Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor D40x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser voor D40x

    Hallo,

    ik heb overlaatst mijn eerste digitale reflex aangeschaft en mijn keuze is gevallen op een Nikon D40x met AF 18-135.
    Graag zou ik mij hierbij een flitser aanschaffen die voor dit toestel geschikt is en ook compact is.
    Ik heb wel al gelezen dat de nieuwe SB 400 niet echt geschikt is omdat deze nogal traag oplaad na elke flits in vergelijking met de SB 600.

    Wie kan mij hier raad over geven?

  • #2
    Re: flitser voor D40x

    Verplaatst naar een passender forum. Xarder

    Comment


    • #3
      Re: flitser voor D40x

      Wil je een compacte flitser dan kom je uit bij die SB-400. Dit is qua formaat echt wel een heel handige flits. Deze flitser is zo klein dat je die gewoon altijd en overal in de fototas kan laten zitten, dat vind ik echt wel een enorm sterk punt van die SB-400. Echter qua prestaties scoort de SB-600 een stuk beter. Meer flitskracht, sneller opladen, en een flitskop die draaibaar en kantelbaar is, maar qua omvang dan ook een stuk groter dan de SB-400. Met de SB-400 neemt het opladen tussen de foto's, schat ik, een seconde of 3-4 in beslag, dus niet echt heel snel.

      Als je van plan bent echt vaak gebruik te maken van een flitser, of als je veel en snel foto's achter mekaar wil nemen met de flitser dan zou ik de SB-400 links laten liggen en meteen de SB-600 overwegen. Wil je daarentegen een flitser voor minder frequent gebruik, maar waarbij compact belangrijk is, dan zit je beter bij de SB-400.
      Voor juiste specificaties van de SB-400 en SB-600 zou ik eens surfen naar de site van Nikon, waarschijnlijk staan de handleidingen van beide flitsers wel online, met alle belangrijke informatie.

      Comment

      Working...
      X