Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originele accu of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Originele accu of niet?

    Ik ben van plan om een 2de accu bij te kopen voor m'n Canon 400D.
    Na wat surfen op internet blijkt dat er ook "niet - originele" accu's verkrijgbaar zijn, met een hogere capaciteit, en stukken goedkoper dan een originele accu.

    Ik vroeg me nu af of die "niet-originele" accu's iets waard zijn, of koop ik me best een originele accu ?
    Canon EOS 400D - Canon EFS 18-55mm - Sigma 18-200mm DC OS - Sigma UV - Lowepro Orion Trekker II

  • #2
    Re: Originele accu of niet?

    Ik gebruik al meer dan 2 jaar "compatibele akku's" ( www.akkuinternational.de )n mijn 20D. Die akku's kostten toen maar 5,95 euro per stuk, en die werken even goed (of beter) dan de originele akku die bij de camera geleverd is.
    (Ondertussen is die BP511 wel iets duurder geworden.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Originele accu of niet?

      Ik heb een reservebatterij voor mijn Pentax K10D gekocht bij:


      Die kostte amper 45 % van de originele Pentax-batterij (verzending inbegrepen) en ik maak per laadbeurt een 100 foto's meer.

      Comment


      • #4
        Re: Originele accu of niet?

        ik heb via een eBAY winkel ook compatibele batterijen gekocht voor mijn 400D.

        Heb het eens getest en die gaat effectief langer mee dan de originele. Op de batterij zelf wordt beweerd dat het 2500mah is.

        Er is 1x een batterij doodgegaan (gaf totaal niets meer bij uitlezen) ---> emailtje verstuurd en gratis verzonden en nieuwe teruggekregen.

        Ik gebruik zelfs een Delta grip en geen originele Canon : zelfde functies behalve helft van de prijs en geen Canon stickertje erop (dat laatste zal mij een worst wezen)
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Originele accu of niet?





          Dit zijn voorbeelden van een namaak CANON batterij. Je bent dus beter af van een erkend namaakmerk te kopen bij een dealer dan op ebay 'originele' te kopen. Bij elke dealer hebben ze merken die aanzienlijk goedkoper zijn en zelfs 2 jaar garantie geven. Je verliest je garantie bij het gebruik van vreemde merken. Ik vind dat niet de moeite. Kijk maar, de meeste mensen hebben niet door dat ze namaak kopen. Bij deze officieel verkochte batterijen zoals Albinar etc zou je je garantie niet verliezen bij batterijdefect. Deze zijn dan ook volledig getest.

          De namaakcanon werkt hoor, je ziet het verschil in de afwerking als je ze naast elkaar legt. MAAR eigenlijk is dit een chinese batterij van $3 die niet zo goed afgeschermd is.

          Er zijn er al, voornl. bij GSM dan, die gesmolten zijn in het toestel. GARANTIE FOETSIE.

          Comment


          • #6
            Re: Originele accu of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
            http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...m=150118181740



            Dit zijn voorbeelden van een namaak CANON batterij. Je bent dus beter af van een erkend namaakmerk te kopen bij een dealer dan op ebay 'originele' te kopen. Bij elke dealer hebben ze merken die aanzienlijk goedkoper zijn en zelfs 2 jaar garantie geven. Je verliest je garantie bij het gebruik van vreemde merken. Ik vind dat niet de moeite. Kijk maar, de meeste mensen hebben niet door dat ze namaak kopen. Bij deze officieel verkochte batterijen zoals Albinar etc zou je je garantie niet verliezen bij batterijdefect. Deze zijn dan ook volledig getest.

            De namaakcanon werkt hoor, je ziet het verschil in de afwerking als je ze naast elkaar legt. MAAR eigenlijk is dit een chinese batterij van $3 die niet zo goed afgeschermd is.

            Er zijn er al, voornl. bij GSM dan, die gesmolten zijn in het toestel. GARANTIE FOETSIE.
            als er iets misloopt met de camera en de batterij en bij Canon zien ze dat het geen originele Canon is, kunt ge sowieso fluiten naar de garantie.

            Veel mensen denken dat de garantie die bij de compatibele batterij is, ook van toepassing kan zijn op de camera en ze zich geen zorgen moeten maken.

            Ik heb mijn batterijen gekocht bij www.tradekantoor.nl (maar zij hebben een shop op eBAY)
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Originele accu of niet?

              Dat is maw wat ik zeg, je ZOU je garantie niet verliezen. Sommige verkopers beweren dat ook. Staat dacht ik duidelijk in de handleiding wat een aanwijzing is dat het dus al meermaals voorgekomen is.

              Maar goede merken zijn getest en en gelijk welke gerenomeerde fotoshop zal ze niet jarenlang verkopen als er ook maar 1 zo'n probleem gaf. Deze zijn gewoon evengoed afgeschermd en kosten minder, misschien omdat CANON ze zelf intrekt van dezelfde fabrieken en hun bedrukking, verpakking en verwerking moet laten betalen.

              Je merkt het trouwens bij het opladen. De goede worden warm, de slechte staan te bakken in de lader.

