Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originele accu of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Originele accu of niet?

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Natuurlijk, zo een vaart loopt het allemaal niet, de gesmolten gsm en ontplofte camera's zijn zeer uitzonderlijk, ik meen zelfs dat er ooit een Nokia met originele accu ook ontploft is.
    De terugroepacties van diverse PC-bouwers (laptops) in gedachten... Dat waren allemaal laptops met originele accus (die vanzelf begonnen te ontbranden). De cellen werden gemaakt door Sony. Zelfs Apple heeft laptops teruggeroepen, en Apple staat nu niet bepaald bekend als goedkoop (en wat daarbij hoort).

    Persoonlijk zou ik ook "piraat-accu's" kopen: als de originele 65 Euro kosten en er zijn "piraat-accu's" van 5 Euro, zou ik op zoek gaan naar alternatieven van rond de 20 Euro. Dan zit je waarschijnlijk in het hoger segment van de alternatieve merken.

    Stuur je camera terug zonder batterij, ik heb ooit mijn PDA teruggestuurd naar Dell, en zij vroegen expliciet om alles te verwijderen (batterij, geheugenkaart,...)
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

    Comment


    • #17
      Re: Originele accu of niet?

      Dat is wellicht omdat die 'originele' door de steeds meer verkopende spotgoedkope blanks nu ook daar gemaakt worden om de kosten te drukken.

      Anyway, de kwaliteit zelfs nog buiten beschouwing, want de meeste werken wel goed en slechts een paar gaat het fout mee. Maar van vele aan de afwerking alleen zie je dat dit het produkt is van duistere werkplaatspraktijken. Het is de chinese marktstrategie die me dwarszit. Ze produceren niet naar de vraag maar ze maken een overaanbod. Ze openen overal extra-legale kanalen. Ze openen eerst ebay shops in 'Hongkong' of ergens anders, vervolgens in duitsland en USA via familieleden, ze meten zich zelfs duitse of amerikaanse namen aan om de kopers te misleiden.

      Een broodfabriek verkoopt brood. Aan koude bakkers. 1000 stuks. Maar organiseert tegenlijkertijd een broodronde huis aan huis, zwarthandel. Ze maken maw vb. 2000 stuk per produktie waarvan er 1000 naar de koude bakkers gaan. En vervolgens beconcurreren ze hun inkomstgevers. Zo schakelen ze de kleinhandel uit. Geen scrupules. De Koppen aflevering over de pharmaceutische industrie niet gezien? Pillen voor europa die voldoen aan de eisen, daarnaast zwarthandel waar je pillen kan krijgen van te kiezen kwaliteit. Ze werken in onderaanneming voor europese/japanse/amerikaanse firma's maar gebruiken dat materiaal om achter hun rug een extra produktie te maken.

      Ze deden het al met de singa-brommers, batterijen, compacts, medicatie etc... binnenkort koop je afgekeurde lenzen als goeie of als ze maar genoeg geld halen uit makkelijke namaakvoorwerpen. Geen probleem zeg je, de prijs daalt. En zitten de lokale dealers in hun haar te krabben waar iedereen toch zijn materiaal haalt. Het zijn op zich futiele dingen maar denk maar eens na als je aan de kassa van de Carrefour staat aan te schuiven hoe het komt dat de buurtwinkeltjes en krantenwinkeltjes verdwijnen. En vergelijk de prijzen maar eens, we zijn niet goedkoper gediend.

      We zouden allemaal beter af zijn met transparantie. Natuurlijk denken de meeste consumenten alleen maar aan eigen portemonnee.

      Comment


      • #18
        Re: Originele accu of niet?

        Ik steek mijn goedkope batterijen enkel in m'n batterygrip.
        Mocht er dan toch iets verkeerd gaan (te heet, ontploffen), is er weinig kans dat het toestel zelf sneuvelt.

        Een grip kost tenminste maar een fractie van het toestel.

        Maar ook mijn ervaringen met goedkope batterijen zijn alleen maar positief (akkuinternational).
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #19
          Re: Originele accu of niet?

          Ik heb 2,5 jaar geleden ineens 10 van die goedkope BP511 compatible pillen gekocht voor in mijn 300D ... ondertussen heb ik een 20D en een 30D en ik gebruik die dingen nog steeds . De batterij van de 30D zit gewoon nog in de doos . De pillen gaan ook keilang mee (1800 mAh) . Van de 10 heb ik er 2 nog nooit nodig gehad . In die tijd kostten de originele batterij 80 euro , en die namaaks 7 euro en 10 euro verzend -> 10 batterijen voor dezelfde prijs

          Daarom da ik nooit een 1d kan kopen eh ... die pillen passen ni
          www.Klikkerdeklik.be
          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

          Comment


          • #20
            Re: Originele accu of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
            Ik heb 2,5 jaar geleden ineens 10 van die goedkope BP511 compatible pillen gekocht voor in mijn 300D ... ondertussen heb ik een 20D en een 30D en ik gebruik die dingen nog steeds . De batterij van de 30D zit gewoon nog in de doos . De pillen gaan ook keilang mee (1800 mAh) . Van de 10 heb ik er 2 nog nooit nodig gehad . In die tijd kostten de originele batterij 80 euro , en die namaaks 7 euro en 10 euro verzend -> 10 batterijen voor dezelfde prijs

            Daarom da ik nooit een 1d kan kopen eh ... die pillen passen ni
            Lithium-ion akku's blijven niet eeuwig goed, de levensduur is ook beperkt in tijd (aantal jaren). Veel langer dan 5 -8 jaar zouden ze niet meegaan, zelfs al gebruik je ze niet of maar heel weinig. Ze zouden het langst goed blijven als je ze koud (geen vriestemperaturen) bewaart.

            Nikkel-cadmium akku's blijven dan weer heel veel jaren bruikbaar. Ik heb hier een 15-jaar oude Hitachi-akkuboormachine die lang niet gebruikt is, 14 dagen geleden heb ik die akku geladen en de boormachine werkt nog steeds prima.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Originele accu of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
              En ook ik gebruik al jaren (net als BB) de BP511 in mijn Canon en nooit problemen gehad, als je de camera voor garantie moet wegbrengen gaat er natuurlijk wel de originele Canon batterij in.
              Als je camera wegbrengt voor reparatie dan alleen de kale body. Dus zonder batterij; zonder kaart; zonder objectief en zonder draagriem. Die hebben ze niet nodig en kan alleen maar verloren gaan.

              Comment


              • #22
                Re: Originele accu of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Lithium-ion akku's blijven niet eeuwig goed, de levensduur is ook beperkt in tijd (aantal jaren). Veel langer dan 5 -8 jaar zouden ze niet meegaan, zelfs al gebruik je ze niet of maar heel weinig. Ze zouden het langst goed blijven als je ze koud (geen vriestemperaturen) bewaart.

                Nikkel-cadmium akku's blijven dan weer heel veel jaren bruikbaar. Ik heb hier een 15-jaar oude Hitachi-akkuboormachine die lang niet gebruikt is, 14 dagen geleden heb ik die akku geladen en de boormachine werkt nog steeds prima.
                Elk soort akku's, dus ook Lithium-ion akku's blijven het langst goed door ze te gebruiken. laden en ontladen: daar zijn ze voor gemaakt. Vol en nooit langetijd bijna leeg wegleggen.

                Comment

                Working...
                X