Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ook maar 2 setjes gaan halen. Tis natuurlijk groot prijsverschil tss deze en GP's(zitten nu al 1u in mijn GP's opladers=> nog 1 u te gaan).
Is deze actie om de zoveel maanden? Mss rare vraag mer hebde derop garantie
Voor de flitser ga ik binnenkort toch eens een setje van Vapex ( http://www.vapextech.nl/ ) aanschaffen, die hebben (volgens die website) heel weinig last van zelfontlading. Nu moet ik telkens de akku's ontladen en weer laden om er zeker van te zijn dat ik geen stroom tekort kom als ik de flitser nodig heb.
Over die van vapextech ben ik in elk geval tevreden. Worden netjes verpakt naar huis verstuurd en zitten geladen in verpakking.
Van de aldi heb ik al veel uitval gehad.
Voor mij GEEN Aldi accu's meer, bij gebruik in een SB800 moet je deze er uit schudden (iets dikker dan een andere AA) bovendien is de zelfontlading veel te groot daar hadden de 2.300 mAh versies van GP ook problemen mee, maar bij de nieuwe 2.700 is dat probleem blijkbaar verholpen, deze mag je met een gerust hart gaan gebruiken tot één maand na oplading
Heb heel goede ervaring met Aldi accu's (geen batterijen), met een wit dopje aan de plus kant (= 2000mAh NiMh), zwart dopje is 2300mAh NiMh.
Moet zeggen met de 2000 mAh heb ik heel weinig last van zelfontlading.
20.000 mAh Daar kan je een kleine auto mee starten
Bij mij waren het deze met het zwarte dopje, ik heb ze na een paar maanden allemaal bij het KGA gezet
Gebruik je soms een heel snelle lader?
Ik merk wel dat de Aldi-akku's heel erg heet worden als ik ze in een GP-lader steek. In de andere lader (Cellcon) die wat trager is worden ze niet te heet.
Als die akku's elke keer heet gestookt worden, dan is het vrij normaal dat ze niet lang heel blijven.
Ik ben enkele setjes gaan halen en de lader.
Waarom de lader ? Heel simpel eigenlijk : Hij heeft een ontlader (weliswaar maar voor twee batterijen), iets wat ik niet meer bij veel laders terugvond, en een lader voor 9V batterijen, waar ik nu nog een lader voor gebruikte waar verder niets meer aan werkte, en 3 jaar garantie.
Mijn oudere Memorex Pro 8000 heeft ook een ontlader, en dat is toch wel heel handig en belangrijk bij NiMh-batterijen. Bovendien is hier thuis bijna alles oplaadbaar aan batterijen, en staat mijn lader zo goed als dagelijks te werken.
Daarstraks vier batterijen in mijn oudere lader gestoken, en vier in de pas gekochte. Mijn Memorex is iets sneller in het laden, maar ik ben er niet zeker van dat dit een voordeel is. De nieuwe laadsystemen doseren het laden iets beter.
Wat ik hiervoor lees over de GP2300-batterijen, dat herken ik : Ze zijn sneller plat dan de GP2100 en GP1800 batterijen en de Memorex2100 (nu Duracell) batterijtjes die ik heb, bij niet gebruik.
Het kan best zijn dat de batterijen van ALDI sneller plat zijn, maar ze kosten dan ook 1/4de van de prijs van een GP-setje. Hoe veeleisend kan je zijn ?
Gebruik je soms een heel snelle lader?
Ik merk wel dat de Aldi-akku's heel erg heet worden als ik ze in een GP-lader steek. In de andere lader (Cellcon) die wat trager is worden ze niet te heet.
Als die akku's elke keer heet gestookt worden, dan is het vrij normaal dat ze niet lang heel blijven.
Ik gebruik een heel degelijke lader , de voltkraft+ 2010 Charge manager, die er ruim de tijd voor neemt om de batterijen te laden en eventueel op te frissen, daar zal het dus wel niet aan liggen.
Ik heb er nu speciaal op gelet, op de warmte van de batterijen. Na laden en ongeveer 2 uur druppelladen waren ze nog helemaal niet warm. Trouwens nog nooit gemerkt, bij geen enkele batterij. Ze verhitten wel een beetje, wat me normaal lijkt, maar warm ???
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Ik heb er nu speciaal op gelet, op de warmte van de batterijen. Na laden en ongeveer 2 uur druppelladen waren ze nog helemaal niet warm. Trouwens nog nooit gemerkt, bij geen enkele batterij. Ze verhitten wel een beetje, wat me normaal lijkt, maar warm ???
Bij druppelladen gaat er een vrij kleine stroom door de akku's, dan worden ze nooit warm. Het is tijdens snelladen dat er een grote stroomsterkte gebruikt wordt om de akku's te laden, en dan kan de temperatuur flink oplopen.
Met druppelladen alleen zal het een paar dagen duren voor de akku's geladen zijn.
Bij de Lidl hebben ze volgende week ook oplaadbare batterijen, als ze bij den Aldi uitverkocht zijn, dan kan je daar naartoe.
Ik heb er vorig jaar ook een setje gekocht, en die werken ook prima.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Bij druppelladen gaat er een vrij kleine stroom door de akku's, dan worden ze nooit warm. Het is tijdens snelladen dat er een grote stroomsterkte gebruikt wordt om de akku's te laden, en dan kan de temperatuur flink oplopen.
Tja... dan zal ik een "traaglader" hebben. Het duurt ongeveer 2 uur 30 voor een AA is opgeladen, waarna de lader begint te druppelladen. Nooit gemerkt dat de batterijen "warm" werden.
Comment