Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eizo of lacie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eizo of lacie

schermkeuze.. lange nachten!

begin ik me af te vragen waarom zou ik een Eizo boven een lacie verkiezen?

men eerste keuze was tussen ColorEdge CE210W van Eizo of LaCie 320 20 LCD DVI VGA

begon meer naar de eizo over te hellen maar nu weet'k het plots niet meer
    foto als spiegel of als venster?

Re: Eizo of lacie

Hallo Parakiet,

ik ben ook al enkele weken in 'dubio' omtrent de aankoop van een goed beeldscherm (zowel voor m'n beroep, als voor de fotografie-hobby), en was eveneens bij de EIZO en LACIE-schermen uitgekomen. Totnogtoe werkte ik steeds met een gecalibreerd LaCie crt-scherm en was daar zeer tevreden over.
    Ik denk dat ze elkaar qua kwaliteit niet zo heel veel ontlopen, of heb jij hierover andere bronnen?
    Verschilpunten: de Eizo 21-inch versie is een flink stuk goedkoper dan de Lacie 21-inch. Je hebt zelfs al een 24-inch Eizo voor de prijs van een LaCie 21-inch.
    De Lacie kan dan weer in portretstand worden gedraaid (kan soms wel 'ns handig zijn)?
    Het zal bij mij dus nog enkele dagen/weken tobben zijn, vrees ik.

Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Thuis Eizo, op het werk Eizo,... Ik ken de Lacie niet en weet niet in hoeverre de kleurweergave/stabiliteit/.. verschillen. De 5 jaar garantie van Eizo is wel een teken dat de fabrikant zelf ook gerust is in de kwaliteit van het geleverde materiaal.

Nadat mijn Nokia CRT al na 3 jaar overleed, was die garantie plots ook een belangrijk argument.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

2 EIZO's hier en tot perfecte tevredenheid.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ook hier 2 EIZO's en tot perfecte tevredenheid

Groetjes NoName
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

Comment

Zelf zou ik voor Eizo gaan, is meestal beter. Maar dat zal ook afhangen van het gebruiksdoel.

Het beoordelen van schermen is moeilijk. Heel afhankelijk van de instellingen en calibratie. En je ziet vrijwel nooit één foto op meerdere schermen, zodat je kunt vergelijken.

In Eindhoven Nederland is een winkel met veel kennis over beide merken:

Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Denk dat de kleur ruimte van beide toestellen beperkt is tot sRGB, heb je al eens naar de Apple Cinema Display's gekeken. Zie http://www.colormanagement.nl/reports/index.php?reports

Comment

Beste Pol en Laurens,

welke type van Eizo-scherm gebruiken jullie.
                Ik zou momenteel kiezen voor een CE210W of CE240W (scherm wordt gebruikt voor grafische toepassingen/opmaak en natuurlijk ook voor m'n (hobby)fotografie).
                Eventueel mensen die met één van vermelde types reeds werken?
                Bevindingen: positief/negatief?

Guy

Comment

Hier ook 2 EIZO'S staan (beide type 768 of zoiets).

Erg tevreden.

Onlangs een CG210 geconfigureerd en viel ook erg mee.
                  Prijskaartje is wel niet mis.

Comment

Mijn Eizo'tje is veel kleiner dan de modellen die hier besproken worden en de ervaring ermee is dus niet relevant voor deze discussie. Ik zal eens op het werk kijken welke Eizo's onze colormanagement guru zich toegeeigend heeft. Denkelijk zijn dat de beste :-)

Wat Apple displays betreft: een tijdje terug sprak ik met iemand van Roularta die me vertelde dat ze voor kritisch kleurenwerk Eizo verkozen boven Apple omwille van de erg onregelmatige achtergrondverlichting in veel Apple schermen. Als men 10 schermen kocht waren er enkele goed maar bij sommigen was er een duidelijk helderheidsverschil naar de randen toe. Eizo schermen waren veel gelijkmatiger van (beeld)kwaliteit.
                    Last edited by Laurens; 17 augustus 2007, 20:11.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
                      Beste Pol en Laurens,

Ik zou momenteel kiezen voor een CE210W of CE240W (scherm wordt gebruikt voor grafische toepassingen/opmaak en natuurlijk ook voor m'n (hobby)fotografie).

Guy
                      Hier staat een Flexscan L557 (17") van een 5-tal jaar oud en een Flexscan S1910(19") van een tweetal jaar. Beiden hebben niet zóveel gekost, wel geen professionele toestellen, maar nog steeds heel tevreden over. Tot zover zou ik geen ander merk nemen.

Groetjes,
                      pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
                        Beste Pol en Laurens,

Guy
                        ik overweeg ook een van deze schermen, al zal het waarschijnlijk de 210 worden met secundair klein lcdtje derbij

ben nog aant uitzoeken waar'k em kan aankopen
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Waar kan je eigenlijk Eizo's kopen? Ik kocht de mijne destijds in de MediaMarkt maar inmiddels verdelen zij deze niet meer.

Comment

o.a. bij:
                            - Calumet Photo, Antwerpen
                            - Switch/it-pro, Antwerpen
                            - waarschijnlijk ook in vele PC-winkels (maar alleen op aanvraag)

Guy

Comment

Of bij konijnenberg .
                              Groetjes Camiel

Comment

Working...
                              X