Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45CT-1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 45CT-1

    Hallo,

    Een tijdje geleden in het analoge tijdperk nogal actief geweest. Ik zit dus met een hoop (oud) materiaal. Een paar jaar geleden overgestapt naar digitaal en een Fuji finepix S7000 gekocht, daar kon ik nog mijn oude draadontspanner nog op gebruiken. Onlangs toch maar een Canon 400D gekocht, geen aansluiting meer voor draadontspanner, was toch wel handig voor op statief. Ik zou nu wel wat willen experimenteren met macro en een van mijn oude lenzen omgekeerd willen gebruiken. Uit ervaring van vroeger met balg en tussenringen : altijd licht te weinig. Nu heb ik hier ook nog een Metz 45CT-1 liggen, maar hoe krijg ik dat ding aangesloten op mijn Canon ? Nergens flitscontacten te vinden. Iemand enig idee ?

    met dank en groetjes, trouwens fantastisch forum hier

  • #2
    Re: Metz 45CT-1

    Je mag proberen met een hulpstuk van Metz dat op je flitsschoen schuift, maar met een CT-1 blaas je wel je 400D op. Dus: afblijven!!!

    Comment


    • #3
      Re: Metz 45CT-1

      Niet te geloven, ik heb mijn eigen post nog niet gezien en 'k heb al antwoord!!
      Flits in de vuilbak kieperen dus

      Comment


      • #4
        Re: Metz 45CT-1

        Met een slave-hulpstukje is hij draadloos te gebruiken via je ingebouwde flitser.
        Of verkopen. Er zijn genoeg academiestudenten die analoog moeten beginnen en dolgelukkig zullen zijn met een Metz voor 25 euro !

        Comment


        • #5
          Re: Metz 45CT-1

          Oorspronkelijk geplaatst door danyboy Bekijk bericht
          Hallo,

          Een tijdje geleden in het analoge tijdperk nogal actief geweest. Ik zit dus met een hoop (oud) materiaal. Een paar jaar geleden overgestapt naar digitaal en een Fuji finepix S7000 gekocht, daar kon ik nog mijn oude draadontspanner nog op gebruiken. Onlangs toch maar een Canon 400D gekocht, geen aansluiting meer voor draadontspanner, was toch wel handig voor op statief. Ik zou nu wel wat willen experimenteren met macro en een van mijn oude lenzen omgekeerd willen gebruiken. Uit ervaring van vroeger met balg en tussenringen : altijd licht te weinig. Nu heb ik hier ook nog een Metz 45CT-1 liggen, maar hoe krijg ik dat ding aangesloten op mijn Canon ? Nergens flitscontacten te vinden. Iemand enig idee ?

          met dank en groetjes, trouwens fantastisch forum hier
          OPGELET, de flitsadapter zal fysisch wel een oplossing zijn, maar de flits spanning is waarschijnlijk veel te hoog, en zal mogelijk de canon 400d naar de eeuwige jachtvelden sturen.
          Meet maar eens met een multimeter tussen de 2 pennetjes die aan het fliutskabletje hangen, tijdens het opstaan van de flits, je gaat verschieten. Ik geloof dat Canon max 6volt als veilig beschouwt. ik denk dat de Metz 45cT1 rond de 170 (zelfs tot 600) volt zal geven.
          Check voor gebruik!!!

          Kijk hier maar even:
          Last edited by Rudy; 8 augustus 2007, 08:21.

          Comment


          • #6
            Re: Metz 45CT-1

            je hoeft het niet te meten.
            Voelen zegt genoeg.

            Comment

            Working...
            X