Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine rugzak of toploader ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine rugzak of toploader ?

    Ik heb even wat advies nodig over een aankoop van een rugzak. Na veel zoekwerk ben ik voor mijn reis naar Australië bij de Lowepro Rover AW II uitgekomen, een ideale rugzak voor een dagje te gaan wandelen, je krijgt gemakkelijk wat cameramateriaal mee samen met ook nog wat gewone dingen. Niet te groot, maar toch de mogelijkheden om ook een laptop of een statief mee te nemen. Ben echt super tevreden over deze aankoop.

    Maar, je gaat niet altijd een hele dag wandelen, en soms wil je gewoon even wat minder meenemen. En daar zie ik het bos niet meer door de bomen... Even voor de korte info, ik heb een D80 met een 18-135 en een 70-300.

    Ik zie 2 mogelijkheden :

    1. Ik koop een toploader voor de D80 + 18-135 en een lenscase voor de 70-300. Ik neem dan een kleine rugzak mee en kan kiezen wat ik met de toploader en de lenscase meeneem om er even op uit te trekken. Liefst eigenlijk dan nog een toploader waar beide lenzen in passen.

    2. Ik koop een kleine fotorugzak met plaats voor de D80 + 18-135 en eventueel ook de 70-300. Ik heb momenteel een Slingshot 200, maar ik ben linkshandig en kan niet wennen aan die rugzak over mijn linkerschouder, dus de slingshot ga ik zowiezo nog verkopen. Maar qua grootte is hij wel ideaal. Het nadeel hiervan zou zijn dat ik die rugzak al bijna bij mijn grote bagage moet gaan steken, aangezien de Rover AW II uiteraard voor de handbagage gebruikt gaat worden.


    Snappen jullie de verwarring? Ik blijf schommelen tussen die 2 opties, maar krijg maar geen beslissing gemaakt. Alle tips en ideeën zijn meer dan welkom!
    Last edited by codemann; 10 augustus 2007, 08:05.

  • #2
    Re: Kleine rugzak of toploader ?

    Ik zit in een soortgelijke situatie alleen heb ik iets meer materiaal wat ik mee wil nemen: laptop, D200, D70, 70-200/2.8, 300/4, 12-24, 18-50/2.8, SB-800, en nog veel klein spul.

    Ik heb een Lowepro NatureTrekker AW-II waar alles in gaat. Daarnaast heb ik recentelijk een Macpac Tekapo 35+ gekocht. Ik kan hier middels Lowepro lens cases bijna alle spullen in kwijt, zelfs de laptop kan ik er nog wel in krijgen, maar die gaat toch niet mee op de trektochten. Voor de camera met 18-50 of 12-24 heb ik een Lowepro Topload Zoom 1. Deze kan ik eventueel via (nog te plaatsen) D-ringen aan de schouderbanden vast maken, evenals de camera zelf.

    Ik gebruik de NatureTrekker puur als transport tas, de Macpac voor de tochten. Een statief kan gemakkelijk aan de Macpac vastgemaakt worden.
    Bodies: Nikon D700, D200
    Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
    Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

    Comment


    • #3
      Re: Kleine rugzak of toploader ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
      Ik zit in een soortgelijke situatie alleen heb ik iets meer materiaal wat ik mee wil nemen: laptop, D200, D70, 70-200/2.8, 300/4, 12-24, 18-50/2.8, SB-800, en nog veel klein spul.
      ...
      Maar als je tijdens een vakantie bijv. 's avonds de stad inwandelt, dan neem je toch die volledige rugzak met al dat glas niet mee en wil je gewoon je toestel met 1 of 2 lenzen, eventueel een regenjasje of iets kleins, en niet meer. Voor zo'n gevallen zoek ik een gemakkelijke kleine oplossing, de Lowepro Rover AW II is me daar echt te groot voor.

      Comment


      • #4
        Re: Kleine rugzak of toploader ?

        Klopt, voor 's avonds in de "stad" ga ik inderdaad niet m'n hele verzameling meenemen, dan is m'n Topload Zoom 1 meer dan genoeg. Dit zal bij een wandeling ook niet het geval zijn, maar afhankelijk van wat ik ga doen. Ik zal dus niet vaak zowel de 70-200 alsook de 300 meenemen. Ik heb een 1.7TC voor als ik wat meer bereik wil.

        Als je echt iets kleins wilt, kijk dan eens naar een kleine schoudertas. Hierin kun je vaak wel 2 lenzen + een body kwijt en vaak ook nog wel een opgevouwen regenjas. Crumpler heeft hele mooie die er niet erg "camera tas" uitzien. Ook heeft de Dixons een nieuwe lijn met tassen die erg op de Crumpler tassen lijken.
        Bodies: Nikon D700, D200
        Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
        Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

        Comment

        Working...
        X