Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met Raynox?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iemand ervaring met Raynox?

hallo,

om wat extra vergroting te krijgen op een macro lens, is dit dan een goede oplossing?

Raynox DCR-250 Super Macro lens
    Raynox DCR-150 Super Macro lens
    macro lens: minolta 100mm
    kan dit ook op een 18-200 lens gebruikt worden van sony?

gtz andreas

Re: iemand ervaring met Raynox?

Dat zou'k op een Sony 18-200 niet doen, dat geeft allicht niet zo'n goede kwaliteit, een voorzetlens vermindert toch altijd de kwaliteit van de foto's, en de Sony 18-200 is al niet super, vind'k persoonlijk toch. Op die minolta 100mm zou het al meer de moeite kunnen zijn, is een zeer goede lens volgens dyxum?
    Mijn foto's en fractals
    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Ik heb de 250 gebruikt in combinatie met een Minolta A2 (vaste lens). Op zich waren de resultaten best goed (een heel stuk beter dan de simpele opzetlensjes met een enkel stuk glas). Maar in combinatie met een goede lens ga je toch zeker vermindering van kwaliteit zien. Ook verwacht ik dat de Raynox te klein gaat zijn voor een 18-200 lens (hoewel ik de filterdiameter van die lens niet ken)
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

ja die 100mm is wel een super lens volgens dyxum, score van 4.96/5
        mss kan ik het daar op gebruiken, maar voor macro fotografie heb je toch eig alleen een macro lens nodig en geen accecoires; want deze lens kost me nu toch al 575euro. 700 euro nieuw

Comment

Ik heb zelf een Tamron 90mm macrolens. Jij hebt de jouwe nog niet gekocht? Want de mijne vind'k super. Reviews iets minder goed dan die 100mm maar hij kost wel maar 400 euro nieuw. Als de prijs een belemmering is natuurlijk

Ik heb zelf een teleconvertor in bestelling, voor extra vergroting te kunnen hebben. Hangt er natuurlijk van af hoe dicht je wil gaan?
          Mijn foto's en fractals
          Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

ja mijne wel al gekocht hoor, en kvind em super, razorsharp.
            ij kost wel veel ja, maar het is wel de moeite.

ik heb nu getest hoe hij vergroot en het is wel voldoende, maar wanneer je nogal levende, wegvliegende beesjes gaat fotograferen, dan mss wel ng wa vergroting nodig

Comment

Working...
            X