Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsset - Falcon Eyes SS200 + sync adapter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsset - Falcon Eyes SS200 + sync adapter

Hoi,

Ik wens m'n eerste stappen te zetten in studiofotografie (momenteel leg ik me toe op natuur en landschappen).
    Op m'n zoektocht naar benodigdheden kwam ik uit bij volgende set:

-----------------------
    Falcon Eyes SS200 kit:
    Flitskop 2x SS-200F
    Vermogen 2x 200Ws
    Statief 2x 244 cm
    Softbox 2x 50x70 cm
    € 265

Te koop bij GSL (http://www.gsl.be/shop/product_info....oducts_id/1318)
    -----------------------

Omdat m'n Nikon D70s geen sync kabel poort heeft ben ik op zoek gegaan naar een adapter en vond ik deze:
    Nikon AS-15 Sync Terminal Adapter

Mijn vragen:
    Is de set krachtig genoeg om in een kleine kamer/studio aan modelfotografie te doen (close-up, maar vooral het volledige model in beeld brengen)?Eventueel zou ik nog een paar lampen op de set zetten om bij te lichten.

Ik vond enkel de Nikon sync adapter. Zijn er nog aan te raden (universele) adapters? En wat is de prijs?

Het is inderdaad niet de grootste of duurste set, maar ik wens geen fortuinen uit te geven aan een onderdeel waar ik amper ervaring in heb.

Bedankt

Re: Flitsset - Falcon Eyes SS200 + sync adapter

Ik heb net dezelfde set en ik kan me in mijn living best behelpen.

Check mijn site voor eventuele voorbeelden.
    www.olivierdutre.com
    Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een goedkope studio flitsset, de set waar u naar verwijst is ook terug te vinden op FotoSG.nl maar blijkbaar in een nieuwere uitvoering 200SS TX !? (ik heb al eerder met grote tevredenheid wat aangekocht bij FotoSG)
      http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=5346
      Tevens hebben zij een niet al te dure draadloze flitsontspanner:
      http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1303
      Succes
      Nikon D50 - Nikkor VR 18-200 ED - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-55 ED - SB800 - Velbon Tripod

Comment

@Oli: Je foto's kunnen me erg overtuigen, het zijn zulke resultaten dat ik hoop te bereiken

@titanium: Bedankt, ik ga die site direct bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door titanium Bekijk bericht
          Ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een goedkope studio flitsset, de set waar u naar verwijst is ook terug te vinden op FotoSG.nl maar blijkbaar in een nieuwere uitvoering 200SS TX !? (ik heb al eerder met grote tevredenheid wat aangekocht bij FotoSG)
          http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=5346
          Tevens hebben zij een niet al te dure draadloze flitsontspanner:
          http://www.fotosg.nl/product_info.ph...oducts_id=1303
          Succes
          De SS200TX is niet een nieuwe uitvoering maar identiek aan de SS200F alleen is het verschil dat de behuizing anders is en dat de TX is uitgevoerd met een metalen behuizing.

De F en de TX serie zijn de opvolgers van de B serie!
          Professionals in Studio fotogragie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli4 Bekijk bericht
            Ik heb net dezelfde set en ik kan me in mijn living best behelpen.

Check mijn site voor eventuele voorbeelden.
            Ik begrijp wel niet hoe je met 2x200 watt een full body kunt doen, terwijl er veel zijn die zeggen dat je tenminste 3x300 watt moet hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pr0grez Bekijk bericht
              Ik begrijp wel niet hoe je met 2x200 watt een full body kunt doen, terwijl er veel zijn die zeggen dat je tenminste 3x300 watt moet hebben?
              Valt natuurlijk te bezien van welke afstand je foto's schiet zeker?
              Oli laat duidelijk zien dat het met een 2x200 zeker kan

Comment

maar als je zijn foto's bekijkt zijn er geen full body's bij.

ik denk dat om vlot te werken 200 niet voldoende is. ik heb 2 X600 en dat is heel ruim.
                ipv een kabelschoentje of adaptor gebruik ik gewoon de flits op het toestel als trigger. je kan die met de D70 of 1/4 of minder kracht zetten.
                dan heeft die geen invloed op je model en je hebt geen kabels/extra gewicht.
                Erwin
                D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

Waarom zou je men met een 200 watt niet ten voeten uit kunnen fotograferen ?
                  Ik kan dat zelfs zonder flitser

Neen serieus nu ...

