
            ziet er inderdaad wel interessant uit, vooral voor op verplaatsing
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: speedlite en softbox?

              www.servix.be daar hebben ze dat blijkbaar... volgens de site althans.. maar op ebay vind ik niet zo direct iets. Wel zo'n mini softbox maar da's toch hetzelfde als diffuser.

              Comment


              • #8
                Re: speedlite en softbox?

                Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                www.servix.be daar hebben ze dat blijkbaar... volgens de site althans.. maar op ebay vind ik niet zo direct iets. Wel zo'n mini softbox maar da's toch hetzelfde als diffuser.
                Mini is dan ook weer voor kleinere voorwerpen... Je moet de grootte van de softbox bekijken tov de lengte (softbox - object)

                Hoe groter de softbox, hoe groter het object mag zijn. (om telkens dezelfde schaduw of zacht licht te hebben)
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: speedlite en softbox?

                  softbox is 38cm bij 38 cm , en is van zeeer goede kwaliteit ,
                  en vooral dat ge hem kunt opbergen in een degelijke verpakking is ook een pluspunt en zeer goed op locatie ...

                  bij servix kost er een 110 euro voor een complete set , (dus hotshoe beugel , en box + bevestingen )
                  eigenlijk niet zo erg goeikoop maar wel waar voor je geld,
                  en met een adapter kun je tot 60cm bij 60 gaan ..
                  www.kemizz.com
                  Brand new Blog
                  kemizzdotcomonflickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: speedlite en softbox?

                    Ik heb dezelfde maar dan van alzo Het zijn dezelfde als van lastolite.
                    Je moet er niet hetzelfde bij verwachten als van zware studioflitsers, maar het werkt wel, en het is handig op lokatie, je bent niet afhankelijk van een spanningsvoorziening.
                    Vriendelijke groeten,Raf

                    www.rafvandenbogaert.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: speedlite en softbox?

                      Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                      Ik heb dezelfde maar dan van alzo Het zijn dezelfde als van lastolite.
                      Je moet er niet hetzelfde bij verwachten als van zware studioflitsers, maar het werkt wel, en het is handig op lokatie, je bent niet afhankelijk van een spanningsvoorziening.

                      kende alzo niet en die hebbe precies ook wel redelijk wat fijne dingen ...

                      nu hetzelfde verwachten dan van een zware studioflitser deed ik vroeger ook niet .., maar uiteindelijk krijgt men wel exact hetzelfde resultaat , zeker met 60x60 , een sb800 bvb op full power komt al heel wat flitsgeweld uit en zeker met meerdere ...

                      mss dat fotofolio hier ook nog we kan op antwoorde, is ooit een topic van hem geweest waar hij beschreef welke softboxe hij op zen speedlight had gezet ,en mss zijn dat dan nog andere (er bestaan er wss wel van meerdere merken ) maar ik vind de topic niet meer
                      www.kemizz.com
                      Brand new Blog
                      kemizzdotcomonflickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: speedlite en softbox?

                        Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                        mss dat fotofolio hier ook nog we kan op antwoorde, is ooit een topic van hem geweest waar hij beschreef welke softboxe hij op zen speedlight had gezet ,en mss zijn dat dan nog andere (er bestaan er wss wel van meerdere merken ) maar ik vind de topic niet meer
                        Tom gebruikt dezelfde alzo softboxen.
                        Vriendelijke groeten,Raf

                        www.rafvandenbogaert.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: speedlite en softbox?

                          Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                          jep idd , merci
                          www.kemizz.com
                          Brand new Blog
                          kemizzdotcomonflickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: speedlite en softbox?

                            op ebay vind je dit:

                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: speedlite en softbox?

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              zou je er elke softbox op kunnen plaatsen? of enkel die specifieke?

                              Comment

                              Working...
                              X