              Dus koop een degelijk merk als je vertrouwen hebt in de shop, koop Canon als je twijfelt.

              Maar de batterijen van die site die gegeven wordt, zijn zo goedkoop dat het niet anders kan dan goedkope chinese makelij en voor 29 euro of 59 euro vind ik het stom zo'n risico te lopen.

              Comment


              • #8
                Re: Originele accu of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                Je merkt het trouwens bij het opladen. De goede worden warm, de slechte staan te bakken in de lader.

                Dus koop een degelijk merk als je vertrouwen hebt in de shop, koop Canon als je twijfelt.

                Maar de batterijen van die site die gegeven wordt, zijn zo goedkoop dat het niet anders kan dan goedkope chinese makelij en voor 29 euro of 59 euro vind ik het stom zo'n risico te lopen.
                Als het goed is, dan wordt een lithium-ion akku zelfs niet warm tijdens het laden, ze gaat maar een paar graden opwarmen.

                Ik gebruik die spotgoedkope akku's al meer dan 2 jaar in mijn 20D, maar ik ben hier zeker niet de enige die akku's gekocht heeft bij akkuinternational. Op dit forum heb ik nog niet veel gelezen over ontploffende akku's in digitale camera's.

                Die spotgoedkope akku's worden waarschijnlijk ook wel ergens verkocht aan 29 euro, met héél veel winst (en dan voel jij je beter als je zo'n akku gebruikt).
                Het grootste probleem zijn de echte namaak-akku's, die in een "originele" verpakking van Canon verkocht worden. Daarop wordt enorm veel winst gemaakt. Dat doet Canon zelf trouwens ook, want de "echte Canon akku's" komen ook ergens van een fabrikant die ze zo goedkoop mogelijk moet produceren zodat Canon er meer winst op kan maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Originele accu of niet?

                  En ook ik gebruik al jaren (net als BB) de BP511 in mijn Canon en nooit problemen gehad, als je de camera voor garantie moet wegbrengen gaat er natuurlijk wel de originele Canon batterij in.
                  Last edited by jan.brouwers; 3 augustus 2007, 21:01.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Originele accu of niet?

                    Via deze ebay shop http://stores.ebay.co.uk/Innovico heb ik ook een
                    NB-2LH NB2LH for Canon battery voor mijn 400D

                    Gaat misschien net iets minder lang mee (maar kan ook aan IS functie liggen op mijn lens) maar voor die prijs koop je er een paar meer

                    En wat garantie betreft .. zie dat je de originele batterij er insteekt als je naar de winkel gaat , dan kunnen ze al niet moeilijk doen

                    Tom
                    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Originele accu of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als het goed is, dan wordt een lithium-ion akku zelfs niet warm tijdens het laden, ze gaat maar een paar graden opwarmen.

                      Ik gebruik die spotgoedkope akku's al meer dan 2 jaar in mijn 20D, maar ik ben hier zeker niet de enige die akku's gekocht heeft bij akkuinternational. Op dit forum heb ik nog niet veel gelezen over ontploffende akku's in digitale camera's.

                      Die spotgoedkope akku's worden waarschijnlijk ook wel ergens verkocht aan 29 euro, met héél veel winst (en dan voel jij je beter als je zo'n akku gebruikt).
                      Het grootste probleem zijn de echte namaak-akku's, die in een "originele" verpakking van Canon verkocht worden. Daarop wordt enorm veel winst gemaakt. Dat doet Canon zelf trouwens ook, want de "echte Canon akku's" komen ook ergens van een fabrikant die ze zo goedkoop mogelijk moet produceren zodat Canon er meer winst op kan maken.
                      Warm zeg ik omdat mensen niet zouden verschieten dat het niet koud blijft. Ik heb het trouwens over originele CANON accu's en andere kwaliteitsmerken. Die de helft kosten, TüV keuring doorstaan hebben en goedgekeurd zijn voor de europese markt.

                      Die namaak-CANON in namaakverpakkingen krijgen zeer warm. Alsook de meeste spotgoedkope.

                      Er zijn 3 soorten, die ik alvast ooit gezien heb :

                      -originele CANON batterijen. Ze kopen ze in, zoals jij het zegt is het een blaam voor CANON. Ze maken winst, dat wel, wellicht veel... wat weer relatief is want ze leveren één bij elk toestel. Maar Canon gaat zijn naam niet associeren met rommel. Het is overgens een gok, ze kunnen ze evengoed wel zelf maken. 1 logische conclusie, ze maken geen camera rond een batterij maar ze maken een batterij voor een camera dus CANON zal die batterij wel ontwerpen in overleg. Anders zou er slechts 1 type bestaan wat voor andere merken ook past.

                      -goede brandless of de typische batterij-merken die voor alle apparatuur een model verkopen. Ze voldoen aan de europese normen, oa recyclage en veiligheid en zijn getest in europese testlabo's, vb. duitse TüV en worden dus zowel voor het milieu als de economie correct verkocht. Deze zijn van afwerking gelijk aan de CANON-batterijen. Mooie contacten, afgiet van plastiek moules is perfect en de plastiek geleiders zijn egaal.

