Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 1.4 extender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 1.4 extender

    ik zou een extender 1.4 van sigma willen aanschaffen voor m'n sony alpha. en dus voor men 18-200 (sony)lens en 100mm (minolta)

    maar wat gebeurt er eigenlijk met de focus afstand. wat wordt dan de minimum afstand van je voorwerp? dus vanop welke afstand kan je dan scherpstellen
    nu ligt de afstand tussen 0.45m en 30m

    ik heb gehoord van diegene in de winkel dat je scherpstelafstand met een 100mm dan min 5m wordt? klopt dit?

    Mvg,
    Andreas

  • #2
    Re: Sigma 1.4 extender

    Oorspronkelijk geplaatst door AndreasD Bekijk bericht
    ik zou een extender 1.4 van sigma willen aanschaffen voor m'n sony alpha. en dus voor men 18-200 (sony)lens en 100mm (minolta)

    maar wat gebeurt er eigenlijk met de focus afstand. wat wordt dan de minimum afstand van je voorwerp? dus vanop welke afstand kan je dan scherpstellen
    nu ligt de afstand tussen 0.45m en 30m

    ik heb gehoord van diegene in de winkel dat je scherpstelafstand met een 100mm dan min 5m wordt? klopt dit?

    Mvg,
    Andreas
    Me dunkt dat die winkel er niet veel van kent.
    De minimale focusafstand van de lens blijft gelijk. De brandpuntafstand wordt vermenigvuldigd met 1,4. Je hebt dan meer vergroting op dezelfde afstand, 1,4x meer dus. Je verliest ook 1 stop licht.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 1.4 extender

      ik vraag me eig af of die converter op m'n lens past.

      ik zou hem willen gebruiken op m'n
      Sony - AF DT 18-200 F3.5-6.3
      Minolta - AF 100 F2.8 Macro D


      iemand die dit al geprobeerd heeft met deze lenzen?


      mvg
      andreas

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 1.4 extender

        Op de 100mm macro zal die teleconverter misschien wel passen, maar op de 18-200 heel zeker niet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 1.4 extender

          Hey andreas

          De Sigma ex converters zijn specifiek ontwikkeld voor de EX serie lenzen. En passen dus goed op deze lenzen maar van andere fabrikanten zijn er maar een beperkt aantal lenzen waar deze op passen. proberen in de winkel is de boodschap denk ik.

          En over de lenzen waarop je hem wilt gebruiken kan ik nog zeggen dat het op de minolta best bruikbaar zal zijn, maar op de sony zal het resultaat heel wat minder zijn. Deze is al een superzoom dus al geen superlens (ten opzichte van 3x zooms en lichtstere lenzen) en met de converter zal je nog extra licht verliezen waardoor je een f4.5 - f8 of zoiets krijgt wat bij goed lichtomstandigheden mss nog te doen is maar als het beetje donkerder is zal je al snel tegen de beperkingen aanlopen, ook zal de AF heel wat minder accuraat kunnen worden en beginnen hunten.

          Ik zou het niet aanraden. als je echt meer zoom wilt zou ik eerder zien naar een andere lens.

          mvg

          Willem
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 1.4 extender

            ik zal het proberen in de winkel en hopelijk lukt het op m'n 100mm, want daarvoor is het de bedoeling...

            is er kwaliteitsverlies bij converter?

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 1.4 extender

              je kunt beter een kenko of soligor 1.4 kopen.
              zorg wel dat je de pro/300/DG versie te pakken krijgt.
              zoals eerder: sigma extenders zijn voor ex-arsenaal ontwikkeld
              en als je wat rondzoekt op het forum zul je zien dat die
              extenders soms wel en soms niet werken op niet-ex lensen.

              de kenko/soligors werken wel.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment

              Working...
              X