De meeste problemen om ten voeten uit te fotograferen komen doordat de softbox te klein is.
                  Ze op een gelijk welke flitser een kleine softbox, zet die softbox redelijk dicht tegen het model ( om zacht licht te krijgen ) en je zal zien dat de voeten veel donkerder zijn dan het aangezicht...
                  Dit omdat bv de softbox 50 x 50 is en op de hoogte van het gezicht staat ( liefst nog hoger )...
                  Gebruik een zo groot mogelijke softbox en de problemen zijn van de baan ...

Eigenlijk is dat logisch he !
                  Als je met een softbox enkel iemand zijn gezicht belicht, dan is de rest donkerder he !
                  Als je met een grote softbox ( van beneden tot boven ) iemand belicht, dan zal die ook zo belicht zijn...

Ik kan het niet beter vergelijken dan met een zaklamp.
                  Als je met een zaklamp op 5 meter van iemand staat en je draaid aan de kop vooraan tot wanneer die lichtstraal op een klein bolleke komt en je richt die op iemand zijn hoofd en je zou daar een foto van trekken, dan zou je enkel die persoon zijn hoofd belicht zien.
                  Als je nu met diezelfde zaklamp, de kop in de andere richting draaid zodat uw lichtbundel open gaat zodat die persoon volledig belicht is en je trekt daar een foto van, dan zal je zien dat izjn voeten evenveel licht zullen hebben dan zijn hoofd.

Het licht zal minder sterk zijn, maar met een 200 watt heb je nog meer dan genoeg, tenzij je ook van plan bent om buiten te gaan met uw flitsers...
                  Dan heb je veel te weinig !

Toen ik mijn eerste flitser aankocht had ik daar ook schrik van.
                  Maar na eens met een flitsmeter het licht bovenaan en onderaan gemeten te hebben waren mijn vragen weg ...
                  Ik heb zelfs nog met een 110 watt het licht gemeten aan de voeten en het gezicht en daar zat maar 1/10 stop verschil in en dit met een simpele plu

Dus, geen schrik hebben...
                  Met een 200 watt kun je ten voeten uit belichten op voorwaarde dat je een grote softbox hebt
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

@lieven lens:
                    Bedankt voor de schitterende uitleg, hiermee kom ik een heel eind (en anderen met mij).

I.v.m het kabelschoentje: is er nog een ander merk compatibel met mijn D70s toestel? Ik vind niet voldoende info De enige die ik tot nu toe gevonden heb is de Nikon AS-15 Sync Terminal Adapter.

Comment

mijn ervaring
                      heb eerst de DE 150B aangekocht en daarna de SS150 F en mijn visie is dat de tweede toch maar goedkoop lijkt wanneer je ze naast de B uitvoering zet
                      de eerste is in metaal en had een plu en een softbox terwijl de tweede over twee softboxen beschikte
                      mijn gedacht hé...
                      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                      en ewa flitsspeelgoed

Comment

Je kan zo'n ir trigger kopen, en dat werkt.
                        Maar ik kocht me onlangs een radiogestuurde trigger bij www.christvilez.be en dat werkt perfect
                        Vroeger met de ir trigger had ik af en toe eens een foto waarbij de flitser niet werkte ( dat was geen ramp he !! ) maar als je uw flitser mee doet op locatie ( oude fabriek, garage, buiten, enz... werkt uw ir trigger niet meer door het omgevingslicht.

Met de radiogestuurde trigger werkt dit nu perfect

Comment

maar Lieven, als ik mij niet vergis kan deze niet aangesloten worden op de 150 reeks, dus misschien ook niet op de 200 ???
                          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                          en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
                            maar Lieven, als ik mij niet vergis kan deze niet aangesloten worden op de 150 reeks, dus misschien ook niet op de 200 ???
                            Dat weet ik niet... het zou kunnen
                            Ik dacht dat falcon eyes 2 van die kleine flitsers had ( 110 en 150 watt ) en dat de rest allemaal dezelfde behuizing had ( 200-300, enz... )... Al die verschillende types ken ik ook niet

Comment

De RF-604 welke ik samen met de set SS200F heb aangekocht werkt perfect samen
                              promoprice.be

Comment

Working...
                              X