                      -spotgoedkope brandless, idem in CANON-namaak verpakkingen, etc... die soms van bedenkelijke kwaliteit zijn, soms misschien evengoed als CANON. De afwerking is meestal goedkoop en ruw, ze krijgen soms te warm, zijn meestal niet goed afgeschermd.



                      Belangrijkste aspect misschien?! Ze worden verkocht -veelal door aziaten- de wereld rond, meestal op een niet koosjere manier over de landsgrenzen gebracht en ondermijnen de verkoop van winkels in europa omdat die ze niet op legale manier in europa kunnen krijgen om vervolgens voor 5 euro te verkopen. Winkels die moeten verdienen op de na-service. Dat is de reden waarom bijna geen enkele fotograaf die dingen nog in huis neemt, bijna enkel grote dozenschuivers zoals ze genoemd worden hebben ze liggen.

                      Mail maar eens en zelfs in duitsland of de USA krijg je een antwoord van een Mjung Lee etc. Zelfs met een CE keurmerk, dat ze evengoed kunnen namaken.

                      Ik heb kennissen zat die ze gekocht hebben maar ik doe het dus niet. Die 20 euro of 50 euro geef ik met 'genoegen' éénmalig uit alleen maar om de zwarthandel niet te promoten.

                      Daarnaast is het een feit dat sommige firma's het idd over een andere boeg gaan gooien zijn en zelf deze goedkope introkken, met als gevolg, smeltende GSM's, laptops, camera's,... en menselijk leed. Al is het maar 1000 gevallen wereldwijd, ik zou je reactie wel eens willen weten als je vrouw de rest van haar leven een been heeft vol littekens van een ge-explodeerde GSM.

                      Eens vluchtig scrollen naar de foto's



                      Hetzelfde geldt voor CF-cards die je ook van SanDisk overvloedig in namaak vindt. Spaar ik geen 30 euro uit? So be it. Want bij elk gekocht namaakartikel vergroot je de kans dat ze zich verder wagen en namaaklenzen etc produceren. Als je weet dat sommige winkels als tegenoffensief al die brol durven intrekken om tegen die ebay en online-shops te concurreren of ze uit onwetendheid verkopen, maakt mij dat een trieste consument.

                      Zoals Confusius ooit zei :

                      "Een chinees zou zelfs een goudvis namaken als hij daar sneller mee zou rijk worden dan ze te kweken."

                      China zal en mag een economische grootmacht worden, als het ten volle de kwaliteitsnormen van de gevestigde waarden evenaart. Waarom proberen ze al 6 jaar vruchteloos auto's op de markt te brengen? Onlangs nog een merk wat dat uiteindelijk weer van de markt genomen is. Ik ben een HONDA-liefhebber en zie elke dag in Brugge namaak chinese brommers rijden. Ik verzamel echte monkeys, je wil niet weten hoe slecht die SINGA's gemaakt zijn. Ze rammelen gewoon uitéén. Er is hier in Brugge een jongen van 18 verongelukt door een afgebroken monoveer toen hij aan het rijden was. Evaluatie : gelast zonder gas -wellicht was het op- slechte lasnaad en krak.

                      Als elke amerikaan blijft denken, FUCK Kyoto, das voor de anderen, verandert er ook niks. Ik voel me daar idd beter bij. And so should you. Maar iedereen kiest vrij. En liefst consequent volgens zijn principes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Originele accu of niet?

                        OK, bedankt voor de vele reacties.
                        Ik heb me dan maar zo'n compatibele accu besteld.
                        Canon EOS 400D - Canon EFS 18-55mm - Sigma 18-200mm DC OS - Sigma UV - Lowepro Orion Trekker II

                        Comment


                        • #13
                          Re: Originele accu of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door G-No Bekijk bericht
                          OK, bedankt voor de vele reacties.
                          Ik heb me dan maar zo'n compatibele accu besteld.
                          Natuurlijk, zo een vaart loopt het allemaal niet, de gesmolten gsm en ontplofte camera's zijn zeer uitzonderlijk, ik meen zelfs dat er ooit een Nokia met originele accu ook ontploft is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Originele accu of niet?

                            wil je op zeker spelen kan je ook aan cloon-batterijen van gereputeerde merken geraken, zoals bv annsman of uniross, ze zijn misschien ietsje duurder dan de echte neppers maar nog steeds een fractie van wat de canon batterijen kosten.

                            ik heb zelf 3 annsman batterijen gedurende drie jaar, eerst op men 10d nu op de 5d en deze werken nog steeds perfect(de canon trouwens ook)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Originele accu of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                              En ook ik gebruik al jaren (net als BB) de BP511 in mijn Canon en nooit problemen gehad, als je de camera voor garantie moet wegbrengen gaat er natuurlijk wel de originele Canon batterij in.
                              Haha, gij duiveltje, en Canon heeft al zo'n kleine winstmarge!
                              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                              Comment

                              Working...
                              X